لیفتراک برقی

نویسنده : مدیریت 9/14/2022 1:50:31 PM 269 بازدید

 

لیفتراک برقی چیست؟

لیفتراک ها ابزار ارزشمندی برای هر محیطی هستند که در آن اجسام بزرگ باید به طور معمول از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند. چه در یک فروشگاه مواد غذایی، یک انبار یا در هر جای دیگری کار می کنید، لیفتراک ها یک عنصر ضروری از شغل شما هستند. آنها شما را قادر می سازند تا اشیاء را در مسافت های کوتاه با سرعت و کارایی بسیار بیشتر از آنچه که تا به حال به تنهایی انجام دهید حمل کنید. اگر به دنبال خرید لیفتراک هستید – چه برای اولین بار و چه برای توسعه ناوگانی که در حال حاضر دارید – ممکن است مطمئن نباشید که کدام نوع سوخت لیفتراک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. سه نوع اصلی لیفتراک وجود دارد – دیزلی، پروپان و برقی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین انتخاب شما در نهایت به اولویت‌ها بستگی دارد. اینها بسته به محیط کار و ترجیحات شخصی شما متفاوت خواهد بود. در زیر یک طرح کلی از سه نوع لیفتراک با مزایا و معایب هر کدام آورده شده است. برای تعیین اینکه کدام نوع لیفتراک برای شما مناسب است، می‌توانید هزینه‌ها و منافع را با نیازهای خود بسنجید.

راه برای جلوگیری از مشکلات سیم برق چگونه یک باتری لیفتراک بر عملکرد شما تأثیر می گذارد باتری های لیفتراک لیتیوم یون  لیفتراک: این لیفتراک ها دارای وزن قابل توجهی (یا بالاست) به قسمت عقب لیفتراک هستند تا هنگام بلند کردن بار سنگین ، آن را پایدار نگه دارند. آنها می توانند ظرفیت 8000 پوند را تحمل کنند. یا بیشتر ، آنها را هنگام بلند کردن مواد سنگین در سراسر یک مرکز ضروری می کند. لیفتراک باریک راهرو: در عملیاتی یافت می شود که می خواهند فضای ذخیره سازی خود را به حداکثر برسانند. این کامیون آسانسور به طور معمول شعاع چرخشی محکم تری دارد.

ظرفیت آمپر ساعت باتری لیفتراک چقدر است؟ اگر می خواهید ظرفیت آمپر ساعت باتری لیفتراک خود را پیدا کنید ، بیشتر به نظر نرسید. شما می توانید با استفاده از شماره مدل باتری برای مرجع ، ظرفیت آمپر ساعت باتری لیفتراک خود را در اینجا محاسبه کنید. اگر می خواهید ظرفیت آمپر ساعت باتری لیفتراک را بدانید ، اطلاعات در شماره مدل باتری پنهان است. برای باز کردن اسرار موجود در شماره مدل باتری لیفتراک ، از این رمزگذار مفید استفاده کنید. باتری لیفتراک رتبه آمپر ساعت شماره مدل باتری لیفتراک را در فضاهای ارائه شده در زیر وارد کنید شماره مدل باتری اسید سرب را رمزگشایی کنید. این رمزگذار ولتاژ و ظرفیت آمپر ساعت باتری اسید سرب شما را بر اساس اطلاعات موجود در شماره مدل باتری فقط به شما می گوید. ساعت آمپر در یک باتری لیفتراک موجود است از آنجا که باتری لیفتراک هرگز قرار نیست زیر 80 ٪ عمق شارژ تخلیه شود ، به این معنی که همیشه قرار است 20 ٪ AH در باتری باقی بماند تا باتری آسیب نبیند ، ساعت آمپر در دسترس 80 ٪ از کل است تعداد آمپر نحوه محاسبه کیلووات (کیلو وات) در لیفتراک برقی وسایل نقلیه باتری با سکوت کار می کنند. آنها مانند  لیفتراک دیزل با محیط زیست دوستانه هستند.لیفتراک برقی  باتری که از آن استفاده می کنند گازهای مبهم را منتشر نمی کنند و بنابراین محیط را آلوده نمی کنند. حمل و نقل مسافر توسط وسایل نقلیه برقی ، قایق های برقی و وسایل نقلیه تفریحی و چرخ دستی های گلف ، صندلی های چرخدار همه از باتری های کششی استفاده می کنند.

دیزل

لیفتراک های دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است. اگر در نظر دارید یک ماشین دیزلی به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید. طرفداران در اینجا مزایای اصلی لیفتراک های دیزلی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند: قیمت برچسب: اگرچه به ارزانی لیفتراک پروپان نیست، هزینه اولیه یک لیفتراک جدید دیزلی معمولاً بسیار کمتر از یک لیفتراک برقی است. هنگام تصمیم گیری بین لیفتراک دیزلی در مقابل لیفتراک برقی، اگر به دنبال مقرون به صرفه بودن هستید، بهتر است گزینه قبلی را انتخاب کنید. قیمت سوخت: سوخت دیزل به طور قابل توجهی ارزان تر از پروپان است و در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی می کند. گشتاور: موتورهای دیزلی می توانند گشتاور بسیار بیشتری نسبت به پروپان یا الکتریکی تولید کنند و به آنها امکان می دهد کارهای مهم تری انجام دهند – بلند کردن بارهای سنگین تر، بالا رفتن از رمپ های شیب دارتر و شتاب گرفتن با سرعت بیشتر. طول عمر طولانی: لیفتراک های دیزلی از بین سه نوع، بیشترین عمر را دارند و در ازای سرمایه گذاری، بیشترین زمان را در اختیار شما قرار می دهند. تعمیر و نگهداری آسان: موتورهای دیزلی به دلیل طول عمر و دوام معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به پروپان یا برقی نیاز دارند. ارزش باقیمانده بالاتر: لیفتراک های دیزلی معمولاً در پایان عمر خود ارزش بیشتری نسبت به مدل های پروپان یا برقی دارند. منفی از سوی دیگر، در اینجا معایب اصلی خرید لیفتراک دیزلی وجود دارد: قیمت برچسب: اگرچه ارزان تر از لیفتراک های برقی است، لیفتراک های دیزلی معمولاً برای خرید جدید گران تر از لیفتراک های پروپان هستند. هزینه های تعمیر و نگهداری: موتورهای دیزلی ممکن است به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود نیاز داشته باشند، اما زمانی که به آن نیاز داشته باشند، هزینه بیشتری دارد. اثرات زیست محیطی: دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که مقادیر قابل توجهی کربن را در جو آزاد می کند. اگرچه به اندازه بسیاری از سوخت ها بد نیست، اما در بین سه نوع مورد استفاده در لیفتراک، کمترین سازگاری با محیط زیست را دارد. سر و صدا: لیفتراک های دیزلی بدون شک بلندترین در بین این سه دستگاه هستند. احتراق سوخت در حجم بالایی رخ می دهد که می تواند در آن باشد

 لیفتراک های پروپان
از پروپان به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند. با توجه به اندازه، آنها حد وسط بین لیفتراک های دیزلی و برقی را اشغال می کنند. همین امر در مورد محیط ایده آل آنها نیز صادق است – آنها را می توان به راحتی هم در داخل و هم در خارج از منزل اداره کرد. یادگیری این مزایا و معایب لیفتراک پروپان می تواند اطلاعات بیشتری در مورد این نوع تجهیزات به شما بدهد. طرفداران آیا لیفتراک گازی گزینه مناسبی برای شما به نظر می رسد؟
در اینجا چند مزیت وجود دارد که می توانید از لیفتراک پروپان دریافت کنید: قیمت برچسب: لیفتراک های پروپان معمولاً هنگام خرید جدید ارزان تر از لیفتراک های دیزلی و برقی هستند. در بحث لیفتراک گازی در مقابل برقی، اولی در قیمت برچسب برنده است. بهره وری سوخت: لیفتراک های پروپان بیشترین کارایی را دارند، زیرا می توانند با یک مقدار مشخص سوخت طولانی ترین زمان را کار کنند. آنها معمولاً می توانند برای یک شیفت کامل روی یک تانک دوام بیاورند. زمان سوخت‌گیری: مخازن سوخت پروپان به راحتی در صورت خالی شدن تعویض می‌شوند و زمان صرف شده برای سوخت‌گیری در طول شیفت را به حداقل می‌رسانند. گشتاور: اگرچه گشتاور لیفتراک پروپان به اندازه گازوئیل نیست، اما به طور قابل توجهی بیشتر از الکتریکی است. تأثیرات زیست‌محیطی: کامیون‌های پروپان علیرغم اینکه به اندازه لیفتراک‌های برقی سازگار با محیط‌زیست نیستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به دیزلی‌ها منتشر می‌کنند که باعث می‌شود از بین این دو، پایدارتر باشند. منفی جایی که جوانب مثبت وجود دارد، همیشه معایبی وجود دارد.
 
در اینجا معایب اصلی لیفتراک پروپان ذکر شده است: هزینه کلی: اگرچه لیفتراک های پروپان کمترین قیمت برچسب را دارند، هزینه مالکیت در طول زمان بیشتر از دیزلی یا برقی است. دید: با توجه به فضای اشغال شده توسط مخزن سوخت در پشت دستگاه، لیفتراک های پروپان دید عقب ضعیفی دارند و حرکت آنها را سخت تر می کند. ارزش باقیمانده کمتر: از بین سه نوع لیفتراک، پروپان در پایان عمر خود کمترین ارزش باقیمانده را دارد. گشتاور: کامیون‌های پروپان ممکن است گشتاور بهتری نسبت به کامیون‌های برقی داشته باشند، اما همچنان به طور قابل توجهی کمتر از دیزل هستند. تأثیرات زیست‌محیطی: اگرچه پروپان دوست‌دار محیط‌زیست‌تر از گازوئیل است، اما همچنان یک سوخت فسیلی است و آن را از نظر پایداری نسبت به برق پایین‌تر می‌کند. همچنین مقادیر زیادی مونوکسید کربن آزاد می کند.
 
برقی لیفتراک های برقی به جای مخازن سوخت، به طور کامل با باتری های قابل شارژ کار می کنند. آنها کوچکترین نوع لیفتراک هستند و محیط ایده آل برای استفاده در داخل خانه است. اگر بین یک لیفتراک برقی در مقابل گاز LP – یا یک مدل دیزلی گیر کرده اید – این مزایا و معایب لیفتراک برقی می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. طرفداران مزایای اصلی خرید لیفتراک برقی را بررسی کنید:
قیمت سوخت: از آنجایی که لیفتراک های برقی از سوخت سنتی استفاده نمی کنند، هزینه های سوخت گیری مانند گازوئیل و پروپان را ندارند. سر و صدا: عدم احتراق سوخت منجر به سطح صدای بسیار پایین تر می شود و لیفتراک های برقی را به راحتی بی صداترین سه نوع می کند. قابلیت مانور: بدون نیاز به ذخیره سوخت، لیفتراک های برقی کوچکتر و فشرده تر از همتایان خود هستند. بنابراین چرخش و مانور آنها بسیار آسان تر است، به خصوص در فضاهای کوچک و بسته. تاثیرات زیست محیطی: لیفتراک های برقی هیچ گونه سوخت فسیلی نمی سوزانند، به این معنی که هیچ گونه انتشار کربنی منتشر نمی کنند. این ترتیب آنها را بسیار دوستدار محیط زیست می کند، بیشتر از گازوئیل یا پروپان. اگر به ماشین‌های پایدار اهمیت می‌دهید، انتخاب بین لیفتراک برقی و پروپان آسان است. هزینه های نگهداری: از آنجایی که موتورهای الکتریکی مکانیک پیچیده تری نسبت به موتورهای دیزلی یا پروپان دارند، هزینه نگهداری و تعمیر آنها کمتر است. منفی در مقابل، در اینجا برخی از معایب خرید لیفتراک برقی وجود دارد: قیمت برچسب: آنها ممکن است در هزینه های سوخت در جاده صرفه جویی کنند، اما لیفتراک های برقی معمولا بالاترین قیمت اولیه را در بین سه نوع دارند. گشتاور: متأسفانه، هزینه فدا کردن سوخت منجر به گشتاور بسیار پایین تر می شود. لیفتراک های برقی گاهی اوقات برای رسیدن به سرعت های بالا یا ایجاد رمپ با مشکل مواجه می شوند. کاهش کیفیت: لیفتراک‌های دیزلی و پروپان می‌توانند تا زمانی که تمام سوختشان تمام شود، کم و بیش با همان سطح کارایی کار کنند. با این حال، لیفتراک‌های برقی با تخلیه باتری، سرعت و قدرت آن‌ها کاهش می‌یابد و باعث می‌شود بعداً در روز کمتر مفید باشند. قبل از انتخاب نهایی، مطمئن شوید که می دانید لیفتراک شما چقدر برق مصرف می کند. زمان سوخت گیری: باتری های الکتریکی زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند. اگر یک لیفتراک برقی در یک شیفت دو سوم باتری خود را خالی کند، ممکن است برای بقیه روز از کار افتاده باشد. لیفتراک خود را امروز از لیفت آسان دریافت کنید هنگامی که نیازهای خود را ارزیابی کردید و مزایا، معایب و هزینه های هر نوع لیفتراک را سنجیدید، خواهید فهمید که کدام یک با محل کار شما مناسب است.

موتورهای لیفتراک برقی لیفتراک های برقی یک راه حل ایده آل برای کاربردهای داخلی، به ویژه در کاربردهای بهداشتی یا حساس تر مانند صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی هستند. جمع و جور، محجوب و بسیار قابل مانور، این لیفتراک ها برای عملیات در داخل و اطراف تاسیسات بزرگ مانند انبارها، کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ساخته شده اند. از جمله ویژگی ها و ویژگی های قابل توجه آنها می توان به مزایای لیفتراک برقی اشاره کرد: برق بدون آلایندگی - این لیفتراک ها با باتری کار می کنند و هیچ دود یا گازهای خروجی مضر اگزوز تولید نمی کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه های داخلی مناسب باشند. قدرت ارزان‌تر – با شارژ مجدد در ساعات کم بار، لیفتراک‌های برقی می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی از نظر قدرت/سوخت در مقابل موتورهای احتراق داخلی داشته باشند. عملکرد کم صدا - با قطعات متحرک کمتر و لرزش کمتر، لیفتراک های برقی آلودگی صوتی کمتری نسبت به واحدهای احتراق داخلی تولید می کنند. یک شاسی جمع و جور - یک باتری با چگالی بالا به عنوان وزنه تعادل جمع و جور در لیفتراک های برقی عمل می کند. به این ترتیب، این واحدها شعاع چرخش کمتری دارند و نسبت به مدل های آی سی قدرت مانور بیشتری دارند. این قابلیت مانور با مدل های سه چرخ که شعاع چرخش حتی کمتری دارند، بیشتر شده است. قدرت به راحتی در دسترس - بر خلاف موتورهای احتراق داخلی، برای بلند کردن سریع و یا شروع از سکون روی سطح شیب دار یا درجه، نیازی به چرخش نیست. خروجی قابل تنظیم – کنترل‌کننده‌های الکتریکی پیشرفته امکان عملکرد سفارشی مانند سرعت بالابر و سفر و غیره را فراهم می‌کنند. با این حال، لیفتراک های برقی بدون اشکال نیستند، زیرا معایب عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه بالاتر - لیفتراک های برقی معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر از واحدهای احتراق داخلی خرده فروشی می شوند. با این حال، آنها این سرمایه گذاری اولیه را با کاهش هزینه های نگهداری و طول عمر بیشتر جبران می کنند. کاهش انعطاف‌پذیری - لیفتراک‌های برقی را نمی‌توان در حالی که باتری‌های آن‌ها شارژ می‌شود کار کرد. برای دور زدن این محدودیت، می‌توانید باتری‌های اضافی خریداری کنید که می‌توان آن‌ها را برای شارژ تعویض کرد یا از سیستم شارژ سریع استفاده کرد. توانایی کمتر در مدیریت استفاده شدید - رانندگی مکرر بر روی درجه های پله ای ممکن است باتری را سریعتر از حد انتظار تخلیه کند. تعمیر و نگهداری دشوارتر - تعمیر و نگهداری، به ویژه در طبیعت، با بالابرهای الکتریکی نسبت به مدل های احتراق داخلی به دلیل سیستم های الکتریکی پیچیده درگیر، دشوارتر است


 
اگر شرکت شما تصمیم گرفته است که در سال 1401 از نظر ایمنی و مسائل زیست محیطی بهتر عمل کند، ممکن است تعجب کنید که تغییر از لیفتراک های پروپان به لیفتراک های برقی (با باتری های سرب اسیدی) می تواند مزایای بزرگی برای تجارت شما داشته باشد. باتری های سرب اسید نه تنها برای کارکنان شما ایمن تر هستند، بلکه برای محیط زیست نیز ایمن تر هستند و می توانند به پایداری کسب و کار شما کمک کنند. چرا پروپان نه؟ ممکن است تعجب کنید که چرا پروپان چنین انتخاب محبوبی برای لیفتراک است در صورتی که باتری های سرب اسیدی به این آسانی برنده هستند و پاسخ ساده است: طول عمر خوب سوخت و سهولت در تعویض مخزن. علاوه بر این، برای استفاده/بارهای سنگین، به ویژه با وسایل نقلیه در فضای باز، مشتریان تمایل دارند پروپان را انتخاب کنند. با این حال، پروپان دارای معایب مهمی مانند نوسان هزینه سوخت است که پیش‌بینی بودجه را دشوار می‌کند و هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالا به لطف قطعات متحرک زیاد موتور. ناگفته نماند که اگر اپراتورهای شما مخازن پروپان را زودتر از زمانی که کاملاً خالی هستند خاموش می کنند، شما برای خیلی بیشتر از آنچه استفاده می کنید هزینه می پردازید. با این حال، بزرگترین معایب لیفتراک پروپان مسائل زیست محیطی و ایمنی است که با آنها همراه است. مسائل ایمنی با پروپان مخزن سوخت می تواند دید راننده را هنگام پشتیبان گیری مسدود کند، که هم یک نگرانی ایمنی و هم مسئولیت است. مانور لیفتراک پروپان به دلیل حجیم بودن، معمولاً دشوارتر از لیفتراک های برقی است و زمان واکنش راننده را کندتر می کند. همیشه احتمال نشت سوخت در کامیون پروپان وجود دارد که نه تنها خطرناک است، بلکه به این معنی است که اپراتورها به آموزش ویژه در زمینه سوخت رسانی مناسب و بازرسی خط سوخت نیاز دارند. مسائل زیست محیطی با پروپان لیفتراک های پروپان در تبدیل سوخت به انرژی مصرفی ضعیف عمل می کنند، که اگر مخاطبان هدف شما از محیط زیست آگاه باشند و نگران هزینه های عملیاتی باشند، نگرانی بزرگی است. کامیون های پروپان بین 10 تا 40 گرم مونوکسید کربن در هر کیلووات ساعت تولید می کنند. این به این معنی است که یک لیفتراک پرکاربرد از 100 تا 200+ پوند تولید می کند. مونوکسید کربن در سال این حتی مقدار دی اکسید کربن تولید شده را نیز در نظر نمی گیرد لیفتراک های پروپان به انبارهایی برای نصب سیستم های تهویه اجباری بزرگ نیاز دارند که مصرف انرژی را بیشتر می کند. همه انتشارات به اثر گلخانه ای می افزایند و ردپای کربن شرکت شما را افزایش می دهند. پروپان یک منبع انرژی تجدید ناپذیر است. آیا باتری های سرب اسیدی واقعاً بهتر از پروپان هستند؟ ممکن است بیهوده به نظر برسد که فن آوری اسید سرب 160 ساله از نظر ایمنی و خطرات زیست محیطی جلوتر از پروپان باشد، اما بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه روی هم می رود. مزایای باتری های سرب اسیدی باتری های سرب اسید با نرخ 99% بازیافت می شوند و مواد بازیافتی آنها برای تولید باتری های جدید استفاده می شود. آنها شماره 1 بازیافتی ترین محصول در جهان هستند و منجر به یک اقتصاد دایره ای می شوند که مزایای زیست محیطی ایجاد می کند. قیمت باتری های سرب باید ثابت بماند : «باتری‌های سرب دارای مزیت تولید داخلی هستند که هم برای هزینه و هم برای امنیت ملی مهم است، که اولویت وزارتخانه است. فناوری سرب-اسید برای مدت طولانی وجود داشته است، اما اخیرا شاهد نوآوری فوق العاده ای بوده است. پیشرفت های فنی شامل حرکت از شارژرهای فرو/SCR به شارژرهای فرکانس بالا است که پذیرش شارژ دینامیکی و عملکرد چرخه عمر را افزایش می دهد. همچنین پیشرفت هایی در دوام و عمر خود باتری ها صورت گرفته است: عمر باتری اسید سرب به تنهایی در 20 سال گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یافته است. همه اینها باعث می شود باتری اسید سرب بسیار قابل اعتماد و انعطاف پذیر باشد تا بتواند نیازهای هر برنامه را برآورده کند. بیایید با آن روبرو شویم: فناوری برای تقویت تجهیزات حمل و نقل مواد شما برای پیشبرد زنجیره تامین شما همیشه به نیازهای تجاری شما بستگی دارد. با این حال، اگر ایمنی و آگاهی زیست محیطی نگران کننده باشد، اسید سرب هنوز نزدیک به 90 درصد بازار برق است. نوآوری‌های جدید مانند پیل‌های سوختی لیتیوم و هیدروژن، در میان سایرین، هیجان‌انگیز هستند، اما همچنان در حال افزایش هزینه کل مالکیت در مقابل منحنی عملکرد هستند تا خواسته‌های اکثر عملیات‌ها را برآورده کنند. آیا امروز از پروپان استفاده می کنید؟ آیا نگران مدیریت تغییری هستید که باعث می شود اپراتورهای خود به جای تعویض مخازن پروپان وصل شوند؟ اولین قدم این است که ارزیابی کنید که آیا اسید سرب یا فناوری دیگری مناسب برای کارخانه شما است یا خیر. اگر چنین است، کار با شریک مناسب برای طراحی سیستم مناسب و کمک به مدیریت تغییر اپراتور و آموزش بسیار مهم است.

نوعی لیفتراک می باشد که ویژگی های خاص خود را دارد. به طور کلی، لیفتراک ماشینی دارای محلقاتی همچون دکل و شاخک می باشد. این ماشین برای حمل بار و انبارسازی بارها به کار می رود. سوخت این ماشین ها به محل مورد استفاده آن بستگی دارد که معمولا برقی ، فسیلی و یا گازی است.

دکل لیفتراک تکیه گاه عمودی برجسته ای است که امکان بالا و پایین بردن بارها را فراهم می کند. برای اکثر لیفتراک ها، دکل به سمت جلوی لیفتراک و مستقیماً در خط دید اپراتور لیفتراک طراحی شده است.

دکل های لیفتراک دارای بخش های مختلفی هستند که همراه با شاخک ها، کالسکه لیفتراک را بالا یا پایین می آورند. این شامل: دوبلکس: دو مرحله دکل تریپلکس: سه مرحله دکل چهار: چهار بخش دکل هنگام انتخاب یک لیفتراک، مهم است که با ویژگی ها و اصطلاحات مختلف دکل لیفتراک آشنا شوید: ارتفاع بالابر دکل، ارتفاع بالابر آزاد و ارتفاع کشیده و ارتفاع پایین تر. این به شما امکان می دهد یک لیفتراک را انتخاب کنید که برای رفع نیازهای خاص برنامه های شما طراحی شده است

سیلندر بالابر سیلندر بالابر لیفتراک حرکت عمودی دکل یا بالا و پایین بردن کالسکه لیفتراک و شاخک ها را نیرو می دهد. سیلندر بالابر به طور کلی دارای نیروی هیدرولیکی است و یک سیلندر هیدرولیک تک اثره است، به این معنی که در یک جهت هل می دهد. سیلندر شیب مشابه سیلندر بالابر، سیلندر شیب حرکت را برای اهداف عملیاتی کنترل می کند. تفاوت اصلی این است که سیلندر شیب حرکت شیب کالسکه و زاویه دوشاخه ها را نسبت به زمین کنترل می کند.

مونتاژ کالسکه لیفتراک کالسکه سکویی است که در جلوی دکل لیفتراک قرار دارد و برای نصب اجسامی که باید توسط دکل کنترل شوند استفاده می شود. این شامل شاخک های لیفتراک، پشتی بار و سایر ویژگی های یک لیفتراک است که در تماس مستقیم با بارها هستند.

چنگال ها شاید بارزترین قطعات کامیون دستی، خود چنگال ها باشند که به نام تینز نیز شناخته می شوند. از دوشاخه های لیفتراک برای برقراری تماس مستقیم با بار برای حمل و نقل استفاده می شود. آنها به واگن لیفتراک متصل می شوند و برای حمل بار از پایین طراحی شده اند. چنگال های لیفتراک در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. طیف گسترده ای از انواع چنگال برای کاربردهای مختلف موجود است. چنگال های استاندارد ITA رایج ترین نوع چنگال های لیفتراک هستند، اما آنها نیز در عرض، طول و شکل های مختلف وجود دارند. تکیه گاه پشتی را بارگیری کنید پشتی لیفتراک سطح دیگری را در اختیار اپراتور قرار می دهد تا بار را روی آن قرار دهد و به کالسکه متصل می شود. این امر به جلوگیری از لغزش بار به سمت عقب به سمت اپراتور لیفتراک در هنگام بلند کردن و شرایط سفر کمک می کند.

پشتی لیفتراک همچنین به محافظت از دکل لیفتراک و اجزای دکل در برابر آسیب رساندن بار توسط بار کمک می کند. استفاده از پشتی باری که برای لیفتراک طراحی شده است بسیار مهم است. همچنین مهم است که هرگز پشتی را قبل از کار با لیفتراک برای ایمنی خود و همچنین رفاه لیفتراک خارج نکنید. وزنه ضد وزنه تعادل وزنی است که روی لیفتراک نصب می شود تا به جبران وزنی که توسط لیفتراک بلند می شود کمک کند. این به پایدار ماندن لیفتراک در طول عملیات بلند کردن و سفر کمک می کند. لیفتراک ها با حداکثر ظرفیت حمل با استفاده از وزنه تعادل برای تعادل طراحی شده اند، بنابراین دانستن ظرفیت حمل در نظر گرفته شده برای لیفتراک بسیار مهم است. برای این اطلاعات پلاک امتیاز لیفتراک را بررسی کنید. وزنه های تعادل لیفتراک احتراق داخلی در سمت عقب لیفتراک یا در طرف مقابل شاخک ها قرار دارند. برای بالابرهای الکتریکی، باتری به عنوان وزنه تعادل عمل می کند. منبع تغذیه منبع تغذیه به منبع تغذیه لیفتراک گفته می شود که بسته به نوع لیفتراک می تواند شامل یک موتور یا باتری باشد. لیفتراک ها می توانند برقی (باطری)، دیزلی، گازی یا پروپان باشند. برای لیفتراک های احتراق داخلی، موتور معمولاً در پشت لیفتراک، زیر صندلی قرار می گیرد. لیفتراک های دارای پروپان اغلب برای دسترسی آسان تر، مخزن را در خارج نصب می کنند. لاستیک ماشین همه لیفتراک ها برای کار کردن به لاستیک نیاز دارند، اما نوع لاستیک ها و چیدمان لاستیک ها روی لیفتراک می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. لیفتراک هایی که از چهار لاستیک استفاده می کنند، قادر به بلند کردن بارهای سنگین هستند و برای بسیاری از کاربردها همه کاره هستند. لیفتراک های سه چرخ برای محیط های داخلی که فضا محدود است و توانایی چرخش و مانور موثر مهم است ایده آل هستند.

دو نوع اصلی لاستیک لیفتراک وجود دارد: تایرهای بالشتکی – معمولاً برای لیفتراک‌هایی که در داخل خانه کار می‌کنند، جایی که سطوح صاف، صاف و یکدست هستند، استفاده می‌شود. لاستیک‌های بالشتکی معمولاً ارزان‌تر و نگهداری آسان‌تر هستند، اما فاقد لاستیک‌های بادی کششی هستند. لیفتراک های تایر کوسن در انبارها و سایر محیط های داخلی که شعاع های چرخشی کوچک لازم است ایده آل هستند. لاستیک های پنوماتیک – لیفتراک های تایر پنوماتیک معمولاً برای کار استفاده می شوند

لیفتراک برقی در فعالیت هایی که مکان و سرعت اهمیت دارد، کاربرد فراوانی دارد. به این دلیل که این نوع لیفتراک سرعت بالایی دارد. لیفتراک برقی در فضاهای بسته به کررات مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از این نوع لیفتراک در وزن های 1.5، 1.8، 2، 2.5 وجود دارد. فضای داخلی این ماشین به شکلی طراحی شده که کاربری بالایی دارد. در لیفتراک برقی، اتاقک کاربر کوچک است و کارایی دستگاه بالا است. سهولت کارکرد با فرمان (سیستم فرمان هیدرولیک) مزیت دیگر این نوع لیفتراک می باشد.

لیفتراک های برقی نوع دیگری از این دستگاه می باشد که نسبت به لیفتراک های دیزلی خیلی کم صداتر و آلودگی کمتری تولید می کند. این مدل را در محیط های باز یا بسته می توان استفاده کرد. از لیفتراک برقی بیشتر در انبارها و مکان های سر بسته به علت عدم تولید آلودگی، صدای کم تر، کوچک بودن و قدرت مانور خوب در فضاهای کمتر بکار میگیرند. این مدل دستگاه هزینه سوخت بسیار پایینی دارد که می تواند هزینه اولیه که بابت قیمت لیفتراک پرداخت می شود را جبران کند. همچنین به علت سبک بودن به راحتی قابل جابجایی است و رانندگان به راحتی می توانند با آن کار کنند

امروزه لیفتراک های برقی رایج در بازار به دستگاه های نمایشگر ابزار مجهز خواهند شد. هنگامی که لیفتراک برقی از کار می افتد، اپراتور باید ابتدا کد عیب نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش ابزار در خودرو را بررسی کند (لیفتراک برقی دارای سیستم خود چک است. هنگامی که یک خطا رخ می دهد، صفحه نمایش علت خطا را نشان می دهد، معمولاً در به صورت کد)، یا نشانگر خطای چشمک زن را بررسی کنید و سپس دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا محدوده تقریبی علت خطا را بیابید.

1. ابتدا باتری لیفتراک لوازم جانبی لیفتراک برقی را بررسی کنید تا ببینید آیا ولتاژ وجود دارد یا خیر. اگر ولتاژ وجود دارد، بررسی کنید که آیا می توان از ولتاژ به طور معمول استفاده کرد. راه حل: اگر باتری ولتاژ ندارد یا ولتاژ آن خیلی کم است، مستقیماً باتری را شارژ کنید. 2. بررسی کنید که آیا سوئیچ و مدار لوازم جانبی بالابر شل یا اتصال کوتاه است و آیا میکرو سوئیچ آسیب دیده است. راه حل: تعمیر و تمیز کردن مدار، تعویض یا تعمیر سوئیچ میکرو. 3. بررسی کنید که آیا مجموعه کنتاکتور بالابر سوخته است یا سیم پیچ اتصال کوتاه یا باز است. روش عیب یابی: کنتاکت های پلاتین کنتاکتور را تعمیر کنید یا مستقیماً آن را با مجموعه کنتاکتور هیدرولیک جدید جایگزین کنید. 4. بررسی کنید که آیا ماژول بالابر سوخته، اتصال کوتاه یا مدار باز است. روش عیب یابی: تعمیر یا تعویض مجموعه ماژول. 5. بررسی کنید که آیا موتور هیدرولیک دارای ولتاژ است، بررسی کنید که آیا موتور اتصال کوتاه، مدار باز یا نشتی دارد و بررسی کنید که آیا برس های کربنی به شدت فرسوده شده اند یا خیر. راه حل: تعمیر مدار، تعویض برس کربن موتور و تعمیر سر مسی موتور، تعمیر مجموعه موتور هیدرولیک یا تعویض با موتور هیدرولیک جدید. 6. بررسی کنید که آیا پمپ هیدرولیک، شیر چند راهه، لوله روغن و سیلندر لیفتراک برقی آسیب دیده است یا خیر. روش عیب یابی: پمپ هیدرولیک آسیب دیده را تعمیر کنید یا به طور مستقیم مجموعه پمپ هیدرولیک جدید را جایگزین کنید. اگر شیر چند طرفه آسیب دیده است، آن را تعمیر یا مستقیماً تعویض کنید. مجموعه سوپاپ چند طرفه جدید، تعویض لوله های روغن هیدرولیک جدید، تعویض کیت تعمیر سیلندر روغن یا تعویض مجموعه سیلندر روغن جدید.

لیفتراک‌های تعادل الکتریکی 3 و 4 چرخ همچنان از سنت اصلی حمل و نقل  برای ارائه عملکرد ساده و قدرتمند پیروی می‌کنند، در حالی که بیشتر از همه، بهترین ارزش ممکن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. محفظه اپراتور ارگونومیک با طراحی خاص همیشه اپراتور را در کنترل کامل نگه می دارد و بهره وری را بهبود می بخشد و استرس و خستگی را کاهش می دهد. به لطف طراحی بادوام بهبودیافته و سیستم پایداری اضافی، کامیون‌های الکتریکی  از بالاترین تقاضا برای عملکرد ایمن فراتر می‌روند. فواصل طولانی مدت نگهداری و اجزای فناوری پیشرفته هزینه کلی تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. جدیدترین سیستم های کنترل AC ترکیبی بی نظیر از قدرت، عملکرد و قابلیت اطمینان را ارائه می دهد. طیف وسیعی از پارامترها به شما امکان تنظیم دستگاه را می دهد تا کاملاً با نیازهای فردی شما مطابقت داشته باشد و حداکثر کنترل و دقت را برای هر عملکرد ارائه دهد.

لیفتراک برقی با راهروهای بسیار باریک هدایت شونده 
یک لیفتراک برقی نشسته سوار از نوع تعادلی مجهز به مجموعه دکل تخصصی. دکل می تواند 90 درجه بچرخد و چنگال ها می توانند مانند مکانیزم دستی پیشروی کنند تا پالت های کامل را جمع کنند. از آنجایی که لیفتراک لازم نیست بچرخد، راهروها می توانند به طور استثنایی باریک باشند و اگر هدایت سیمی در کف ساختمان نصب شود، دستگاه تقریباً می تواند به تنهایی کار کند. دکل ها در این نوع ماشین ها بسیار بالا هستند. هرچه قفسه قابل نصب بالاتر باشد، تراکم ذخیره سازی بیشتر می شود. این نوع سیستم ذخیره سازی در شهرهایی که قیمت زمین بسیار بالا است، رایج است، زیرا با ساخت قفسه بندی تا سه برابر بالاتر از حد معمول و استفاده از این ماشین ها، می توان مقدار بسیار بیشتری از مصالح را در یک ساختمان با نسبتاً ذخیره کرد. سطح کوچک. در حالی که ظاهر آنها تقریباً مشابه لیفتراک های معمولی است، لیفتراک های سردخانه دارای قطعات خاصی هستند که در برابر یخ زدگی و تراکم مقاوم هستند. فراتر از آن، اجزای حساس خاصی برای جلوگیری از رطوبت بیش از حد آب بندی می شوند. برخی از مدل‌ها حتی می‌توانند از فولاد ضد زنگ ساخته شوند تا از تشکیل زنگ زدگی در محیط‌های با نمک بالا، مانند کارخانه‌های فرآوری گوشت، جلوگیری کنند.

لیفتراک برقی ریچ تراک با راهروهای بسیار باریک
لیفتراک برقی ریچ تراک از نوع ضد تعادل شبیه به لیفتراک برقی هدایت‌شونده راهروی بسیار باریک، با این تفاوت که اپراتور و کنترل‌هایی که دستگاه را کار می‌کنند در قفسی هستند که به دکل جوش داده شده‌اند. اپراتور از یک سیستم مهار استفاده می کند تا از آنها در برابر سقوط محافظت کند. در غیر این صورت، توضیحات همان کامیون راهرو بسیار باریک هدایت شونده است همچنین به عنوان یک لودر خاکستر نیز شناخته می شود. دارای کنترل مرکز نشستن. معمولا دارای موتور احتراق داخلی است. موتورها تقریبا همیشه دیزلی هستند، اما گاهی اوقات با نفت سفید کار می کنند و گاهی اوقات از تزریق پروپان به عنوان تقویت کننده قدرت استفاده می کنند. برخی از واحدهای قدیمی احتراق تراکمی دو زمانه هستند. بیشتر آنها چهار زمانه جرقه زنی تراکمی هستند. موتورهای آمریکای شمالی دارای سیستم های کنترل آلایندگی پیشرفته هستند. لیفتراک هایی که در کشورهایی مانند ایران یا روسیه ساخته می شوند، معمولاً هیچ سیستم کنترل آلایندگی ندارند.

لیفتراک‌های الکتریکی نیاز به یک سطح صاف برای کارکردن دارند. استفاده زیاد از حد در سطوح شیب‌دار شارژ باتری را به‌سرعت کاهش می‌دهد، اما می‌توان با تهیه باتری قوی‌تر این مسئله را عیب تلقی نکنیم.

کارکرد لیفتراک برقی در مناطق شرجی هنوز هم یک مسئله است زیرا آب‌وهوای مرطوب باعث مشکلاتی در سیم‌کشی و قطعات الکتریکی می‌شود.

هزینه نگهداری لیفتراک برقی بسیار کمتر از لیفتراک دیزلی می باشد که خود مزیت مهمی است و طول عمر طولانی تری هم دارند. این لیفتراک ها دارای یک باطری قابل شارژ میباشند

امروزه لیفتراک های برقی سهم بسزایی در جابه جایی پالت ها درانبار را دارند که از جمله میتوان به لیفتراک های برقی سه چرخ شرکت یونگ هاینریش المان اشاره کرد. این لیفتراک های برقی با توجه به طول وعرض کمترو سه چرخ بودن قدرت مانوربیشتری نسبت به لیفتراک های برقی چهار چرخ دارند. لیفتراک های برقی سه چرخ میتوانند حول محورخود به صورت 360 درجه بچرخند و مناسب انواع شرکت های پخش، صنایع غذایی، دارو سازی، پتروشیمی ها،صنایع خودرو سازی  هستند.قدرت لیفتراک برقی توسط یک موتور الکتریکی به جای موتور سوخت داخلی تامین می شود،این موتور الکتریکی قدرت خود را از باطری قابل شارژ موجود روی دستگاه می گیردشما باید 8 ساعت به طور کامل باتری لیفتراک برقی را شارژ کنید،در این صورت 8 ساعت می توانید از دستگاه استفاده کنید.لیفتراک های برقی در دو نوع 4 چرخ و سه چرخ می باشند که سه چرخ ها دارای مانور بیشتری نسبت به چهار چرخ هستن

مزایای لیفتراک برقی:
– عدم تولید آلودگی
–عدم تولید صدا
قدرت مانور در فضاهای کوچک
هزینه پایین

لیفتراک های برقی ماشین های ایده آل برای شرایط داخلی و انبارها هستند.عملا هیچ سر و صدایی به جز صدای لاستیک،بالابر و یا صدای چراغ هشدار ندارند. موتور های الکتریکی هیچ اگزوزی ندارند و مونوکسید کربنی برای اپراتورها و یا کارگران مجاور ایجاد نمی کند،در واقع با محیط زیست سازگارتر می باشند و در انبارهایی مثل انبار مواد غذایی باید حتما از این نوع استفاده شود.هم چنین جمع و جور تر هستند و به راحتی در محیط های کوچک مانور می دهند و راننده نیازی به استفاده از کلاچ ندارد.
به این مساله هم توجه کنید که هزینه شارژ باطری لیفتراک در واقع مناسب تر از هزینه سوخت ها می شود.

لیفتراک های برقی – چابک و قدرتمند با لیفتراک های برقی چابک ما، می توانید عملکرد توان عملیاتی خود را در انبارهای با راهروهای باریک به حداکثر برسانید. موتورهای AC 3 فاز عملکرد چشمگیر را با حداقل مصرف ترکیب می کنند. شما همچنین می توانید بین فناوری نوآورانه لیتیوم یون یا باتری های سرب اسیدی آزمایش شده انتخاب کنید. لیفتراک های برقی چابک ما در انبارها می درخشند و فضای کمی برای مانور ارائه می دهند. به لطف طراحی کوچک و جمع و جور خود، این کامیون ها می توانند به راحتی حتی در باریک ترین راهروها حرکت کنند. کامیون‌ها بیشتر در خانه در طبقات داخلی سرپوشیده هستند، اما می‌توانند برنامه‌های کاربردی در فضای باز را نیز به راحتی انجام دهند. به عنوان یک مزیت دیگر، دکل لیفتراک های برقی هم برای قفسه بندی و هم برای انباشته شدن ایده آل است و می تواند به ارتفاع بالابر از 2300 تا 7500 میلی متر برسد. ظرفیت کامیون ها تا پنج تن است. در استفاده روزانه، رانندگان شما از مزایای بسیاری که لیفتراک‌های برقی ما ارائه می‌کنند، از جمله راحتی بیشتر صندلی، نمای همه جانبه کامل و سیستم‌های کمکی جامع برای محافظت از اپراتور، بار و انبار لذت خواهند برد.

لیفتراک های برقی با فناوری سه فاز کم مصرف 

لیفتراک های برقی ما بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا با تکنولوژی بالابر و درایو سه فاز با تعمیر و نگهداری کم کار می کنند. این به لیفتراک های برقی هندلینگ پویا و حداکثر عملکرد را می دهد – حتی در زیر بارهای سنگین. کنترلر جمع و جور و واحد نیرو هیدرولیک  کار می کنند تا بازدهی بهینه را ارائه دهند و عملکرد بالا را حتی در گشتاور کم ممکن می کنند. لیفتراک های برقی از نظر انرژی نیز بسیار کارآمد هستند: ترمز احیا کننده 30 درصد انرژی را به باتری باز می گرداند. لیفتراک های تعادلی الکتریکی ما از انرژی اضافی برای انجام کارهای بیشتر با یک بار استفاده می کنند.

لیفتراک های برقی

لیفتراک‌های تعادل الکتریکی 3 و 4 چرخ هیوندای، همچنان در حمل و نقل  از عملکرد ساده و قدرتمند پیروی می‌کنند، در حالی که بیشتر از همه، بهترین ارزش ممکن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

محفظه اپراتور ارگونومیک با طراحی خاص همیشه اپراتور را در کنترل کامل نگه می دارد و بهره وری را بهبود می بخشد و استرس و خستگی را کاهش می دهد.

 

فواصل نگهداری طولانی مدت و اجزای فناوری پیشرفته هزینه کلی تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. جدیدترین سیستم های کنترل AC ترکیبی بی نظیر از قدرت، عملکرد و قابلیت اطمینان را ارائه می دهد. طیف وسیعی از پارامترها به شما امکان تنظیم دستگاه را می دهد تا کاملاً با نیازهای فردی شما مطابقت داشته باشد و حداکثر کنترل و دقت را برای هر عملکرد ارائه دهد.

این نوع دستگاه دارای قطعات متحرک کم تری نسبت به لیفتراک های موتوری می باشد.دارای قطعات مکنده مانند پیستون و میل لنگ به عنوان موتور احتراق داخلی نیست.هیچ خنک کننده رادیاتوری برای فلاشینگ و هیچ فیلتر موتوری وجود ندارد.این مایعات و فیلتر ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد که هزینه و وقت زیادی رو طلب می کند.لیفتراک برقی فقط نیاز به یک پریز برق AC و محیطی برای شارژ باطری نیاز دارد.

لیفتراک های برقی 3 چرخ
لیفتراک های برقی 3 چرخ هیوندای برای مانور در تنگ ترین فضاها و جابجایی پالت ها در کانتینرها و انبارها طراحی شده اند و راه حلی مقرون به صرفه را برای برآورده کردن نیازهای برنامه هایی که در آن فضا کلیدی است ارائه می دهد. این محدوده عملکردها و ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند، از جمله تنظیم پارامتر آسان توسط یک نمایشگر رنگی چند منظوره پیشرفته، که استاندارد در طیف وسیعی از لیفتراک‌های برقی است

. لیفتراک های برقی معمولاً توسط یکی از این دو نوع باتری اصلی تغذیه می شوند: اسید سرب لیتیوم یون در حالی که گزینه‌های قدرت دیگری برای لیفتراک‌ها وجود دارد، مانند پروپان یا گازوئیل، یا برق گاز، 2/3 از آن‌ها که هر سال در خدمت هستند، برقی هستند. فناوری پشت هر یک از این باتری‌های صنعتی بسیار متفاوت است و بنابراین تأثیر متفاوتی بر کارایی لیفتراک دارد. باتری های سرب اسید استاندارد قدیمی برای تامین انرژی لیفتراک ها هستند. آنها واحدهای حجیم و پر از مایع با رویه قابل جابجایی هستند که از طریق واکنش شیمیایی صفحات سرب و اسید سولفوریک الکتریسیته تولید می کنند. فن آوری آن به سال 1859 باز می گردد و شامل پر کردن منظم واحدها با آب (که همچنین برای فرآیندهای شیمیایی تولید کننده الکتریسیته در داخل اتفاق می افتد ضروری است). باتری‌های لیتیوم یونی فناوری جدیدتری هستند که برای اولین بار در یک محصول تجاری در اوایل دهه 1990 استفاده شد، دوربین فیلمبرداری سونی. باتری های لیتیوم یونی دارای ترکیبات شیمیایی مختلف هستند. یکی از محبوب ترین مواد شیمیایی برای صنعت حمل و نقل مواد، فسفات آهن لیتیوم (LFP) است. فشرده تر و چگال تر از اسید سرب است. سلول ها بسته شده اند و نیازی به نگهداری آب ندارند. طول عمر باتری لیفتراک مانند هر هزینه تجاری، باتری لیفتراک برقی هزینه ای است که باید به طور مرتب با آن پرداخته شود. نوع باتری که یک شرکت در لیفتراک های خود استفاده می کند تعیین می کند که کارگران چند بار مجبور به تعویض باتری شوند. باتری های سرب اسید و لیتیوم یون دارای طول عمر متفاوتی هستند: اسید سرب: 1000 - 1500 سیکل لیتیوم یون: 3500 سیکل اینها میانگین هستند و ممکن است بر اساس میزان نگهداری باتری ها متفاوت باشند. باتری لیفتراک لیتیوم یونی باید به دفعات کمتر تعویض شود، که محرک اصلی برای صاحبان مشاغل است تا آنها را به باتری های اسید سرب معمولی ترجیح دهند - که باید بیشتر با باتری های جدید جایگزین شوند. حفظ ظرفیت باتری لیفتراک هر دو باتری لیتیوم یون و همتایان اسید سرب آنها باید به درستی مراقبت شوند تا بتوانند حداکثر پتانسیل خود را داشته باشند. اگر تعمیر و نگهداری مناسب باتری لیفتراک آنطور که باید انجام نشود، عمر مفید آنها کاهش می یابد. به منظور به حداکثر رساندن عمر مفید و ظرفیت کلی باتری، اقدامات خاصی باید برای کاربران هر دو نوع باتری انجام شود. با این حال، باتری های اسید سرب در مقایسه با لیتیوم یون نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. باتری های لیفتراک اسید سرب نیاز به: یکسان سازی (تعادل سلولی): فناوری سنتی مانند این منجر به حالتی مکرر می شود که در آن اسید و آب داخل طبقه بندی می شوند (به صورت افقی از هم جدا می شوند و اسید بیشتر به پایین تر متمرکز می شود). این حالت بلورهای سولفات را به سمت پایین سلول ها تشکیل می دهد و توانایی آنها را برای نگه داشتن بار ضعیف می کند. یکسان سازی کریستال های سولفات را می شکند، اما اگر باتری برای مدت طولانی نادیده گرفته شود، کریستال ها نمی شکند. کنترل دما: باتری های سرب اسیدی باید در محدوده دمایی مشخصی نگهداری شوند، در غیر این صورت عمر کاری کوتاه تری خواهند داشت. علاوه بر این، آنها همچنین هنگام شارژ بسیار داغ می شوند، که نیاز به شارژ و نگهداری آنها در یک فضای کنترل شده دما دارد. مدیریت سطح سیال: این نوع واحدها باید برای اطمینان از وجود کافی بررسی شوند

تقریباً هر 10 سیکل شارژ یک بار آب دهید. باتری‌های لیتیوم یونی در تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک بسیار کمتر نیاز دارند، زیرا به طور خودکار یکسان می‌شوند، در دماهای بسیار بالاتر به خوبی کار می‌کنند (که باعث می‌شود دما عمدتاً مشکلی نداشته باشد)، و نیازی به مدیریت سطح سیال ندارند. برای مقایسه: مقایسه مدیریت باتری مطالب مرتبط باتری لیفتراک لیتیوم یونی نحوه تعیین اینکه آیا لیتیوم یون مناسب است یا خیر چگونه هزینه های تعمیر و نگهداری لیفتراک را در سال 2021 کاهش دهیم آیا بسته باتری سرب اسید برای نیازهای فعلی و آینده شما مناسب است؟ شرکت ها می توانند تولید را با باتری لیفتراک یون لیتیوم افزایش دهند زمان اجرا برای باتری های لیفتراک لیتیوم یون در مقابل سرب اسید زمان اجرا تعاریف موازنه سلولی:


از معایبی که می توانم ذکر کنم هزینه باتری و شارژر است،این نکته را توجه کنید که در صورت خرید،به نوع باتری که بر روی دستگاهتان می باشد توجه کنید تا دارای کیفیت بالا و گارانتی باشد.شما باید به نکات شارژ باطری لیفتراک برقی کاملا توجه کنید تا طول عمر استفاده از باتری را بالا ببرید.بعضی از افراد هزینه بیشتری می کنند و باتری دیگری هم تهیه می کنند تا در صورتی که میزان استفاده آن ها از دستگاه بالا است،در مواقعی که شارژ باتری تمام می شود از باتری جایگزین استفاده کنند،اما در صورتی که میزان استفاده شما زیاد نیست نیازی به این کار ندارید.این لیفتراک بهترین انتخاب برای فضای باز نیست زیرا باتری،قطعات الکترونیکی و مدارها نباید در مدت زمان طولانی در محیط بیرون قرار گیرند

پیشرانه الکتریکی ممکن است یک پدیده نسبتاً جدید در جاده‌های ما باشد، اما انبارها مدت‌هاست که به زمزمه لیفتراک‌های باتری‌دار عادت کرده‌اند. شارژ بالا به ویژه مزایای زیادی برای بسیاری از فرآیندها دارد، اما یک اشکال وجود دارد: بار روی منبع تغذیه به ویژه در طول این روش زیاد است و منجر به پیک هایی می شود که می تواند قیمت را بالا ببرد. هوش مصنوعی (AI)، همانطور که در نرم افزار ifesca مشخص شده است، می تواند این پیک ها را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری کند. Linde Material Handling اولین شرکت بزرگی است که راه‌حل نرم‌افزاری را از راه‌اندازی ifesca در ارائه خود گنجانده است و مزایای قابل‌توجهی را به اپراتورهای ناوگان ارائه می‌کند: «انرژی موضوع دهه است و ifesca نقش کلیدی در استفاده از Stefan Prokosch، SVP، مدیریت برند، Linde Material Handling می گوید: انرژی حرفه ای تر از آنچه در حال حاضر امکان پذیر است. Stefan Prokosch، SVP، مدیریت برند، Linde Material Handling از پیک مصرف خودداری کنید این نرم افزار مدیریت اوج انرژی را بهبود می بخشد. این سیستم دید کاملی را در تمام منابع انرژی و غرق‌های درون یک سازمان فراهم می‌کند و به جبران یا اجتناب از پیک‌های پرهزینه کمک می‌کند. مثالی بزنید: اگر چندین لیفتراک الکترونیکی به طور همزمان شارژ شوند، هوش مصنوعی به طور موقت تهویه مطبوع را غیرفعال می کند. این به عنوان حداکثر قدرت اصلاح شناخته می شود و امکان صرفه جویی در انرژی تا 20 درصد را فراهم می کند. الگوریتم های خودآموز، هزینه های کمتر یکی دیگر از راه حل های ifesca یک گام فراتر می رود. حجم عظیمی از داده ها را در مورد در دسترس بودن و مصرف انرژی، داده های تولید و لجستیک و حتی داده های آب و هوا جمع آوری می کند. منابع انرژی تجدیدپذیر را در نظر می گیرد و پیش بینی می کند که چه مقدار برق توسط سیستم های داخلی تولید می شود. علاوه بر این، از طریق الگوریتم‌ها، برنامه در حین استفاده یاد می‌گیرد و در طول زمان در پیش‌بینی دقیق‌تر بهتر می‌شود. این تاثیر مثبت بر هزینه ها دارد. اگر شرکت‌ها قراردادهای بلندمدتی برای بار پایه قابل پیش‌بینی منعقد کنند، می‌توانند انرژی را ارزان‌تر خریداری کنند و سپس از بازار نقدی برای تقاضاهای کوتاه‌مدت اضافی استفاده کنند. این دقیقاً همان چیزی است که راه حل ifesca امکان پذیر می کند. این نرم افزار به کاربر این امکان را می دهد که مصرف را به طور دقیق پیش بینی کند و دقیقاً مقدار مناسب برق را خریداری کند. استفان پروکوش، کارشناس، توضیح می‌دهد: «پیش‌بینی‌های دقیقی که این پلت‌فرم به مشتریان ما می‌دهد، آنها را قادر می‌سازد تا زمان‌های ایده‌آل برای شارژ ناوگان کامیون‌های صنعتی خود را برنامه‌ریزی کنند، از اوج شارژ اجتناب کنند و هزینه‌های انرژی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. برنامه‌ریزی همچنین سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی بسیار پیشرفته را در نظر می‌گیرد – که زمانی که خرید برق ارزان باشد، دوباره پر می‌شوند. در نتیجه، بسیاری از شرکت ها می توانند بین ده تا بیست درصد پس انداز کنند.

یک گام بزرگ به سمت داخل لجستیک پایدارتر با اتخاذ راه حل جدید، به بهبود مدیریت انرژی برای اپراتورهای ناوگان کمک می کند. تقاضا برای لیفتراک های الکترونیکی سال هاست که به طور مداوم در حال افزایش بوده است و عملکرد این وسایل نقلیه برقی با رقبای خود که دارای سوخت دیزلی هستند برابری می کند. اما اکنون شاهد ظهور راه‌حل‌های هوشمندی هستیم که به مرور زمان برای سازمان‌های کاربر، صرفه‌جویی اقتصادی بیشتری برای تغییر پیشرانه الکتریکی می‌سازد.

 

 

چرا رعایت مراحل ایمنی هنگام شارژ باتری مهم است؟ چرا هنگام شارژ باتری باید نکات ایمنی را رعایت کنید؟ هنگام آب دادن به باتری چه اقدامات احتیاطی باید انجام داد؟ اگر کسی اسید سولفوریک (الکترولیت) روی پوستش گرفت، چه کار کنم؟ اگر کسی اسید سولفوریک (الکترولیت) در چشمانش گرفت، چه کار کنم؟ چرا خطر انفجار باتری ها وجود دارد؟ هنگام شارژ باتری ها چه باید کرد؟ هنگام سرویس باتری چه کاری باید انجام دهم؟ چرا رعایت مراحل ایمنی هنگام شارژ باتری مهم است؟ بازگشت به بالا استفاده، جابجایی و شارژ باتری در محل کار می تواند خطرناک باشد. شناسایی و ارزیابی خطرات و خطرات، و داشتن اقدامات کنترلی مناسب برای محافظت از کارگران مهم است. خطرات و خطرات مرتبط با باتری به نوع باتری، نحوه استفاده، نحوه نیاز به شارژ و نگهداری، منطقه ای که در آن شارژ و استفاده می شود و سایر عوامل بستگی دارد. محل کار باید همیشه اطمینان حاصل کند که رویه ها و روش ها بر اساس دستورالعمل ها و توصیه های سازنده باتری ایجاد شده است. الزامات قوانین ایمنی و بهداشت حرفه ای، قوانین ساختمان، کدهای برق و قوانین آتش نشانی نیز باید رعایت شود

 

چرا هنگام شارژ باتری باید نکات ایمنی را رعایت کنید؟ بازگشت به بالا باتری های سرب اسید حاوی اسید سولفوریک هستند. فقط پرسنل آموزش دیده و مجاز باید با آنها رسیدگی کنند. هنگامی که در مورد باتری های اسید سرب صحبت می شود، مردم معمولا اسید سولفوریک را "اسید باتری" یا "الکترولیت" می نامند. الکترولیت یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف یک ماده غیرفلزی مانند اسید سولفوریک یا نمک‌هایی که می‌توانند جریان الکتریسیته را هنگام حل شدن در آب توصیف کنند، استفاده می‌شود. باتری های سرب اسید می توانند مخلوط های انفجاری از گازهای هیدروژن و اکسیژن را هنگام شارژ شدن تولید کنند. توجه داشته باشید که در برخی موارد، گاز هیدروژن با آشکارسازهای مونوکسید کربن تداخل پیدا کرده است. برای اطلاعات بیشتر با سازنده(های) آشکارساز خود تماس بگیرید. باتری ها را فقط در مکان های مورد تایید و دارای تهویه مناسب شارژ کنید. دوش ایمنی و ایستگاه شستشوی چشم را در قسمت شارژ باتری نصب کنید. همیشه دستورالعمل های سازنده را برای شارژ ایمن باتری دنبال کنید. هنگام آب دادن به باتری چه اقدامات احتیاطی باید انجام داد؟ بازگشت به بالا در طول کارکرد عادی یک لیفتراک با باتری سرب اسیدی غرقابی، آب موجود در الکترولیت تبخیر می شود و باید دوباره پر شود (آب داده شود) تا باتری به طور موثر و ایمن کار کند. باتری به طور کلی، یک باتری باید پس از شارژ کامل و خنک شدن آن آب شود. قبل یا در حین شارژ باتری را آب ندهید، زیرا ممکن است آب بجوشد و باعث نشت اسید شود. برای پر کردن الکترولیت از آب مقطر (نه آب لوله کشی) استفاده کنید. هرگز اسید سولفوریک را به الکترولیت اضافه نکنید. از تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) مانند محافظ چشم و صورت (مانند عینک ضد پاشش و محافظ صورت مقاوم در برابر مواد شیمیایی) و دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کنید. سایر تجهیزات محافظ شخصی مانند پیش بند و کفش مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیز ممکن است برای محافظت در برابر مواجهه اتفاقی با الکترولیت لازم باشد. . باتری ها را در مکان های گرم یا زیر نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید. دور از وسایل قابل احتراق و قابل اشتعال نگهداری شود. برای جلوگیری از ریختن یا پاشیده شدن الکترولیت، بسیار مراقب باشید. می تواند لباس را از بین ببرد و چشم و پوست را بسوزاند. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات پاسخ به نشت و تجهیزات حفاظت فردی به آسانی در دسترس هستند و روش‌های پاسخ به نشت ایجاد شده است. اسید سولفوریک ریخته شده یا پاشیده شده (الکترولیت) را با یک محلول خنثی کننده مناسب (مانند محلول جوش شیرین) خنثی کنید، محل ریخته شده را با استفاده از لوازم پاسخ به نشت (مانند پدهای تمیزکننده، کیسه های یکبار مصرف) تمیز کنید و محل را با آب تمیز بشویید. از پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی مناسب اطمینان حاصل کنید. وسایل آلوده را با خیال راحت دور بیندازید. اگر کسی اسید سولفوریک (الکترولیت) روی پوستش گرفت، چه کار کنم؟ بازگشت به بالا واکنش اضطراری و رویه های کمک های اولیه باید در مورد مواجهه کارگران ایجاد شود.

هنگام آب دادن به باتری چه اقدامات احتیاطی باید انجام داد؟ بازگشت به بالا در طول کارکرد عادی یک لیفتراک با باتری سرب اسیدی غرقابی، آب موجود در الکترولیت تبخیر می شود و باید دوباره پر شود (آب داده شود) تا باتری به طور موثر و ایمن کار کند. باتری به طور کلی، یک باتری باید پس از شارژ کامل و خنک شدن آن آب شود. قبل یا در حین شارژ باتری را آب ندهید، زیرا ممکن است آب بجوشد و باعث نشت اسید شود. برای پر کردن الکترولیت از آب مقطر (نه آب لوله کشی) استفاده کنید.

سوالات مربوط به ایرادات پیش امده در حین کار با لیفتراک برقی

چرا وقتی لیفتراک‌ها بالا می‌روند یا پایین می‌روند، لیفتراک متوقف می‌شود؟

هر لیفتراک برقی مجهز به یک جریان جاری است که از واحد صعودی پایین در پایه شافت محور حرکت می‌کند. اگر این سیم‌ها فرسوده شوند، می‌تواند باعث شود لیفتراک برقی شما بسیار غیر معمول عمل کند.
امکان دارد در نحوه کار و عملکرد خود به صورت روزانه و به شکل مطلوبی فعالیت خود را انجام دهد اما بعد از مدتی و به صورت ناگهانی نشانه‌هایی از مشکل ایجاد شود، مانند قطع کردن چنگال‌ها در هنگام بلند شدن یا پایین آمدن دستگاه خواهد بود

برای این که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد می‌توان از شیوه‌های زیادی بهره برد یکی از آن‌ها بررسی بندهای سیم کشی واحد صعودی خواهد بود تا بتوان اطمینان حاصل کرد که سیم‌های فرسوده‌ای وجود ندارد.

چطور باتری جدید قادر به تامین برق نیست ؟

اگر به تازگی باتری را تعویض کرده‌اید و هنوز باتری با شارژ کم مشکلی ندارید، باید دلایلی را که باعث بروز این مسئله شده است را مدنظر قرار داد.
به طور معمول یکی از دلایل آن اندازه باتری خواهد بود که باید مناسب بالیفتراک باشد.
در برخی از موارد حتی اندازه باتری مناسب نیز به صورت عدم مناسب بودن اتصالات باعث بروز همین مشکل خواهد شد، که معمولا وقتی باتری مورد ارزیابی قرار داده می‌شود به نظر می‌رسد که مناسب است و شکلی در آن وجود ندارد اما اتصالات ایجاد شده برای مدل دیگری ساخته شده است.

درایوهای جلو و عقب برای بالابرهای تعادل برقی و سیستم های کامل آماده برای نصب برای هر نوع تجهیزات حمل و نقل انبار مانند سکوهای کار بالابر، تراکتورهای برقی، وسایل نقلیه تمیز کردن، سیستم های حمل و نقل خودکار هدایت شونده یا سایر کاربردهای خاص توسعه و تولید شده اند. با راه حل های جایگزین مختلف (دنده خار، چرخ دنده اریب مارپیچی یا انتقال سیاره ای) برای مطابقت با نیازهای مشتری. 

در اینجا پنج بهترین روش وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از باتری‌های لیفتراک خود به درستی مراقبت کنید و نتیجه کار خود را بهبود بخشید:

1. بازرسی کنید
باتری را تمیز، خشک و عاری از خوردگی نگه دارید. باتری خود را برای هر گونه نقص یا نقص بررسی کنید و از ارائه دهنده خدمات خود بخواهید آنها را در صورت نیاز تعمیر کند.

2. سطح مناسب آب را حفظ کنید
سطح صحیح آب حدود ½ اینچ زیر دهانه درب باتری است. بیش از حد پر نکنید و فقط در پایان شارژ باتری ها را پر کنید.

3. دمای باتری خود را کنترل کنید
از گرمای بیش از حد، تخلیه بیش از حد و سایر شرایطی که می تواند باعث آسیب باتری، کوتاه شدن عمر باتری یا لغو ضمانت باتری شود، خودداری کنید.

4. اتوماسیون را معرفی کنید
تجزیه و تحلیل داده های باتری برای مدیریت مجموعه بسیار مهم است. سیستم‌هایی مانند لیفت آسان به طور خودکار پارامترهای کلیدی باتری را کنترل می‌کنند و اطلاعات ارزشمندی مانند وضعیت شارژ باتری، سطح آب، دمای باتری و غیره را ارائه می‌دهند.

5. خدمات
اطمینان حاصل کنید که برای افزایش عمر باتری ها و لیفتراک های خود، سرویس باتری شش ماهه را با نماینده خدمات محلی خود برنامه ریزی کن

علت حرکت نکردن لیفتراک چیست ؟ 

لیفتراک‌های برقی مجهز به گیربکس معمولی نیستند که در مدل دیزل یافت می‌شود.
با این حال آن‌ها یک مورد جابجایی دارند در اصل حرکتی که برای لیفتراک در نظر گرفته شده است تنها به سمت جلو خواهد بود.
نوعی از تعمیرات که برای لیفتراک به کار برده می‌شود از نوع تعمیر شامل تعویض بخشی است.
منظور از تعویض بخشی مکان‌هایی از لیفتراک خواهد بود که می‌توان به راحتی آن‌ها را جا به جا کرد و در اصل کار تعویض را انجام داد.
برای این که کار تعویض قطعات به خوبی صورت بگیرد باید از یک تکنسین لیفتراک ماهر بهره‌مند شد.
اگر از تکنسین لیفتراک ماهر استفاده نشود، کار تعویض قطعه با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود و حالت نسبتا پیچیده‌ای را به خود می‌گیرد.
با این حال برای یک تعویض خوب و مناسب باید از یک مکانیک ماهر برای تعمیر و نگهداری قطعات و دستگاه لیفتراک کمک گرفت.

حال که اطلاعات کمی در رابطه با کار و مسائل مشترک لیفتراک به دست آورده‌اید حتما می‌دانید، حل کردن مشکلات و بازگشت به کار بسیار ساده‌تر خواهد بود.
به خاطر داشته باشید که همه مدل‌ها مولفه‌های مختلفی دارند و بنابراین همیشه باید قبل از تلاش برای تعمیرات اساسی نگاهی به کتابچه راهنمای تولید کننده نیز انداخت.

انواع باتری لیفتراک محتوای مربوط به مقدمه زمان اجرا برای لیتیوم یون در مقابل لیتیوم در مقابل اسید لیفتراک تعاریف مقدمه پس از تعیین اینکه باتری اندازه با لیفتراک شما سازگار است ، نکته مهم بعدی استفاده از آن است: باتری های لیفتراک اسید لیتیوم در مقابل سرب. لیفتراک های برقی به طور کلی توسط هر یک از این دو نوع اصلی باتری تغذیه می شوند: اسید سرب وابسته به لیتیوم یون در حالی که گزینه های قدرت دیگری برای لیفتراک ها مانند پروپان یا دیزل یا انرژی بنزین وجود دارد ، 2/3rds که هر سال به خدمت می گیرند ، برقی هستند. فناوری پشت هر یک از این باتری های صنعتی بسیار متفاوت است و بنابراین تأثیر متفاوتی بر راندمان لیفتراک دارد. باتری های اسید سرب استاندارد مدرسه قدیمی برای قدرت لیفتراک هستند. آنها واحدهای پر از مایع و دارای یک قسمت قابل جابجایی هستند که از طریق واکنش شیمیایی صفحات سرب و اسید سولفوریک برق تولید می کنند. فناوری آن به سال 1859 برمی گردد و به طور مرتب مجدداً مجدداً واحدها را با آب دوباره پر می کند (که برای فرآیندهای شیمیایی تولید کننده برق نیز در داخل ضروری است). باتری های لیتیوم یون یک فناوری جدیدتر است که برای اولین بار در یک محصول تجاری در اوایل دهه 1990 ، یک دوربین فیلمبرداری سونی مورد استفاده قرار گرفت. باتری های لیتیوم یون دارای شیمیایی مختلف هستند. یکی از محبوب ترین شیمی برای صنعت انتقال مواد ، لیتیوم آهن فسفات (LFP) است. این فشرده تر و متراکم تر از اسید سرب است. سلول ها بسته شده و نیازی به نگهداری آب ندارند. طول عمر باتری لیفتراک مانند هر هزینه تجاری ، باتری های لیفتراک برقی هزینه ای است که باید به طور منظم با آن برخورد شود. کدام نوع باتری که یک شرکت در لیفتراک خود استفاده می کند ، تعیین می کند که چند بار کارگران باید باتری را جایگزین کنند. باتری های اسید و لیتیوم یون دارای طول عمر متفاوتی هستند: اسید سرب: 1000 - 1500 چرخه لیتیوم یون: 3500 چرخه این میانگین ها هستند و ممکن است بر اساس چگونگی نگهداری باتری ها متفاوت باشد. یک باتری لیفتراک لیتیوم یون باید به طور مکرر جایگزین شود ، که یک محرک اصلی برای صاحبان مشاغل است که آنها را به باتری های اسید سرب معمولی ترجیح دهد-که باید بیشتر اوقات برای موارد جدید جایگزین شوند. حفظ ظرفیت باتری لیفتراک هر دو باتری لیتیوم یون و همتایان اسید سرب آنها باید به درستی از آنها مراقبت کنند در صورتی که بخواهند تا پتانسیل کامل خود را انجام دهند. اگر نگهداری مناسب باتری لیفتراک همانطور که باید انجام نشود ، عمر خدمات آنها کاهش می یابد. به منظور به حداکثر رساندن عمر سرویس و ظرفیت کل باتری ، باید اقدامات خاصی برای کاربران هر دو نوع باتری انجام شود. با این حال ، باتری های اسید سرب در مقایسه با لیتیوم یون نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. باتری های لیفتراک اسید سرب نیاز دارند: تساوی (تعادل سلول): فناوری سنتی مانند این منجر به حالت مکرر می شود که اسید و آب داخل آن طبقه بندی می شوند (به صورت افقی با اسید جدا می شوند که بیشتر به پایین متمرکز شده است). این حالت کریستال های سولفات را به سمت پایین سلول ها تشکیل می دهد و توانایی آنها در نگه داشتن بار را تضعیف می کند. تساوی کریستال های سولفات را تجزیه می کند اما اگر باتری بیش از حد مورد غفلت واقع شود ، کریستال ها شکسته نمی شوند. کنترل دما: باتری های اسید سرب باید در محدوده دما خاص نگه داشته شوند ، وگرنه عمر کار کوتاه تری خواهند داشت. مهمتر از آن ، آنها هنگام شارژ نیز بسیار داغ می شوند ، که به آنها نیاز دارد که در یک فضای کنترل شده با دما شارژ و ذخیره شوند. مدیریت سطح سیال: این نوع واحدها باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که در هر 10 چرخه شارژ آب کافی دارند. باتری های لیتیوم یون در مورد نگهداری باتری لیفتراک بسیار کمتری دارند ، زیرا آنها به طور خودکار برابر می شوند ، در دماهای بسیار بالاتر (ایجاد درجه حرارت عمدتاً یک موضوع) عملکرد خوبی دارند و به مدیریت سطح سیال احتیاج ندارند. برای مقایسه: مقایسه مدیریت باتری محتوای مرتبط باتری لیفتراک لیتیوم یون چگونه می توان تعیین کرد که آیا لیتیوم یون مناسب است نحوه کاهش هزینه های نگهداری لیفتراک در سال 2021 آیا یک باتری اسید سرب برای نیازهای فعلی و آینده شما مناسب است؟ شرکت ها می توانند با باتری لیفتراک لیتیوم یون تولید را افزایش دهند بار برای باتری های لیفتراک لیتیوم یون در مقابل اسید سرب اجرا کنید تعادل سلول: تساوی ولتاژ و حالت بار در بین سلول های داخل باتری در هنگام شارژ کامل. این عملی است که ظرفیت یک باتری را با چندین سلول حفظ می کند. ظرفیت باتری: چه مقدار جریان را می توان از باتری ترسیم کرد. ظرفیت در واحدهای AMP ساعت (AH) اندازه گیری می شود. باتری اسید سرب: یک نوع باتری قابل شارژ که حاوی صفحات سرب غوطه ور در محلول اسید سولفوریک است. واکنش شیمیایی جریان الکتریکی را که برای تجهیزات برق استفاده می شود ، ایجاد می کند. باتری لیتیوم یون: یک باتری قابل شارژ که حاوی یون های لیتیوم است که از طریق الکترولیت حرکت می کنند تا برق تجهیزات برق ایجاد کنند. برخلاف باتری های اسید سرب انواع باتری لیفتراک محتوای مربوط به مقدمه زمان اجرا برای لیتیوم یون در مقابل لیتیوم در مقابل اسید لیفتراک تعاریف مقدمه پس از تعیین اینکه باتری اندازه با لیفتراک شما سازگار است ، نکته مهم بعدی استفاده از آن است: باتری های لیفتراک اسید لیتیوم در مقابل سرب. لیفتراک های برقی به طور کلی توسط هر یک از این دو نوع اصلی باتری تغذیه می شوند: اسید سرب وابسته به لیتیوم یون در حالی که گزینه های قدرت دیگری برای لیفتراک ها مانند پروپان یا دیزل یا انرژی بنزین وجود دارد ، 2/3rds که هر سال به خدمت می گیرند ، برقی هستند. فناوری پشت هر یک از این باتری های صنعتی بسیار متفاوت است و بنابراین تأثیر متفاوتی بر راندمان لیفتراک دارد. باتری های اسید سرب استاندارد مدرسه قدیمی برای قدرت لیفتراک هستند. آنها واحدهای پر از مایع و دارای یک قسمت قابل جابجایی هستند که از طریق واکنش شیمیایی صفحات سرب و اسید سولفوریک برق تولید می کنند. فناوری آن به سال 1859 برمی گردد و به طور مرتب مجدداً مجدداً واحدها را با آب دوباره پر می کند (که برای فرآیندهای شیمیایی تولید کننده برق نیز در داخل ضروری است). باتری های لیتیوم یون یک فناوری جدیدتر است که برای اولین بار در یک محصول تجاری در اوایل دهه 1990 ، یک دوربین فیلمبرداری سونی مورد استفاده قرار گرفت. باتری های لیتیوم یون دارای شیمیایی مختلف هستند. یکی از محبوب ترین شیمی برای صنعت انتقال مواد ، لیتیوم آهن فسفات (LFP) است. این فشرده تر و متراکم تر از اسید سرب است. سلول ها بسته شده و نیازی به نگهداری آب ندارند. طول عمر باتری لیفتراک مانند هر هزینه تجاری ، باتری های لیفتراک برقی هزینه ای است که باید به طور منظم با آن برخورد شود. کدام نوع باتری که یک شرکت در لیفتراک خود استفاده می کند ، تعیین می کند که چند بار کارگران باید باتری را جایگزین کنند. باتری های اسید و لیتیوم یون دارای طول عمر متفاوتی هستند: اسید سرب: 1000 - 1500 چرخه لیتیوم یون: 3500 چرخه این میانگین ها هستند و ممکن است بر اساس چگونگی نگهداری باتری ها متفاوت باشد. یک باتری لیفتراک لیتیوم یون باید به طور مکرر جایگزین شود ، که یک محرک اصلی برای صاحبان مشاغل است که آنها را به باتری های اسید سرب معمولی ترجیح دهد-که باید بیشتر اوقات برای موارد جدید جایگزین شوند. حفظ ظرفیت باتری لیفتراک هر دو باتری لیتیوم یون و همتایان اسید سرب آنها باید به درستی از آنها مراقبت کنند در صورتی که بخواهند تا پتانسیل کامل خود را انجام دهند. اگر نگهداری مناسب باتری لیفتراک همانطور که باید انجام نشود ، عمر خدمات آنها کاهش می یابد. به منظور به حداکثر رساندن عمر سرویس و ظرفیت کل باتری ، باید اقدامات خاصی برای کاربران هر دو نوع باتری انجام شود. با این حال ، باتری های اسید سرب در مقایسه با لیتیوم یون نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. باتری های لیفتراک اسید سرب نیاز دارند: تساوی (تعادل سلول): فناوری سنتی مانند این منجر به حالت مکرر می شود که اسید و آب داخل آن طبقه بندی می شوند (به صورت افقی با اسید جدا می شوند که بیشتر به پایین متمرکز شده است). این حالت کریستال های سولفات را به سمت پایین سلول ها تشکیل می دهد و توانایی آنها در نگه داشتن بار را تضعیف می کند. تساوی کریستال های سولفات را تجزیه می کند اما اگر باتری بیش از حد مورد غفلت واقع شود ، کریستال ها شکسته نمی شوند. کنترل دما: باتری های اسید سرب باید در محدوده دما خاص نگه داشته شوند ، وگرنه عمر کار کوتاه تری خواهند داشت. مهمتر از آن ، آنها هنگام شارژ نیز بسیار داغ می شوند ، که به آنها نیاز دارد که در یک فضای کنترل شده با دما شارژ و ذخیره شوند. مدیریت سطح سیال: این نوع واحدها باید بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که در هر 10 چرخه شارژ آب کافی دارند. باتری های لیتیوم یون در مورد نگهداری باتری لیفتراک بسیار کمتری دارند ، زیرا آنها به طور خودکار برابر می شوند ، در دماهای بسیار بالاتر (ایجاد درجه حرارت عمدتاً یک موضوع) عملکرد خوبی دارند و به مدیریت سطح سیال احتیاج ندارند. برای مقایسه: مقایسه مدیریت باتری محتوای مرتبط باتری لیفتراک لیتیوم یون چگونه می توان تعیین کرد که آیا لیتیوم یون مناسب است نحوه کاهش هزینه های نگهداری لیفتراک در سال 2021 آیا یک باتری اسید سرب برای نیازهای فعلی و آینده شما مناسب است؟ شرکت ها می توانند با باتری لیفتراک لیتیوم یون تولید را افزایش دهند بار برای باتری های لیفتراک لیتیوم یون در مقابل اسید سرب اجرا کنید تعادل سلول: تساوی ولتاژ و حالت بار در بین سلول های داخل باتری در هنگام شارژ کامل. این عملی است که ظرفیت یک باتری را با چندین سلول حفظ می کند. ظرفیت باتری: چه مقدار جریان را می توان از باتری ترسیم کرد. ظرفیت در واحدهای AMP ساعت (AH) اندازه گیری می شود. باتری اسید سرب: یک نوع باتری قابل شارژ که حاوی صفحات سرب غوطه ور در محلول اسید سولفوریک است. واکنش شیمیایی جریان الکتریکی را که برای تجهیزات برق استفاده می شود ، ایجاد می کند. باتری لیتیوم یون: یک باتری قابل شارژ که حاوی یون های لیتیوم است که از طریق الکترولیت حرکت می کنند تا برق تجهیزات برق ایجاد کنند. برخلاف باتری های اسید سرب

تاثیر لیفتراک در فعالیت کارگران

  • حمل ونقل راحت
  • کم شدن فعالیت کارکنان
  • افزایش فعالیت انفرادی

کارگران برای حمل و نقل کالاهای سنگین و لوازم سنگین در محل کار فشار زیادی را متحمل می‌شوند و باعث کاهش بازدهی کارکنان برای انجام فعالیت‌های دیگر و روزانه آن‌ها شود.
دقیقا مانند هر وسیله بزرگ یا کوچک لیفتراک لودری مزایای بسیاری دارد اما محدودیت‌های خود را نیز دارد.
اگر وسیله نقلیه به خوبی نگهداری نشود، خراب می‌شود و ممکن است باعث تاخیر در روند کاری شود و همین طور این که باعث صدمات و حتی مرگ افراد هم خواهد شد. اما اگر تحت نظارت و مرتبا حفظ شود، می‌توان از این موارد جلوگیری کرد.

لیفتراک های برقی سه چرخ شرکت یونگ هاینریش به دودسته تقسیم بندی میشوند:

لیفتراک های برقی سه چرخ رنج 1

این سری ازلیفتراک های برقی مجهز به یک موتورحرکتی 4کیلو وات میباشدکه در قسمت عقب این لیفتراک ها بر روی چرخ قرار دارد و مستقیما به ان نیرو وارد میکند. لیفتراک های برقی رنج یک شرکت یونگ هاینریش قادر به بلند کردن بارازوزن 1تا 1.5 تن هستند که میتوانند حداکثر با سرعت 12.5 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. رنج اول از لیفتراک های برقی مجهز به یک موتور بالابری 6کیلو وات هستند که قدرت بالابری خوبی دارند.
این لیفتراک های برقی کمترین مقدار عرض دستگاه (99سانتی متر) را دربین لیفتراکهای هم نوع خود دارند و به راحتی میتوانند درراهروهای تنگ و محدود حرکت کنند. فرمان و ترمزهیدرولیکی این لیفتراک های برقی باعث اسانی کاراپراتور ودرنتیجه بازدهی بیشتردستگاه میشود.
باطری این لیفتراک های برقی 24 ولت میباشد که در زیر صندلی اپراتور قرار دارد که در صورت نیاز با بلند کردن قسمت صندلی اپراتور میتوان به باطری لیفتراک دست پیدا کرد. جنس چرخ این لیفتراک های برقی ازسوپرالاستیک توپرمیباشند که طول عمروکیفیت بسیار بالایی دارند.
این لیفتراک های برقی به راحتی میتوانند با یک بارشارژ باطری به مدت دو شیفت کار کنند که این ویژگی باعث عدم نیاز به باطری یدکی و اضافه و صرفه جویی اقتصادی برای مشتری میگردد، همچنین در صورت ترمز کردن اپراتور با احیا مجدد انرژی باطری شروع به شارژ شدن میکند.

لیفتراک های برقی سه چرخ رنج 2

رنج دوم از لیفتراک های برقی سه چرخ شرک یونگ هاینریش المان مجهز به 2 موتور حرکتی 4.5کیلو وات در قسمت جلوی دستگاه هستند که هر کدام از موتورها به یک چرخ متصل هستند و نیروی حرکتی دستگاه را فراهم میکنند. این لیفتراک های برقی قادر به بلند کردن پالت هااز1300 تا 2000 کیلوگرم هستند که میتوانند حداکثر سرعت 16 کیلومتربر ساعت حرکت کنند.

این سری از لیفتراک های برقی مجهز به یک موتور بالابری 11.5 کیلو وات میباشند که در مقایسه با رنج یک لیفتراک های برقی شرکت یونگ هاینریش المان قدرت بالابری بیشتری دراختیاراپراتور قرار میدهد که این موتور بالابری قوی تر باعث میشود که این لیفتراک برقی دارای سرعت بالابری بسیار مناسبی باشد.رنج دوم از لیفتراک های برقی دارای عرض (106Cm)هستند که در مقایسه با لیفتراک های برقی رنج اول کمی بیشتر میباشد.

این سری از لیفتراک های برقی دارای فرمان برقی و ترمز مکانیکی/الکتریکی میباشند . این لیفتراک های برقی چرخ عقب ان به صورت دوبل میباشد که این چرخ اضافی باعث پایداری بیشتر دستگاه در شرایط سخت میشود.

جنس چرخ این لیفتراک های برقی از سوپرالاستیک توپراست و دوام و مقاومت بیشتری درمقابل چرخ های دیگر دارد.

باطری های قدرتمند این لیفتراک های برقی توانایی کار کردن به مدت زمان دو شیفت را تنها با یک بار شارژ باطری دارند. مزیتی که لیفتراک های رنج دوم نسبت به رنج اول دارند در نحوه ی جدا سازی و بیرون اوردن باطری های انهاست. تعویض باطری لیفتراکهای برقی رنج دوم از پهلو بوده که در زیر باطری رولر قرار دارد ، که باطری به راحتی قابلیت تعویض و جابه جایی را پیدا میکند

میزان سرویس دهی لیفتراک های برقی بستگی به باتری لیفتراک دارد. همچنین باتری نقش مهمی در راندمان دیگر تجهیزات مانند استاکر و پالت تراک نیز دارد.

باتری لیفتراک جزء قطعات خطرناک لیفتراک به حساب می آید.

خطرات باتری لیفتراک چیست:

به طور کلی 2 دسته باطری لیفتراک وجود دارد:

دسته اول را به نام نیکل – اسید  و دسته بعدی را به نام نیکل- آهن.

هردو دسته از این باتری ها برای سلامت فرد خطرناک می باشند.

به 3 دلیل این دو نوع باتری برای افراد خطرناک میباشند.

دلیل اول وزن زیاد این باتری ها می باشد.

دلیل دوم گازهای سمی که هنگام شارژ شدن باتری پخش می شود و سوم مواد شیمیایی که درون باتری به کار گرفته شده است.

با توجه به نحوه استفاده باتری در لیفتراک های برقی ، شارژ شدن باتری اهمیت بیشتری از دو مورد دیگر پیدا می کند.

رعایت نکات ایمنی نیز می تواند از بروز حوادث دلخراش و جبران ناپذیر پیشگیری کند.

باطری لیفتراک چگونه تمیز می شود:

یکی از موارد مهم در حفظ و نگه داری باتری لیفتراک ، نظافت آن می باشد.

با این کار میتوانید طول عمر باتری لیفتراک را نیز افزایش دهید.

اگر باتری دچار نشتی باشد سریعا با آب شسته شود

با این کار از خوردگی قسمت های بالایی باتری جلوگیری می کنید.برای رقیق شدن نیز کمی آب به باتری اضافه کنید.

اسید نشت شده رسانا می باشد و جریان الکتریکی را حتی هنگام خاموش بودن هدایت می کند.

به این ترتیب با شستن باتری می توانید مانع خرابی باتری شوید.

باتری لیفتراک چیست ؟

یک باطری لیفتراک در حقیقت دو کاربرد دارد:

  • برای لیفت تراک به عنوان یک منبع نیرو عمل می کند؛
  • مورد دوم که کمتر به آن دقت می شود این است که به عنوان یک وزنه عمل می کند و به تعادل لیفتراک کمک می کند.سلول های باطری در اصل خودشان باطری های کوچکی هستند که از کنار هم قرار گرفتن ورقه های سرب تشکیل شده اند، بین این ورقه ها اسید سولفوریک وجود دارد.میله های باطری میله های بزرگی از جنس سرب هستند که سلول های باتری لیفتراک را به یکدیگر وصل می کنند و یک چرخه ی کامل بوجود می آورند.کابل های باطری اندازه های مختلفی دارند. مقاوم بودن این کابل ها بسیار مهم است، چرا که باید فشار برق بالایی که برخی در باتری ها ایجاد می شود را تحمل کنند. برخی از باتری های لیفتراک فشار 1200 آمپر بر ساعت را تولید می کنند. یک دستگاه جوش قوس الکتریکی معمولی به 200 تا 300 آمپر بر ساعت فشار برق نیاز دارد تا ورقه های ضخیم فولاد را ذوب کند. به همین دلیل است که کابل های باطری باید مقاومت خوبی داشته باشند
  •  

بسیاری از سازمان‌ها و کارخانه‌هایی که فعالیت‌های تولیدی انجام می‌دهند از انبار‌های زیادی برخوردار هستند به همین خاطر نیاز به نیروی انسانی زیادی خواهند داشت. بنابراین برای این که بتوان هزینه‌های موجود برای نیروی کار را کاهش داد می‌توان از دستگاه‌های مرتبط با جا به جایی و حمل و نقل بهره‌مند شد. در این صورت دستگاه لیفتراک برقی می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگاه‌های تولیدی باشد که نیاز شدیدی به نیروی انسانی دارند.
بنابراین زمانی که یک انبار کارآمد وجود دارد، لیفتراک برقی یکی از با ارزش‌ترین اجزای موجود در محل کار می‌باشد و تاثیر زیادی را در روند کار ایجاد خواهد کرد.
بنابراین با وجود یک انبار شکی نیست که به صورت روزانه استفاده‌های زیادی توسط کارمندان صورت بگیرد.
با این حال لیفتراک برقی یک قطعه تجهیزات است که به شدت به کار برده می‌شود، مواقعی که مشکلات زیادی بروز می‌کند و باعث تاخیر در تقاضای روزانه می‌شود،کاربرد لیفتراک  می‌تواند به شدت موثر باشد.

دلیل توقف لیفتراک در حرکت بالا و پایین ؟

هر لیفتراک برقی مجهز به یک جریان جاری است که از واحد صعودی پایین در پایه شافت محور حرکت می‌کند. اگر این سیم‌ها فرسوده شوند، می‌تواند باعث شود لیفتراک برقی شما بسیار غیر معمول عمل کند.
امکان دارد در نحوه کار و عملکرد خود به صورت روزانه و به شکل مطلوبی فعالیت خود را انجام دهد اما بعد از مدتی و به صورت ناگهانی نشانه‌هایی از مشکل ایجاد شود، مانند قطع کردن چنگال‌ها در هنگام بلند شدن یا پایین آمدن دستگاه خواهد بود.

برای این که از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آورد می‌توان از شیوه‌های زیادی بهره برد یکی از آن‌ها بررسی بندهای سیم کشی واحد صعودی خواهد بود تا بتوان اطمینان حاصل کرد که سیم‌های فرسوده‌ای وجود ندارد.

چرا باتری نو قادر به تامین برق نیست ؟

اگر به تازگی باتری را تعویض کرده‌اید و هنوز باتری با شارژ کم مشکلی ندارید، باید دلایلی را که باعث بروز این مسئله شده است را مدنظر قرار داد.
به طور معمول یکی از دلایل آن اندازه باتری خواهد بود که باید مناسب با لیفتراک باشد.
در برخی از موارد حتی اندازه باتری مناسب نیز به صورت عدم مناسب بودن اتصالات باعث بروز همین مشکل خواهد شد، که معمولا وقتی باتری مورد ارزیابی قرار داده می‌شود به نظر می‌رسد که مناسب است و شکلی در آن وجود ندارد اما اتصالات ایجاد شده برای مدل دیگری ساخته شده است.

چرا لیفتراک فقط به جلو حرکت می کند و برعکس نمیرود؟

لیفتراک‌های برقی مجهز به گیربکس معمولی نیستند که در مدل دیزل یافت می‌شود.
با این حال آن‌ها یک مورد جابجایی دارند در اصل حرکتی که برای لیفتراک در نظر گرفته شده است تنها به سمت جلو خواهد بود.
نوعی از تعمیرات که برای لیفتراک به کار برده می‌شود از نوع تعمیر شامل تعویض بخشی است.
منظور از تعو
یض بخشی مکان‌هایی از لیفتراک خواهد بود که می‌توان به راحتی آن‌ها را جا به جا کرد و در اصل کار تعویض را انجام داد.
برای این که کارتعویض قطعات  به خوبی صورت بگیرد باید از یک تکنسین لیفتراک ماهر بهره‌مند شد.
اگر از تکنسین لیفتراک ماهر استفاده نشود، کار تعویض قطعه با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود و حالت نسبتا پیچیده‌ای را به خود می‌گیرد.
با این حال برای یک تعویض خوب و مناسب باید از یک مکانیک ماهر برای تعمیر و نگهداری قطعات و دستگاه لیفتراک کمک گرفت.

حال که اطلاعات کمی در رابطه با کار و مسائل مشترک لیفتراک به دست آورده‌اید حتما می‌دانید، حل کردن مشکلات و بازگشت به کار بسیار ساده‌تر خواهد بود.
به خاطر داشته باشید که همه مدل‌ها مولفه‌های مختلفی دارند و بنابراین همیشه باید قبل از تلاش برای تعمیرات اساسی نگاهی به کتابچه راهنمای تولید کننده نیز انداخت.

به کار بردن لیفتراک به صورت روزانه در بیشتر سایت‌های صنعتی و تولیدی، سایش و پارگی عادی را ایجاد می‌کند که این امر عادی است و به عیب یابی و رفع آن نیاز دارد.
اپراتور لیفتراک باید نکاتی را در رابطه با کارایی و عملکرد لیفتراک در نظر بگیرد و در مورد چگونگی کار با لیفتراک و بررسی مشکلات و آگاهی از آنچه برای رفع آن باید انجام شود مهارت‌های لازم و کافی را داشته باشد.

جلوگیری از مشکلات مشترک لیفتراک به رعایت نکات زیادی بستگی دارد.

بلندکل مکانیسمی به عنوان بالابر و قاب لیفتراک دارد، اگر لیفتراک به درستی فعالیت بالا و پایین آمدن را انجام ندهد، یا اگر این کار را انجام دهد اما به طور نامنظم، ممکن است این مسئله مشکلات هیدرولیکی را به وجود آورد.
امکان این که سیستم هیدرولیک نقص‌هایی داشته باشد بسیار زیاد خواهد بود.
بنابراین توصیه می‌شود سیلندری را که باعث نشتی می‌شود را تعمیر کرده و قطعات لیفتراک معیوب مانند فیلتر روغن و مهر و موم‌های روغن را جایگزین کرد.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود فرمان لیفتراک به درستی کار نکند.
یکی از مشکلاتی که از آن می‌توان نام برد سطح پایین انتقال سیال فرمان خواهد بود که باعث می‌شود فرمان به اندازه کافی و سریع تغییر جهت ندهد.
با این حال مطلوب خواهد بود که سطح مورد نظر را مورد بررسی قرار داد و در صورت لزوم به بالا بروید.
دلیل دیگر برای بروز مشکل، چرخ دنده‌های فرسوده در لیفتراک است که برای از بین بردن این مسئله نیاز به خدمات حرفه‌ای و تعمیر وجود دارد.

تعمیر لیفتراک برقی ، لیفتراک ها انواع مختلفی دارند. هر یک از این لیفتراک ها تفاوت هایی دارند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کاربردی ترین لیفتراک ها، لیفتراک برقی می باشد. لیفتراک های برقی موتور ندارند و به وسیله ی برق و باطری فعالیت می کنند. باطری لیفتراک های برقی قابل شارژ می باشند و باید پس از مدتی استفاده به شارژ متصل شوند.

لیفتراک های برقی آلاینده و دودهای مضر تولید نمی کنند و برای محیط زیست و انسان زیان آور نیستند. این لیفتراک ها در محیط های باز و بسته مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از کارخانه ها از جمله کارخانه ی تولید مواد غذایی نباید آلاینده ای وجود داشته باشد، در این کارخانه ها از لیفتراک برقی استفاده می شود. برای تعمیر لیفتراک برقی می توانید با کارشناسان شرکت لیفت آسان تماس حاصل فرمایید .02636104164-091027042676-09015154903

مهمترین نکته در لیفتراک برقی تمیز کردن برد ان است که برای ماندگاری برد لیفتراک برقی همیشه یک عدد محافظ فلزی برای جلوگیری از صدمه دیدن بردهای الکتریکی لیفتراکهای برقی استفاده میشود که با باز کردن این محافظ شما دسترسی پیدا خواهید کرد برای تمیز نمودن این قسمت از لیفتراک. و ایجاد جرقه از اطراف نمی تواند به برد اسیب برساند

زنگ زدگی و خوردگی زنجیر لیفتراک

زنجیری که زنگ زده یا خوردگی را نشان می دهد باید جایگزین شود. برای حداکثر حفاظت، زنجیرها باید به طور کامل روانکاری شوند.

ترک خوردگی زنجیر لیفتراک

کشف هر ترک به این معنی است که زنجیره باید جایگزین شود تا لیفتراک به سرویس بازگردد.

پین های پیچیده لیفتراک

عدم روانکاری باعث ایجاد اصطکاک بین صفحات و پین ها می شود و باعث می شود پیچ ها پیچ خورده و راه خود را خارج از محل قرار دهند. نتیجه نارسایی زنجیره ای است.

کشیدگی زنجیر لیفتراک

کشیدگی بیش از 2 % نشان دهنده کاهش 15%قدرت است و بدین معناست که زنجیر باید تعویض شود.اطمینان حاصل کنید که زنجیر لیفتراک باعث ایجاد مشکلاتی مانند خرابی، تولید از دست رفته و کاهش سودآوری نمی شود.زنجیر لیفتراک برقی بعلت حرکت روی هم و نیز قرار گیری در معرض گرد و خاک باید فقط برای روانکاری از روغن استفاده شود استفاده از گریس موجب نشستن گردو خاک وایجاد سمباده ای برای خورده شدن زنجیر لیفتراک میگردد.

مجموعه لیفتراک‌های برقی 9 تا 18 تنی ما اکنون با انتخاب فناوری باتری، اسید سرب یا لیتیوم یون، طیفی از دکل‌های مختلف، ظرفیت‌های بالابر و اتصالات عرضه می‌شوند تا بتوانیم راه‌حل مناسبی برای شما بسازیم. خوب برای تجارت، عالی برای محیط زیست. اکنون شما انتخابی از راه حل های برق دارید. سرب اسید یا لیتیوم یون. باتری های سرب اسیدی برای عملیات تک شیفتی عالی هستند، زیرا قبل از اینکه باتری ها نیاز به تعویض و شارژ مجدد داشته باشند، 1200-1400 چرخه دوام می آورند. باتری های لیتیوم یونی می توانند تا 4000 چرخه کاری دوام بیاورند زیرا کاملاً یکپارچه هستند و می توانند در زمان بیکاری و به سرعت شارژ شوند. محیط رانندگی بهتر و ایمن تر. با ترکیب هندلینگ بسیار پاسخگو و دید عالی، راننده شما ایمن تر خواهد بود و احساس کنترل بیشتری می کند. آنها همچنین برای رانندگان شما بهتر هستند زیرا لیفتراک های برقی بخار تولید نمی کنند، لرزش کمتری دارند و کم صداتر هستند، که آنها را برای کار در داخل و خارج یا جابجایی کالاهای فوق حساس ایده آل می کند. قدرت ایمنی. با ترکیب هندلینگ بسیار پاسخگو و دید عالی کابین، راننده شما ایمن تر خواهد بود و همیشه احساس کنترل می کند. با دسترسی سه نقطه ای بدون لغزش، ورود و خروج از کابین نیز ایمن تر خواهد بود. همچنین طیف وسیعی از گزینه‌های اضافی وجود دارد که می‌تواند ایمنی عملیاتی را بیشتر کند، از جمله: دوربین‌های هشدار معکوس، سیستم‌های اطفاء حریق و محدودکننده‌های سرعت. . با سه تنظیمات مختلف برق، حالت های اقتصادی، معمولی و قدرت، راننده شما می تواند بدون کاهش قدرت عملیاتی مورد نیاز، یکی را انتخاب کند که برای کار مورد نظر مناسب تر است. صاف و بی صدا. رانندگی با لیفتراک برقی تجربه ای روان، تمیز و آرام است، با لرزش کم، بدون دود، و سطح صدای بسیار کم، رانندگان شما هم سالم تر، هم ایمن تر و هم شادتر خواهند بود. طراحی ساده تر لیفتراک های برقی نسبت به مدل های دیزلی قطعات متحرک کمتری دارند. این باعث می شود زمان، تلاش و هزینه ای که صرف تعمیر و نگهداری می کنید کاهش یابد. از آنجایی که قطعات یدکی کمتری مورد نیاز است، هزینه های تعویض و سطح موجودی شما نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. ایمن و سریع. ایمن و سریع. از آنجایی که تمام نقاط سرویس از سطح زمین قابل دسترسی هستند، تیم شما می تواند کار سرویس را سریعتر و ایمن تر انجام دهد. کابین را می توان به صورت هیدرولیکی بالا برد و دسترسی آسان به خط محرکه الکتریکی را فراهم کرد. طراحی ارگونومیک کابین به گونه ای ارگونومیک طراحی شده است تا هم راحتی راننده و هم کنترل عملیاتی شما را بهبود بخشد. با یک فرمان قابل تنظیم، صندلی و پانل های کنترل، همه چیز در دسترس راننده شما است. تشخیص بهبود یافته جدیدترین سیستم تشخیصی ما عیوب را تشخیص می دهد و به طور خودکار کدهای خطای استاندارد شده را برای اقدام فوری روی صفحه نمایش اپراتور نمایش می دهد. اگر نیاز به تماس با تکنسین خدمات باشد، تعمیرات سریعتر و خرابی کمتری انجام می شود، زیرا می توان قطعات را از قبل بر اساس داده های تشخیصی تهیه کرد. باتری ها را به راحتی شارژ کنید. باتری های سرب اسیدی را می توان به راحتی با جرثقیل سقفی تعویض کرد یا می توان جیب های لیفتراک را نصب کرد و سپس می توان باتری ها را با استفاده از یک لیفتراک دیگر به سرعت تعویض کرد. سپس شارژ می تواند در یک فضای تهویه شده در طول شب اتفاق بیفتد. از آنجایی که باتری‌های لیتیوم یون کاملاً یکپارچه هستند، می‌توانید باتری را در زمان بیکاری شارژ کنید یا آن‌ها را برای مدت‌های طولانی‌تری در طول شب وصل کنید تا به شارژ کامل برسید. نیازی نیست باتری‌های لیتیوم یونی را خارج کنید یا در فضای تهویه‌دار شارژ کنید. 

اتصالات  در لیفتراک برقی

لقی دکل و زنجیر دکل و اتصالات ساید شیفت چک شود.

خلاصی دکل  لیفتراک توسط میکانیک باید شیمگیری شود.

  • روان بودن بلبرینگ دکل باید چک شود
  • مفصل دکل لیفتراک به جک سینه بازرسی گردد
  • چک کردن پیم لیفتراک

انواع لیفتر اک برقی

هایستر پرقدرت ترین لیفتراک را برای سخت ترین کارهای جهان می سازد  لیفتراک هایستر از 80 سال پیش در کشور آمریکا شروع کرد یکی از شرکت های پیشرو در ضمینه ساخت لیفتراک و ماشین آلات صنعتی می باشد یکی از شناخته ترین برندهای معروف تولید لیفتراک در سر تا سر دنیا می باشد.این شرکت در 130 کشور محصولات خود را عرضه می نماید.توزیع و پشتیبانی محصولات این شرکت در  اروپا، شرق میانه، آفریقا و هند ،امریکا و کانادا ، آمریکای لاتین ، برزیل ، آسیا و چین می باشد

لیفتراک هایستر دارای انواع دیزل بنزین و دوگانه و برقی می باشد که شرکت هایستر حتی تولید لیفتراک های سنگین با تناژ بالا را هم در کارنامه خود دارد .

هایستربرقی

لیفتراک برقی بر حسب مدل دارای 3 چرخ و 4 چرخ می باشد که مدل 3 چرخ دارای طراحی فشرده و میزان شعاع حرکتی کوتاه این دستگاه باعث شده است تا این لیفتراک سه چرخ در محیط های باریک و کوچک براحتی مانور دهد.

سیستم برق این دستگاه لیفتراک AC می باشد که این امکان را می دهد، لیفتراک به سرعت از حالت دنده جلو به دنده عقب تغییر یابد و با توجه به شتاب دستگاه به راننده این امکان را میدهد تا به راحتی دستگاه را کنترل نماید. نمایشگر دستگاه در بالا سمت راست کابین راننده نصب شده است تا دید کافی به راننده جهت دیدن صفحه نمایش بدهد.

سیستم برقی لیفتراک

اما در اینجا منظور از سیستم یا ماشین لیفتراکهای برقی و دستگاهای انبارداری برقی میباشد که با تعویض سیسستم های الکترونیکی و حتی مکانیکی با بردهای الکترونیکی (درایورها) و قطعات مکانیکی روز صورت میپذیرد و هدف از این کار بهبود عملکرد این ماشین آلات میباشد.

تعمیر لیفتراک برقی کوماتسو و تعمیر لیفتراک برقی تویوتا و تعمیر لیفتراک برقی سهند و تعمیر لیفتراک برقی کاترپیلار و تعمیر لیفتراک برقی لینده و تعمیر لیفتراک برقی اشتیل و تعمیر لیفتراک برقی هلی و تعمیر لیفتراک برقی بالکانکار و تعمیر لیفتراک برقی یال و غیره به صورت کاملا استاندارد قابل پیاده سازی میباشد.

  • اقدامات در تغییر سیستم برقی

1-   تعویض یا جایگزیین نمودن درایورهای جدید چه در ناحیه حرکت(Traction) و بالابری(Hydrolic).

2-   تعویض پدال لیفتراک برقی یا جایگزین نمودن پدال یا تراتل استاندارد .

3-   تعویض دسته سیم کامل و سوکتهای مربوطه در صورتی استاندارد نباشند و یا لیفتراک برقی کابلها و سیم کشیش کهنه و صدمه دیده باشد.

4-   تعویض یا جایگزین نمودن کنتاکتورهای جدید در الکتروموتورهای دی سی  (DC) بجز تحریک مستقل ها در لیفتراکهای قدیمی معمولا از کنتاکتورهای کند با جسه بزرگ و تغذیه بوبین غیر استاندارد و پرمصرف دارند که ترجیحا جهت استاندارد نمودن سیستم جدید و حذف رگلاتورهای ولتاژ اضاف تعویض میگردند.

5-   نصب هیت سینگ پره دار یا تخت بر روی شاسی لیفتراک برقی . متد اینجا هیت سینگ را با توجه به توان الکتروموتور مکان نصب و همراه بودن یا نبودن فن توصیه میگردد.

6-   در نهایت دقت میگردد که نه از استاندارد فاصله گرفت نه هزینه اضافی بر مشتریان گرامی تحمیل گردد.

هنگامی توصیه میگردد که تعمیر لیفتراک برقی از کار افتاده با تجهیزات اصلی خود به صرفه یا غیرممکن باشد وخرابی به حدی باشد که با راه حل های ساده رفع عیب نگردد .

1نبود قطعات در سیستم درایو

2-   هزینه تهیه قطعات مربوط به درایورهای فابریک با پیاده سازی متد رتروفیت قابل مقایسه نباشد گاها از هزینه تهیه ماژول های لیفتراک کوماتسو برقی خط 11 و لیفتراک برقی کوماتسو خط 12 کمتر میباشد.

3-   ارتقا سیستم زیرا در بسیاری از لیفتراکهای برقی و پالت تراکها و استاکرهای برقی و نیز ریچ تراکها سیستم حرکت یا کنترل حرکت یا بالابری از تکنولوژی پایینی برخوردار بوده و بسیاری از قابلیت های امروزی این ماشین آلات فاکتور گرفته شده مانند درایورهای المنتی یا مقاومتی – درایورهای تریستوری مخصوصا نسلهای نخست آن لذا یک متد اصلی در تعمیر لیفتراک برقی و تعمیر ریچتراک برقی و تعمیر استاکر برقی همان رتروفیت میباشد.

4-   پایین آوردن نرخ بالای خرابی در درایورهای حاضر بر روی دستگاها.

5-    در ناحیه هیدرولیک که سوییچ تنها کنتاکتور میباشد الکتروموتور به سیستم ضربه وارد میکند هنگام راه اندازی و به منظور استارت نرم (SOFT START) و تناسبی درایور نصب میگردد.

دلایل خرابی باتری لیفتراک برقی

1-خوردگی یا سولفاته شدن پیچ های باتری

2- خوردگی پنهان کابلهای اتصال سلولهای باطری.

3- تنظیم نبودن نسبت آب مقطعر به اسید سولفوریک.

4- افت زمان ذخیره نیرو بر اثر خواب باطری.

5- خوردگی صفحهات مثبت باطری بر اثر غلظت اسید.

6- تولید دمای بالا هنگام کار کردن لیفتراک یا زیر شارژ.

تعمیرات لیفتراک برقی

  • تعمیر اکسل لیفتراک برقی اکسل تمامی لیفتراکها برقی و سوخت های دیگر بر اثر کارکرد بالا و انجام ندادن سرویس مستمر دچار خوردگی میگردند خوردگی و خرابی های ناحیه اکسل نهایتا موجب مصرف بالای انرژی و قفل شدن مفاصل میگردد این شرکت با در دست داشتن مهارت و مدارک معتبر تمامی خرابی ها را از بین برده و اکسلی استاندارد را جهت راه اندازی لیفتراک تحویل مشتریان گرامی میدهد.
  • تعمیر برد و درایو لیفتراک برقی شرکت لیفت آسان به مدت 5 سال بصورت تخصصی درایورهای ZAPI   و CURTIS که بر روی این لیفتراکهای برقی و سایر لیفتراکها نصب میگردد را تعمیر و رفع عیب مینماید و پس از انجام تعمیرات گارانتی معتبری را به آن اختصاص میدهد.
  • تعمیر جک لیفتراک برقی  جک ها قطعاتی هستن که فشار بالای هیدرولیک را به حرکت جهت جابجایی افقی و عمود و زاویه تبدیل مینمایند. و بودن فشار هیدرولیک و لوازم آبندی لاستیکی از جنس پلی اورتان و کوتین سطح شافت جکها  در ساعت کارکردهای بالا موجب نشتی های کم و زیاد میگردد گاها خود جکها نیز چه غلاف و چه شافت اصلی نیز صدمه میبینند که نیازمند تعمیرات میگردند ضمن شناسایی نوع خرابی جکها میتوان اقدام لازم را در این خصوص صورت داد.
  • تعمیر الکتروموتور لیفتراک برقی در مدلهای DC  لیفتراک برقی هلی الکتروموتوها بسیار دوچار خرابی میگردنند که همیار بالابر امکان تعمیرات و سیم پیچی و تعویض کلکتور الکتروموتورهای DC  و سیم پیچی و تعمیر الکتروموتور AC  را فراهم نموده است و نیز سرویس کلکتور تعویض زغال را نیز انجام میدهد.
  • تعمیر کنتاکتور لیفتراک برقی به طور کلی کنتاکتور قطعه ای قدیمی میباشد که به صورت مغناطیسی و مکانیکی عمل مینماید و در اثر عبور جریان های بالا و کارکرد بالا دوچار ایراداتی مانند تمام شدن یا خوردگی تیغه که از جنس نقره و پلاتین میباشد میگردند و نیازمند جایگزین نمودن تیغه میباشند. لذا تمامی امکانات لازم جهت تعمیر استاندارد در اختیار این مجموعه میباشد.
  • تعمیر شارژر لیفتراک برقی لیفتراک برقی هلی دارای 2 نوع شارژر میباشد 1- هسته سیم پیچ 2- شارژر سویچینگ این دو مدل هرکدام دوچار ایرادات میشوند که با توجه به ایرادیابی خرابی میتوان اقدامات لازم را انجام داد.
  • لیفتراک کوچک برقی ایده آل برای حمل کردن، بلند کردن و انباشته کردن مواد در محیط های داخلی هستند. ظرفیت بار آنها حدود ۱تا ۲ تن است. از مزایای این نوع لیفتراک می توان به سرعت خوب و حداکثر راحتی استفاده اشاره کرد. این فقط برای زمین های هم سطح با حداکثر شیب بین ۵ تا ۱۰ درصد مناسب است. این نوع لیفتراک ها برای برداشت مواد در هر دو طرف یک راهرو و انبار طراحی شده است.لیفتراک سه چرخ با وزنه تعادل: یک یا دو چرخ به صورت مرکزی زیر وزنه نصب می شوند. مزیت سیستم های برقی سه چرخ این است که شعاع چرخش کمتری نسبت به لیفتراک های برقی چهار چرخ سنتی دارند.لیفتراک چهار چرخ : چرخ های عقب توسط یک سیلندر هیدرولیک عملکرد دوگانه کنترل می شود. اگر می خواهید لیفتراک ثبات بیشتری هنگام چرخش داشته باشید خرید لیفتراک برقی  را در اولویت خود قرار دهید. لیفتراک های چهار چرخ سپاهان برای کاربردهای دشوار در سایت های ساختمانی و انبارها مناسب است. ظرفیت بار آن از ۱ تن تا ۳.۵ تن است. این نوع لیفتراک برای کاربردهای سنگین مانند نصب ماشین آلات و ابزار توصیه می شود. با این وجود می تواند برای فروشگاه های خرده فروشی، فروشگاه های سخت افزار و سایر کارهای سبک نیز مورد استفاده قرار گیردلیفتراک مفصلی  چنگال روی مفصل می چرخد ​​و می تواند کج شود. استفاده از آن در انبارهای باریک و بارگیری و تخلیه تریلر توصیه می شود.لیفتراک بارگیری : از لحاظ تاریخی، اولین لیفتراک تولید شده  مخصوصا برای کار با بارهای طولانی است. این نوع لیفتراک در حال حاضر از با تغییرات زیادی روبرو بوده است  و عملکرد آنها نسبت به گذشته بهتر شده است لیفتراک چند جهته سازندگان این نوع از لیفتراک ها را از حالت تخت خارج کرده اند. بنابراین اپراتور قادر است بارهای طولانی را با افزایش دقت در تمام جهات مانور دهد.لیفتراک زمینی  برای استفاده فشرده طراحی شده و می تواند بارها را از ۱ تا ۵۰ تن حمل کنند. این نوع از تجهیزات سریع، سنگین و همه کاره، برای استفاده در محیط های طبیعی و مسطح طراحی شده است.معمولا از طریق برق کار می کنند. بسته به نوع طراحی ، ممكن است استاكر توسط شخصی كه روی دستگاه نشسته است یا شخصی كه در كنار آن است راه برود.
    • استاکر
    • تمام برقی دستگاهیست جهت جابجایی پالت های استاندارد ولیفتینگ بار در ارتفاع بالا برای سیستم های انبار داری که طبق استاندارد انبارها قفسه بندی شده اند.ارتفاع بالابری تا 5 متر و بیشتر به طور عمومی و تناژ تا 2 تن.استاکر برقی میتوتند دارای پلت فرم یا جایگاه متصل جهت سوار شدن یا ایستادن اپراتور برروی دستگاه استاکر باشد. یعنی عملیات بالابری و حرکت دستگاه به بوسیله باطری 24 ولت 225 آمپر ساعت صنعتی تغذیه والکترو موتورهای حرکت و پمپ دستگاه از طریق بردهای الکترونیکی و دسته فرمان کاملا ارگونومیک ، کنترل و هدایت میشوند ، شایان ذکر است این نوع بالابراستاکر مجهز به پلت فرم یا سکوی مخصوص ایستادن اپراتور به همراه گارد محافظ بوده که مخصوص عملیات تخلیه و بارگیری سنگین تا دو تن و با حداکثر سرعت در انبارهای متوسط و بزرگ میباشد و در صورت کسب مهارت توسط اپراتور ،سرعت عمل استاکرها از لیفتراک بیشتر بوده و در مکانهایی که لیفتراک معمولی به لحاظ ابعاد و اندازه قابلیت مانور ندارد به راحتی حرکت کرده وزمان جابجای و چیدمان کالا در انبار را به شدت کاهش میدهد ، این ماشین با نامهای دیگری نظیر لیفتراک برقی یا بالابر برقی یا پالت بر برقی و همچنین جک برقی نیز در صنعت ایران شناخته شده است ، لازم به ذکر است این نوع دستگاه دارای 2000 ساعت کاری و یا یکسال گارانتی ، نزد شرکت لیفت آسان

    انواع موجود در لیفتراک Rider Stacker ، طراحی شده برای راهروهای کوچک. آنها معمولاً از طریق برق کار می کنند. چنگالهای کامیون دستی می توانند برای رسیدن به بار گسترش داشته باشند ، از این رو نامگذاری شده است. دو نوع وجود دارد: کالسکه متحرک ، که در آمریکای شمالی معمول است. و دکل متحرک ، که در سایر نقاط جهان معمول است و به طور کلی ایمن تر به حساب می آید

    استاکر برقی وسیله ایی کاربردی برای بالا و پایین بردن بار می باشد .

    از استاکرها برای بارگیری بار داخل ماشین های باربری همچنین تخلیه بار از وسایل نقلیه است.

    عمده کاربرد استاکر برقی در فروشگاه ها با فضای کافی، کارگاه ها و کارخانه ها برای قرار دادن بار در داخل قفسه های انبار و یا پایین گذاشتن بار از قفسه ها می باشد.

    سیستم عملکردی این دستگاه ها بر اساس سیستم پمپ هیدرولیک می باشد.

    این ماشین را را با عناوینی دیگر نیز می شناسند. مانند: جک بالابر، لیفتراک دستی، بالابر صنعتی

    – استاکر ها را معمولاً در انواع :

    استاکر نیمه برقی ( استاکر نیمه اتوماتیک )

    استاکر تمام برقی ( استاکر اتوماتیک )

    استاکر نیمه برقی یا به اصطلاح استاکر شارژی، یکی از انواع تجهیزات پرکاربرد در انبارداری است که برای حمل بار یا lifting در ارتفاعات متفاوت به کار می رود. اصطلاح نیمه برقی از آن جهت به این دستگاه اطلاق می شود که از یک سو دستگاه به وسیله ی باطری 24v و یا 12v و 150a تغذیه شده و به وسیله پمپ بالابر فعال می شود و از سوی دیگر حرکت و جا به جایی آن از طریق کاربر صورت می پذیرد. این دستگاه به طور متوسط روزانه ۸ ساعت بدون شارژ کار می کند. از دیگر مزایای استفاده از این نوع استاکر فرمان پذیری راحت و روان، سیستم کنترل بالابری آسان و ساده و مجهز به کلید قطع کن اضطراری، هم چنین مجهز به الکترو پمپ با کمترین آلودگی صوتی است. نکته ای که باید مدنظر قرار داد این است که این نوع استاکر بیشتر برای سطوح صاف مورد استفاده قرار میگیرد.

  • بازرسی های قبل از عملیات لیفتراک های برقیاگر لیفتراک برقی دارید ، این موارد را در بازرسی قبل از عملیات علاوه بر موارد موجود در لیست “عمومی” بررسی کنید:کابل ها و اتصالات (به دنبال سیم های فرسوده ، در معرض دید یا آسیب دیده باشید)

    محدودیت های باتری

    سطوح الکترولیت (همیشه هنگام بررسی سطح الکترولیت از تجهیزات محافظ شخصی مناسب مانند محافظ صورت ، پیش بند لاستیکی و دستکش های لاستیکی استفاده کنید)

    قفل هود

    بازرسی های قبل از عملیات لیفتراک های احتراق داخلی

    اگر لیفتراک مجهز به موتور احتراق داخلی دارید ، این موارد را در بازرسی قبل از عملیات علاوه بر موارد موجود در لیست “عمومی” بررسی کنید:

    مخزن پروپان مایع (اطمینان حاصل کنید که به درستی نصب شده است ؛ فرورفتگی ها و ترک ها را بررسی کنید ؛ مطمئن شوید که در نمای مخزن قرار می گیرد)

    سوپاپ فشار (مطمئن شوید که به سمت بالا است)

    شیلنگ ها

    اتصالات

    براکت های مهار مخزن

    هر گونه نشتی

    به یاد داشته باشید که هنگام انجام این بازرسی ها همیشه از تجهیزات محافظ شخصی مناسب مانند محافظ صورت ، آستین بلند و دستکش استفاده کنید.

    بازرسی های عملیاتی بالابرهای مایع پروپان

    اگر لیفتراک مجهز به پروپان مایع دارید ، این موارد را در بازرسی قبل از عملیات علاوه بر موارد موجود در لیست “عمومی” بررسی کنید:

    روغن موتور

    مخزن ترمز

    مایع خنک کننده موتور

    فیلتر هوا

    کمربند و شیلنگ

    رادیاتور

    قفل هود

  • لیفتراک ها ( از جمله خطرناک ترین انواع وسایل نقلیه در محل کار هستند که اغلب در انبارها، کارگاه ها و کارخانه ها یافت می شوند. خطرات مربوط به استفاده از بالابر در محل کار اغلب دست کم گرفته می شود. کارمندانی که با آنها یا اطراف آنها کار می کنند اغلب از خود راضی می شوند زیرا بالابرها ساکت، شلوغ، استفاده مکرر و بخشی از محیط هستند. با این حال، حوادث مربوط به بالابرها معمولاً جدی و اغلب کشنده هستند. بالابرها حتی در صورت تخلیه بسیار سنگین هستند و محافظت بسیار کمی از عابران پیاده وجود دارد. رایج ترین انواع حوادث مربوط به لیفتراک ها عبارتند از: برخورد کامیون در حال حرکت با سقوط بار از کامیون برخورد کرد واژگونی کامیون سقوط از ارتفاع بین دکل و محافظ بالای سر گیر افتاده است سایر حوادث کمتر رایج شامل صدمات ناشی از آتش سوزی یا انفجار به دلیل پر کردن منبع انرژی یا نامناسب بودن بالابر برای محیط زیست است. آسیب های له شدن و پا آسیب های رایجی هستند که عابران پیاده متحمل می شوند. در حالی که رانندگان معمولاً متحمل صدمات ناشی از ناپایداری کامیون می شوند که منجر به واژگونی کامیون و له شدن راننده می شود.
  • چک لیست های بازرسی لیفتراک قابل بارگیری رایگان

    ما حتی برخی از چک لیست های بازرسی لیفتراک را برای بارگیری برای شما آماده کرده ایم. خوب است ، نه؟

    نصب لیفتراک

    افراد اغلب هنگام تلاش برای نصب لیفتراک مورد استفاده خود آسیب می بینند. به طور خاص ، خطرات عبارتند از:

    سر خود را به قفس بالای سر ضربه بزنید

    سر خوردن ، لغزش و افتادن ، به ویژه هنگامی که پاها از پله خارج می شوند

    در اینجا چند راه برای جلوگیری از این خطرات وجود دارد:

    هنگام نصب لیفتراک اطمینان حاصل کنید که دستان شما تمیز ، خشک و خالی است

    کفش یا چکمه مناسب بپوشید که از لغزش جلوگیری می کند

    کفش های خود را از نظر چربی یا هر چیز دیگری که لغزنده است بررسی کنید

    دستگیره را بگیرید و سفر خوبی داشته باشید. فرمان را به عنوان راهی برای نصب لیفتراک نگیرید-ممکن است فرمان حرکت کرده و تعادل خود را از دست بدهد.

    همیشه مراقب پاهای خود باشید ؛ از کاری که انجام می دهید آگاه باشید ، آن را به آرامی انجام دهید و عمدی باشید

    بدن خود را به داخل لیفتراک بکشید-پرش نکنید

    راه اندازی لیفتراک

    سعی نکنید قبل از اتمام بازرسی قبل از عملیات ، لیفتراک را راه اندازی کنید. پس از انجام این کار ، لیفتراک را راه اندازی کنید و سپس آماده تکمیل بازرسی عملیاتی لیفتراک قبل از حرکت شوید.

    بازرسی لیفتراک عملیاتی

    پس از اتمام بازرسی قبل از عملیات (با کلید خاموش) و نصب لیفتراک ، نوبت به بازرسی لیفتراک عملیاتی می رسد.

    این دومین بازرسی را با موتور روشن انجام می دهید. در بازرسی عملیاتی ، موارد زیر را بررسی کنید:

    پیوند شتاب دهنده

    کنترل اینچ (در صورت وجود)

    ترمزها

    فرمان

    کنترل رانندگی ، اعم از جلو و عقب

    کنترل شیب شامل جلو و عقب

    بالابر و کاهش کنترل

    کنترل پیوست

    شیپور

    چراغ ها

    زنگ پشتیبان (در صورت وجود)

    زمان سنج

    علاوه بر همه موارد فوق ، صداها یا ارتعاشات غیر معمول را نیز رعایت کنید. اگر مواردی را تشخیص دادید ، فوراً گزارش دهید.

    سفر و مانور لیفتراک

    در این بخش بعدی از دستورالعمل های ما در مورد نحوه رانندگی با لیفتراک ، ما قصد داریم دستورالعمل های سفر و مانور لیفتراک را پوشش دهیم.

    بسیاری از مردم تصور می کنند که کار با لیفتراک ساده است و اساساً مانند رانندگی با ماشین است. اما در واقع ، رانندگی با لیفتراک بسیار متفاوت از رانندگی با ماشین است و این یکی از مواردی است که قبل از کار با کامیون باید بدانید.

    نگرانی های دید هنگام کار با لیفتراک

    کارکردن لیفتراک با دید مسدود یا تا حدی مسدود شده احتمال تصادف را افزایش می دهد.

    ضعف دید می تواند منجر به خطرات زیر شود:

    برخوردها

    سقوط بار

    سقوط لیفتراک از یک بارانداز بارگیری

    ضربه زدن یا خرد کردن عابران پیاده

    موارد زیر را در محل کار برای کاهش خطرات مربوط به دید محدود در نظر بگیرید:

    موانع فیزیکی مانند سطح شیب دار ، محل استقرار بتن بالا و زنجیر ایمنی سنج سنگین را در مقابل دهانه بارانداز بارگیری اضافه کنید.

    از ریل های محافظ محافظ استفاده کنید

    یک “آهنگ هشدار دهنده” رنگ زرد کف در نزدیکی دهانه های اسکله اضافه کنید

    شروع به رانندگی با لیفتراک

    قبل از شروع حرکت لیفتراک ، با نگاه به جهت تردد ، مطمئن شوید که راه شما روشن است. در صورت انسداد بینایی ، بوق خود را به صدا درآورید و/یا از یک نقطه چشم استفاده کنید.

    هنگامی که مطمئن شدید مسیر شما روشن است ، با احتیاط مسیر را طی کرده و مراقب پیچ های خطرناک ، نقاط کور ، تقاطع ها با تردد عابران پیاده و/یا هرگونه خطرات دیگر باشید.

    رانندگی با لیفتراک با سرعت

    وقتی در حال رانندگی با لیفتراک با سرعت هستید ، همیشه پیش بینی کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا از خطرات احتمالی زیر جلوگیری کنید:

    نکات احتمالی ناشی از سرعت زیاد رانندگی

    برخورد با عابران پیاده و موانع ناشی از عدم توجه و نداشتن زمان توقف

    به طور خلاصه ، آهسته رانندگی کنید و توجه کنید.

    علاوه بر این ، این الزامات و شیوه های توصیه شده را دنبال کنید:

    به مسیر حرکت نگاه کرده و دید روشنی از آن داشته باشید

    همیشه لیفتراک را با سرعتی کار کنید که به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت آن را متوقف کنید

    هنگام رانندگی در کفهای مرطوب یا لغزنده سرعت خود را کم کنید

    اگر باري كه حمل مي كنيد مانع ديد رو به جلو شما مي شود ، به جاي آن با بار عقب سفر كنيد

    سرعت را کم کرده و در راهروهای متقاطع و سایر مکانهایی که دید شما مسدود است بوق بزنید

    هنگام چرخاندن ، همواره سرعت خود را به سطح ایمن کاهش دهید و فرمان را با حرکتی روان و روان بچرخانید

    هنگام رانندگی بالا یا پایین درجه (یا شیب) ، همیشه این کار را به آرامی انجام دهید

    هنگام رانندگی بالاتر یا پایین تر از 10 درصد ، با افزایش بار ، یک کامیون بارگیری کنید

    در مسیر حرکت از روی اجسام شل خودداری کنید

    از تمام محدودیت های سرعت ارسال شده و علائم هشداردهنده پیروی کرده و یا رعایت کنید

    تغییر جهت حرکت لیفتراک

    تغییر جهت در لیفتراک خطرات را افزایش می دهد. این شامل:

    راهنمایی

    برخورد با عابر پیاده

    برخورد با وسیله نقلیه دیگر

    برخورد با جسم

    برای جلوگیری از این خطرات ، این الزامات و توصیه ها را دنبال کنید:

    همیشه قبل از تغییر جهت کاملاً توقف کنید

    برای هشدار به عابران پیاده قبل و در حین حرکت معکوس از بوق و/یا چراغ هشدار استفاده کنید

    فرمان و چرخاندن لیفتراک

    هنگامی که در حال هدایت لیفتراک هستید ، خطرات احتمالی عبارتند از:

    برخورد با عابران پیاده یا اشیاء ؛ این خطر به دلیل این است که انتهای عقب (یا دم) لیفتراک به طور گسترده به طرف مقابل پیچ پیچیده می شود

    برخورد با چیزی و سپس سقوط بار

    ناهنجاری های ناشی از چرخش بیش از حد شدید

    برای جلوگیری از این خطرات ، این الزامات و توصیه ها را دنبال کنید:

    مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کنید و همه پیچ ها را پیش بینی کنید

    هرگز با بالا رفتن چنگال ها نپیچید

    هرگز نمره (یا شیب/کاهش) را روشن نکنید. روشن کردن نمره باعث بالا رفتن لیفتراک می شود-حتی یک درجه کوچک.

    هنگام چرخش سرعت را به سطح ایمن کاهش دهید

    هنگام چرخش بسیار مراقب باشید ، مخصوصاً هنگام چرخش در مناطق محدود یا راهروهای باریک. این امر به این دلیل است که هنگامی که لیفتراک به گوشه ای می چرخد ​​، انتهای عقب لیفتراک به طور گسترده ای در جهت مخالف چرخش به بیرون می چرخد.

    از آنجا که انتهای دم لیفتراک به طور گسترده ای در جهت مخالف پیچ پیچیده می شود ، همیشه پیچ را تا حد ممکن به ذرت داخلی شروع کنید

    برعکس لیفتراک

    معکوس شدن لیفتراک خطرات جراحت و تصادف را افزایش می دهد. خطرات معکوس لیفتراک شامل موارد زیر است:

    ضربه زدن یا خرد کردن عابران پیاده

    برخورد با لیفتراک یا جسم دیگر

    هنگام پشتیبان گیری همیشه از احتیاط شدید استفاده کنید. علاوه بر این ، این الزامات و توصیه ها را دنبال کنید:

    دید واضحی در جهت سفر داشته باشید

    به جهت سفر نگاه کنید. این بدان معناست که هنگام رانندگی در جهت معکوس به پشت سر خود نگاه می کنید.

    همیشه از محدودیت دید آگاه باشید و هنگام رانندگی در دنده عقب احتیاط بیشتری به خرج دهید

    استفاده از راهنماهای زمینی ، آینه های عقب ، لکه ها یا سایر وسایل کمکی برای افزایش دید هنگام کار برعکس

    سطح سر و صدا در محل کار خود را در نظر بگیرید و این احتمال را داشته باشید که سایر کارگران از محافظ شنوایی استفاده می کنند. تصور نکنید که عابران پیاده یا اطرافیان قادر به شنیدن زنگ هشدار پشتیبان شما هستند.

    همیشه فضای زیادی برای عابران پیاده بگذارید. به یاد داشته باشید که نمی توانید تمام اقدامات آنها را به درستی پیش بینی کنید و بسیاری از عابران پیاده با محدودیت های عملیاتی یک لیفتراک آشنا نیستند.

    هنگام حرکت برعکس ، محافظ سربار را نگیرید. این می تواند به انگشت شما آسیب برساند.

    عملکرد لیفتراک در درجه (شیب و/یا کاهش)

    هنگامی که لیفتراک بر روی درجه کار می کند ، خطرات عبارتند از:

    راهنمایی

    سقوط بار

    برای کاهش این خطرات ، الزامات و توصیه های زیر را دنبال کنید:

    همیشه لیفتراک های بدون بار را با پایین آمدن چنگال ها رانندگی کنید

    هرگز با بالاترین درجه بارگیری ، لیفتراک بارگیری نکنید

    هنگام بالا رفتن از سطح شیبدار ، با افزایش بار ، لیفتراک های بارگیری شده را به جلو حرکت دهید

    هنگام رانندگی از سطح شیب دار ، بالابرهای بارگیری شده را با ارتقاء بار به صورت معکوس رانندگی کنید

    هرگز در حین رانندگی با درجه پایین ، لیفتراک نپیچید (شیب یا کاهش)

  • شركت ليفت آسان مفتخر است در زمينه فروش ليفتراك برقي در تناژ مختلف و ليفتراك برقي با برندهاي مختلف به شما خدمات رساني كند.
  • در صورت موجود نبودن ليفتراك برقي درخواستي شما تيم ليفت آسان ميتواند با شناختي كه از بازار ليفتراك برقي دارد بهترين مشاوره را به شما دوستان بدهد.
  • فروش باتري ايفتراك برقي يكي از خدمات ليفت آسان ميباشد
  • اجاره ليفتراك برقي از ديگر خدمات ليفت آسان ميباشد
  • فروش برد و قطعات و لوازم ليفتراك برقي از خدمات ليفت آسان ميباشد
  • تغيير سيستم ليفتراك برقي از كنتاكتوري به برد 
  • تعمييرات ليفتراك برقي 
  • تعمييرات باتري و اورحال باتري ليفتراك برقي و
  • تمامي خدماتي كه ليفتراك برقي به آن نيازمند هست را ميتوانيد تنها با تماس به مجموعه ليفت آسان انجام دهيد
  • تنها با يك تماس و ارسال مشخصات ليفتراك برقي ما در محل شما حاضر خواهيم شد
  • 02636104164
  • 09121247036
  • 09015154903
  •