خرید و فروش لیفتراک

نویسنده : مدیریت 10/5/2022 9:41:11 PM 360 بازدید

  

لیفتراک چیست؟ لیفتراک یک کامیون صنعتی سه چرخ یا چهار چرخ است که عمدتاً برای جابجایی داخلی و حمل و نقل کالا و کالا استفاده می شو

. بر خلاف ساده، لیفتراک ها دارای درایو و دکل مخصوص به خود هستند که نه تنها امکان برداشت بارها را فراهم می کند، بلکه می توانند روی هم چیده شوند.

نام لیفتراک از نام حامل چنگال گرفته شده است که معمولاً برای برداشتن پالت و قفس پالت استفاده می شود. حامل چنگال معمولاً از دو و به ندرت چندین چنگال فولادی تشکیل شده است که به آن ها چنگال می گویند. اگرچه انواع دیگر لیفتراک ها نیز دارای چنگال هستند، اما به دسته لیفتراک ها تعلق ندارند، بلکه از جنبه های متمایزتر دیگری، به عنوان مثال، کامیون دستی نامگذاری شده اند

.

لیفتراک برای چه مواردی استفاده می شود؟ استفاده معمولی از لیفتراک ها جابجایی کالاها، به عنوان مثال بارگیری و تخلیه کامیون ها و وسایل نقلیه بزرگتر است. لیفتراک برای حمل و نقل داخلی کلاسیک نیز استفاده می شود، به عنوان مثال برای تامین یک مرکز تولید یا برای ذخیره کالا. آنها همچنین ممکن است برای اهداف خاص استفاده شوند. به عنوان مثال، راه اندازی و برچیدن نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری

لیفتراک ها در کجا استفاده می شوند؟ لیفتراک ها بسته به نوع و کاربرد در مناطق مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، به طور کلی، لیفتراک ها پایه مهمی برای جابجایی و حمل و نقل کالا در تقریباً تمام صنایع هستند. این امر در مورد بخش خودرو و صنعت تولید و همچنین برای صنعت غذا و نوشیدنی و شرکت های لجستیک اعمال می شود. لیفتراک ها هم در داخل ساختمان (به عنوان مثال در سالن ها و انبارها) و هم در فضای باز (به عنوان مثال در محل شرکت، در بندر یا فرودگاه یا در مکان های رویداد) استفاده می شوند. بسته به نوع درایو، کاربرد ممکن متفاوت است: لیفتراک های برقی نه تنها برای استفاده در فضای داخلی بلکه برای استفاده در فضای باز نیز مناسب هستند در حالی که گاز و گازوئیل دشوارتر هستند. لیفتراک های گازی باید از مقررات ایمنی و آلایندگی خاصی برخوردار باشند تا مجاز به استفاده در داخل ساختمان باشند. لیفتراک های دیزلی اساساً فقط در فضای باز استفاده می شوند.

لیفتراک چگونه کار می کند؟ نحوه کار لیفتراک بستگی به نوع و ساخت کامیون دارد. با این حال، به طور کلی، عملکرد بر اساس واحد بالابر نامیده می شود که از دکل بالابر و حامل چنگال تشکیل شده است. شاخک های لیفتراک امکان قرار دادن مکانیزم بالابر را در زیر پالت ها و سایر بارها به منظور بالا بردن آنها فراهم می کند. آنها معمولاً برای حمل و نقل یا انباشته شدن با استفاده از دکل بالابر، سیلندر هیدرولیک و زنجیر بالابر بلند می شوند. علاوه بر دوشاخه‌برهای دارای چنگال، می‌توان از سایر وسایل حمل بار مانند سنبه، گیره یا تیپر در لودرهای جلو و انواع دیگر لیفتراک‌ها نیز استفاده کرد.

چه نوع لیفتراک موجود است؟ لیفتراک ها که به آن کامیون های تعادلی نیز می گویند، به معنای دقیق کلمه به اصطلاح از جلو لودر هستند که بر اساس اصل تعادل عمل می کنند. چنگال ها در جلوی کامیون قرار دارند. وزن بار برداشته شده توسط چنگال توسط یک وزنه تعادل بالا در عقب متعادل می شود. انواع دیگری از لیفتراک ها نیز وجود دارد. اینها عبارتند از به اصطلاح کامیون رسیدن که دکل را به جلو و سپس دوباره به عقب هل می دهد تا بار را بردارد، به طوری که مرکز ثقل بار دیگر در جلو نیست بلکه بین محورهای کامیون قرار دارد. انواع دیگر لیفتراک ها بالابرها هستند که برای بارگیری و تخلیه کالا در یک سیستم قفسه ای در انبار بالا استفاده می شود و کامیون های سفارش گیری که هدف اصلی آنها جمع آوری کالا طبق سفارشات مشخص شده است. به اصطلاح پالت تراک یک نوع دیگر است اما معمولاً در بین لیفتراک های کلاسیک به حساب نمی آید. استکرهای عابر پیاده را کامیون های بالابر نیز می نامند و به طور کلی بخشی از دسته کامیون های بالابر محسوب می شوند.

 

ظرفیت بالابری لیفتراک چقدر است؟ ظرفیت بالابری لیفترک ها بسته به ساختار و سیستم درایو متفاوت است

یک لیفتراک با چه سرعتی می تواند حرکت کند؟ حداکثر سرعت حرکت لیفتراک ها متفاوت است. بسته به مدل، کامیون های تعادلی می توانند بدون بار به سرعت تا 22 کیلومتر در ساعت برسند. جزئیات سرعت واقعی سفر با و بدون بار را می‌توانید در برگه‌های محصول فنی ما برای مدل‌های کامیون‌های جداگانه پیدا کنید.

. آیا لیفتراک ضد انفجار وجود دارد؟ آره. به عنوان بخشی از ساخت و ساز ویژه ما، شما همچنین می توانید لیفتراک های به اصطلاح ضد انفجار را از مرکز صلاحیت حفاظت سابق ما تهیه کنید، که به طور کامل الزامات ایمنی شما را در مناطق بالقوه انفجاری برآورده می کند. بنابراین لیغت آسان راه حل های ایمن را برای استفاده از لیفتراک ها در محیط هایی با گازها و بخارات قابل اشتعال و همچنین پودرها و غبارهای انفجاری به عنوان مثال در صنایع شیمیایی و دارویی به شما ارائه می دهد.. تکنسین های خدماتی که به طور ویژه در زمینه حفاظت در برابر انفجار آموزش دیده اند، اطمینان حاصل می کنند که محافظت شده در برابر انفجار شما برای سالیان متمادی کاملاً کار می کند و تمام تست های قانونی مورد نیاز را با نمره های بالا پشت سر می گذارد.

 

. آیا لیفتراک برای سردخانه وجود دارد؟ آره.

لیفتراک های ما حداکثر قابلیت اطمینان عملکردی را حتی در -20 درجه سانتیگراد ارائه می دهند. آنها را می توان به کابین های سردخانه و انواع مختلف پنجره به عنوان گزینه پیکربندی مجهز کرد.

. آیا لیفتراک با کابین بسته وجود دارد؟ اساساً، همه کامیون‌های لیفتراک ، اعم از لیفتراک، کامیون‌های رسیدن، سفارش‌دهنده‌ها یا استاکرهای بالا، دارای کابین راننده هستند. برای عملکرد ایمن در محیط های مختلف و تحت شرایط آب و هوایی متغیر، لیفت آسان انواع لیفتراک را با کابین راننده بسته ارائه می کند.

چرا می گوییم لیفتراک؟ اصطلاح "Stacker" اغلب مترادف با "لیفتراک" استفاده می شود. با این حال، این نام بر توانایی کامیون صنعتی نه تنها در بلند کردن کالاهای پالت‌بندی شده بلکه بر روی هم چیدن آنها تأکید می‌کند. با این حال، همانطور که این موضوع در مورد سایر کامیون های صنعتی نیز صدق می کند، اصطلاح طبقه بندی کلی "لیفتراک" نه تنها شامل لیفتراک به معنای محدودتر (یعنی لیفتراک متعادل) بلکه انواع دیگری مانند کامیون های دستی، انباشته های بلند، جمع کننده های سفارش و نیز می شود. استاکر عابر پیاده

. چرا می گوییم لودر جلو؟ اصطلاح "لودر جلو" شامل تمام کامیون هایی می شود که کالسکه یا چنگال ها در جلو قرار دارند. علاوه بر این، صندلی یا کابین راننده معمولاً رو به جهت حرکت است. یک لیفتراک کلاسیک به عنوان لودر جلو در نظر گرفته می شود.

چرا کامیون تعادل را کامیون تعادل می نامند؟ لیفتراک معمولی، همانطور که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، طبق اصل به اصطلاح تعادل عمل می کند. این بدان معنی است که وزن بار روی شاخک های جلو توسط یک وزنه تعادل در عقب متعادل می شود. وقتی از لیفتراک صحبت می کنیم، معمولاً منظور کامیون تعادل است

لیفتراک عابر پیاده چیست؟ اصطلاح "لیفتراک با کنترل عابر پیاده" نسبتاً به ندرت استفاده می شود و به لیفتراک هایی اطلاق می شود که به جای راننده توسط عابران پیاده کنترل می شوند. این کامیون های صنعتی توسط یک میل کش هدایت می شوند و به آنها «کامیون های بالابر»  استاکر نیز می گویند. در عمل، آنها به عنوان لیفتراک به حساب نمی آیند، بلکه به عنوان کامیون حمل پالت به حساب می آیندv.

 

از کدام لیفتراک می توانم در انبار استفاده کنم؟ اصولاً تمامی لیفتراک های موتوری الکتریکی در انبار قابل استفاده هستند. در صورت رعایت دقیق مقررات ایمنی و آلایندگی، در برخی موارد می توان از لیفتراک گازی نیز در انبار استفاده کرد. لیفتراک های دیزلی اساساً همیشه برای استفاده در داخل خانه منتفی هستند.

 

کدام لیفتراک برای استفاده در فضای باز مناسب است؟ برای استفاده در فضای باز، همه لیفتراک های موتور IC مانند لیفتراک های دیزلی و LPG را توصیه می کنیم. به طور کلی، لیفتراک های موتور الکتریکی کمتر برای استفاده در فضای باز مناسب هستند، زیرا آنها نیازهای بیشتری را برای فاصله از زمین و محافظت در برابر گرد و غبار و خاک ایجاد می کنند.

کدام لیفتراک برای عرض راهروهای کم در انبارها مناسب است؟ بسته به عرض راهرو می توان از لیفتراک های برقی مختلف در انبار استفاده کرد. این امر به ویژه در مورد لیفتراک های سه چرخ برقی بسیار جمع و جور ما در سری 1 صادق است که دارای ابعاد بسیار فشرده و عرض تنها 990 میلی متر هستند - معمولاً برای استفاده ایمن حتی در راهروهای باریک ایده آل هستند. با این حال، برای انبارهای معمولی با راهروهای باریک، کامیون‌های دستی یا استاکرهای بلند همچنان به جای کامیون‌های متعادل توصیه می‌شوند.

. از کجا می توانم دفترچه راهنمای لیفتراک خود را پیدا کنم؟ می توانید کتابچه راهنمای کاربر مربوطه برای لیفتراک های ما را به صورت PDF در صفحه جستجوی کتابچه راهنمای عملیات ما بیابید.

. برای لیفتراک ها چه گاز/ پیشران لازم است؟ لیفتراک های گازی با گاز طبیعی یا LPG کار می کنند. LPG از مخلوط پروپان/بوتان تشکیل شده است

اکثر عملیات انبارداری از یکی از دو نوع باتری اصلی برای تامین انرژی لیفتراک خود استفاده می کنند: باتری های لیتیوم یون و باتری های سرب اسید. از بین این دو گزینه مقرون به صرفه ترین باتری لیفتراک کدام است؟ به طور کلی، باتری‌های سرب اسیدی برای خرید اولیه ارزان‌تر هستند، اما ممکن است در طی پنج سال هزینه بیشتری برای شما داشته باشند، در حالی که لیتیوم یون قیمت خرید بیشتری دارد، اما در درازمدت به طور بالقوه مقرون به صرفه‌تر است. در مورد اینکه کدام گزینه را باید انتخاب کنید، پاسخ صحیح به نیازهای عملیاتی شما بستگی دارد. برای اطلاع از نحوه استفاده از هر نوع باتری، مزایای مختلف آنها و آنچه که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است فکر کنید، ادامه دهید. مطالب مرتبط: سوالات کلیدی که باید قبل از خرید لیفتراک بعدی خود در نظر بگیرید باتری های سرب اسید توضیح داد باتری‌های سرب اسید باتری‌های «سنتی» هستند که در سال 1859 اختراع شدند. آنها همان فناوری هستند که اکثر ما در خودروهای خود داریم. باتری سرب اسیدی که اکنون می‌خرید با باتری‌هایی که 50 یا حتی 100 سال پیش می‌خریدند کمی متفاوت است. این فناوری در طول زمان اصلاح شده است، اما اصول اولیه تغییر نکرده است. اکنون دانلود کنید: چک لیست: 5 روش برای آماده سازی انبار خود برای برق رسانی 2030 باتری های لیتیوم یون چیست؟ باتری های لیتیوم یونی 56 بسیار جدیدتر هستند که در سال 1991 اختراع شدند. باتری های تلفن همراه باتری های لیتیوم یونی هستند. آنها را می توان بسیار سریعتر از دیگر انواع باتری های تجاری شارژ کرد و شاید بیشتر به دلیل مزایای زیست محیطی آنها شناخته شده است.

در حالی که آنها گرانتر از باتری های سرب اسیدی هستند، نگهداری و استفاده از آنها مقرون به صرفه تر است. اگرچه سرمایه‌گذاری اولیه بیشتر است، برخی از کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از باتری‌های لیتیوم یونی در نتیجه هزینه‌های عملیاتی و نگهداری کمتر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. یادداشتی در مورد نیکل کادمیوم نوع سوم باتری‌های نیکل کادمیوم وجود دارد، اما این باتری‌ها گران هستند و کار کردن با آنها دشوار است. آنها فوق العاده قابل اعتماد هستند و برای برخی مشاغل مناسب هستند، اما برای بیشتر، اسید سرب یا لیتیوم یون اقتصادی تر هستند. باتری های سرب اسیدی در انبار در جایی که یک کسب و کار چندین شیفت کاری را انجام می دهد، یک باتری سرب اسیدی کاملاً شارژ شده روی هر کامیون در شروع شیفت نصب می شود، با این درک که برای تمام مدت دوام خواهد داشت. در پایان شیفت، هر باتری برای شارژ خارج می شود و با یک باتری کاملاً شارژ شده جایگزین می شود. این بدان معناست که هر باتری زمان کافی برای شارژ مجدد قبل از شروع شیفت بعدی دارد. با توجه به هزینه کمتری که برای خرید دارند، این بدان معناست که باتری‌های سرب-اسید می‌توانند انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری برای کسب‌وکارهایی با کارکرد تک شیفت باشند. باتری‌ها در تمام شیفت بدون مشکل کار می‌کنند و پس از پایان عملیات می‌توان آن‌ها را به راحتی شارژ کرد و برای روز بعد آماده کرد. برای عملیات چند شیفتی، استفاده از باتری سرب اسیدی مقرون به صرفه تر خواهد بود. شما باید باتری های بیشتری نسبت به لیفتراک ها خریداری و نگهداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که همیشه یک باتری تازه برای بارگیری در حین شارژ شدن باتری قبلی وجود دارد. اگر سه شیفت هشت ساعته کار می کنید، برای هر کامیونی که کار می کنید به سه باتری نیاز دارید. همچنین به فضای زیادی برای شارژ آنها و افراد در دسترس برای شارژ آنها نیاز دارید. باتری‌های سرب اسیدی حجیم و سنگین هستند، بنابراین بیرون آوردن باتری‌ها از هر لیفتراک و شارژ کردن آن‌ها، کار اضافی را به هر شیفت کاری اضافه می‌کند. از آنجایی که باتری‌های سرب اسیدی حاوی اسید هستند، باید در حین شارژ با احتیاط نگهداری و نگهداری شوند. باتری های لیتیوم یون در انبار باتری های لیتیوم یونی برای ماندن در لیفتراک طراحی شده اند. برای شارژ مجدد نیازی به برداشتن آنها نیست. همچنین می‌توان آن‌ها را در طول روز شارژ کرد، بنابراین وقتی اپراتور برای استراحت توقف می‌کند، می‌تواند کامیون خود را برای شارژ وصل کرده و دوباره به باتری شارژ شده‌ای برگردد که می‌تواند برای بقیه شیفت کار کند. یک باتری لیتیوم یونی می تواند در عرض یک یا دو ساعت شارژ کامل پیدا کند. آنها دقیقاً مانند باتری تلفن همراه کار می کنند. اگر باتری گوشی شما به 20% کاهش یابد، می توانید آن را به مدت 30 دقیقه شارژ کنید و در حالی که شارژ کامل نمی شود، همچنان قابل استفاده خواهد بود. باتری های لیتیوم یون معمولاً ظرفیت بسیار کمتری نسبت به باتری های سرب اسیدی معادل دارند. یک باتری سرب اسیدی ممکن است 600 آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد، در حالی که باتری لیتیوم یون ممکن است تنها 200 آمپر ساعت داشته باشد. با این حال، این یک مشکل نیست، زیرا یک باتری لیتیوم یونی را می توان به سرعت در هر شیفت کاری شارژ کرد. کارکنان انبار باید به خاطر داشته باشند که هر بار که کار را متوقف می کنند، باتری را شارژ کنند. این خطر وجود دارد که اگر فراموش کنند، باتری تمام شود و کامیون از کار بیفتد. اگر از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که فضایی در انبار برای شارژ مجدد لیفتراک‌ها در طول روز برای کامیون‌ها دارید. این معمولاً به شکل نقاط شارژ تعیین شده است. زمان‌های استراحت متوالی می‌تواند به مدیریت این فرآیند کمک کند، به طوری که همه کارکنان سعی نمی‌کنند کامیون خود را همزمان شارژ کنند. بنابراین، باتری‌های لیتیوم یونی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برای انبارهایی هستند که 24/7 کار می‌کنند یا چندین شیفت پشت سر هم انجام می‌دهند، زیرا باتری‌های کمتری در مقایسه با انواع سرب اسیدی مورد نیاز است و کامیون‌ها می‌توانند به طور نامحدود در حوالی زمان استراحت اپراتورها کار کنند و بهره‌وری را افزایش دهند و افزایش دهند. کارایی مطالب مرتبط: چگونه با لیفتراک برقی بازدهی عالی داشته باشیم و هزینه های جابجایی مواد را کاهش دهیم. عمر باتری لیفتراک چقدر است؟ باتری‌های لیتیوم یونی معمولاً بین 2000 تا 3000 چرخه شارژ دوام می‌آورند در حالی که باتری‌های سرب اسیدی بین 1000 تا 1500 چرخه شارژ هستند. به نظر می رسد یک پیروزی واضح برای باتری های لیتیوم یونی باشد، اما اگر چندین شیفت کاری داشته باشید، با باتری های لیتیوم یونی که به طور منظم در طول روز شارژ می شوند، عمر هر باتری نسبت به زمانی که از باتری های سرب اسیدی استفاده می کردید کوتاه تر می شود. در شروع هر شیفت حذف و تعویض می شوند. باتری‌های لیتیوم یونی نسبت به باتری‌های سرب اسیدی تعمیر و نگهداری کمتری دارند، که می‌تواند به این معنی باشد که قبل از پایان عمرشان عمر طولانی‌تری دارند. باتری های سرب اسیدی باید با آب پر شوند تا از صفحات سربی داخل آنها محافظت شود و اگر اجازه داده شود خیلی گرم یا خیلی سرد شوند، آسیب می بینند. مقرون به صرفه ترین باتری لیفتراک برای عملیات شما کدام است؟ هزینه هر نوع باتری باید بر اساس نیازها، بودجه و شرایط عملیات شما محاسبه شود. اگر کار با یک شیفت، تعداد لیفتراک کم و فضای کافی برای شارژ باتری ها دارید، سرب اسید ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.

قطعات اصلی یک لیفتراک تعادلی انواع مختلف اجزای لیفتراک کاری که هر جزء انجام می دهد و خیلی چیزهای دیگر! بیایید شیرجه بزنیم! فهرست مطالب سه قسمت اصلی لیفتراک چیست؟ شاسی: همه بخشی از آن چیست؟ دکل: همه قسمت آن چیست؟ گارد بالای سر: همه قسمت آن چیست؟ تجهیزات ایمنی: همه بخشی از آن چیست؟ سه قسمت اصلی لیفتراک چیست؟ جواب: شاسی و دکل و حفاظ بالای سر. علاوه بر این، لیفتراک ها دارای تجهیزات ایمنی متعددی هستند که در سراسر کامیون توزیع شده اند. اما در این گروه ها، داستان چیزهای بیشتری وجود دارد. بنابراین آنچه در این مقاله می‌آید، تفکیک هر گروه است. شاسی: همه بخشی از آن چیست؟ شاسی از 4 جزء اصلی تشکیل شده است: وزنه تعادل موتور یا محفظه باتری محفظه اپراتور چرخ ها و لاستیک ها از هر کدام بگذریم. وزنه ضد وزنه تعادل لیفتراک وزنه ای است که در قسمت عقب لیفتراک نصب می شود. وزنه تعادل در لیفتراک چه کار می کند؟ پاسخ: با وزن شاخک ها مقابله می کند و توزیع مناسب وزن کامیون را فراهم می کند. اگر فکر می کنید لیفتراک به عنوان یک تکان دهنده تتر فکر می کنید، این ممکن است منطقی تر باشد. چرخ های جلو به عنوان تکیه گاه - یا نقطه تعادل عمل می کنند. بنابراین هر وزنی جلوتر از چرخ های جلو باید با وزن پشت چرخ ها متعادل شود

موتور / محفظه باتری بدیهی است که این قسمت از شاسی جایی است که منبع برق برای لیفتراک ها وجود دارد. محفظه موتور در یک لیفتراک احتراق داخلی نشسته مستقیماً زیر صندلی اپراتور قرار دارد.

 

لیفتراک های مدرن با انواع مختلف موتور و منابع قدرت از جمله دیزل، LPG و برق در دسترس هستند. در نهایت، انتخاب نوع موتور شما به نیاز، کاربرد و وضعیت مالی شما بستگی دارد، به طوری که هر منبع تغذیه با توجه به ویژگی های خود مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می دهد. آنچه در زیر می آید خلاصه مختصری از هر نوع موتور لیفتراک است: موتورهای لیفتراک برقی لیفتراک های برقی یک راه حل ایده آل برای کاربردهای داخلی، به ویژه در کاربردهای بهداشتی یا حساس تر مانند صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی هستند. جمع و جور، محجوب و بسیار قابل مانور، این لیفتراک ها برای عملیات در داخل و اطراف تاسیسات بزرگ مانند انبارها، کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ساخته شده اند. از جمله ویژگی ها و ویژگی های قابل توجه آنها می توان به مزایای لیفتراک برقی اشاره کرد: برق بدون آلایندگی - این لیفتراک ها با باتری کار می کنند و هیچ دود یا گازهای خروجی مضر اگزوز تولید نمی کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه های داخلی مناسب باشند. قدرت ارزان‌تر – با شارژ مجدد در ساعات کم بار، لیفتراک‌های برقی می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی از نظر قدرت/سوخت در مقابل موتورهای احتراق داخلی داشته باشند. عملکرد کم صدا - با قطعات متحرک کمتر و لرزش کمتر، لیفتراک های برقی آلودگی صوتی کمتری نسبت به واحدهای احتراق داخلی تولید می کنند. یک شاسی جمع و جور - یک باتری با چگالی بالا به عنوان وزنه تعادل جمع و جور در لیفتراک های برقی عمل می کند. به این ترتیب، این واحدها شعاع چرخش کمتری دارند و نسبت به مدل های آی سی قدرت مانور بیشتری دارند. این قابلیت مانور با مدل های سه چرخ که شعاع چرخش حتی کمتری دارند، بیشتر شده است. قدرت به راحتی در دسترس - بر خلاف موتورهای احتراق داخلی، برای بلند کردن سریع و یا شروع از سکون روی سطح شیب دار یا درجه، نیازی به چرخش نیست. خروجی قابل تنظیم – کنترل‌کننده‌های الکتریکی پیشرفته امکان عملکرد سفارشی مانند سرعت بالابر و سفر و غیره را فراهم می‌کنند. با این حال، لیفتراک های برقی بدون اشکال نیستند، زیرا معایب عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه بالاتر - لیفتراک های برقی معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر از واحدهای احتراق داخلی خرده فروشی می شوند. با این حال، آنها این سرمایه گذاری اولیه را با کاهش هزینه های نگهداری و طول عمر بیشتر جبران می کنند. کاهش انعطاف‌پذیری - لیفتراک‌های برقی را نمی‌توان در حالی که باتری‌های آن‌ها شارژ می‌شود کار کرد. برای دور زدن این محدودیت، می‌توانید باتری‌های اضافی خریداری کنید که می‌توان آن‌ها را برای شارژ تعویض کرد یا از سیستم شارژ سریع استفاده کرد. توانایی کمتر در مدیریت استفاده شدید - رانندگی مکرر بر روی درجه های پله ای ممکن است باتری را سریعتر از حد انتظار تخلیه کند. تعمیر و نگهداری دشوارتر - تعمیر و نگهداری، به ویژه در طبیعت، با بالابرهای الکتریکی نسبت به مدل های احتراق داخلی به دلیل سیستم های الکتریکی پیچیده درگیر، دشوارتر است. موتورهای لیفتراک دیزلی لیفتراک ها با موتورهای دیزلی بالابرهایی هستند که دارای ساختاری مستحکم هستند و برای استفاده در محیط های سخت در فضای باز ایده آل هستند. با توجه به دود اگزوز و گازهای گلخانه ای تولید شده از طریق احتراق سوخت دیزل، لیفتراک های دیزلی برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند و تعدادی مزایای منحصر به فرد از جمله: راندمان سوخت - موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای LPG هستند. در واقع، یک مخزن 50 لیتری گازوئیل بسیار بیشتر از یک مخزن 18 کیلوگرمی سوخت LPG در شرایط استفاده مشابه دوام می آورد. توان خروجی بالا – مدل‌های دیزلی در مقایسه با مدل‌های LPG و دیزلی با ظرفیت بالابر قابل مقایسه، گشتاور بیشتری دارند. این گشتاور اضافی به مدل های دیزلی اجازه می دهد تا در شیب ها و در حین یدک کشی عملکرد بهتری داشته باشند. عملکرد بهبود یافته - موتورهای دیزل عملکرد بهتری نسبت به یک جایگزین الکتریکی ارائه می دهند و شتاب و سرعت بالابر بهتری را نشان می دهند. سازگارتر - برخلاف لیفتراک‌های برقی، که در آن ضمیمه‌ها و/یا لوازم جانبی اضافی ظرفیت باتری را خالی می‌کنند، لیفتراک‌های دیزلی قدرت کافی برای کارکردن چیزهایی مانند گیره‌های چرخان، چنگال‌ها و غیره دارند. هزینه های نگهداری کمتر – نگهداری و سرویس لیفتراک های دیزلی نسبت به موتورهای LPG/گاز ارزان تر است. این بیشتر به دلیل ساختار ناهموار آنها و این واقعیت است که موتورهای دیزلی در دورهای کمتری کار می کنند که فشار کمتری بر قطعات وارد می کند. ارزش باقیمانده بالاتر – از آنجایی که لیفتراک های دیزلی در حین کار تحت فشار کمتری قرار می گیرند، تمایل دارند ارزش فروش مجدد خود را بهتر از لیفتراک های LPG و الکتریکی حفظ کنند. همانند لیفتراک های برقی، مدل های موتورهای دیزلی نیز بدون معایب نیستند، مانند: عملکرد پر سر و صدا – شنیدن این موضوع که موتورهای دیزلی صدای بسیار بیشتری نسبت به LPG یا جایگزین های الکتریکی تولید می کنند، نباید تعجب آور باشد. با این حال، این نویز در محیط‌های بیرونی که معمولاً این واحدها در آن یافت می‌شوند، مشکل بزرگی نیست. دودهای ضخیم و مضر اگزوز - بدیهی است که این گازهای گلخانه ای کار کردن با لیفتراک دیزلی را در داخل خانه بسیار دشوار می کند، زیرا این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در تهویه تاسیسات است. شاسی بزرگتر – مدل های دیزلی تمایل به l دارند

 

موتورهای لیفتراک LPG لیفتراک های LPG در حد متوسطی بین مدل های برقی و دیزلی قرار دارند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی کار با لیفتراک LPG آورده شده است: انعطاف‌پذیری – در حالی که موتورهای LPG هنوز دود اگزوز و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند، سطوح تولید شده متوسط هستند و به راحتی با تهویه تأسیسات برطرف می‌شوند. به این ترتیب، لیفتراک های LPG بسته به کاربرد و نیاز ممکن است هم در داخل و هم در فضای باز استفاده شوند. قیمت خرید اولیه پایین – قیمت‌های خرده‌فروشی لیفتراک‌های LPG از بین سه گزینه ارزان‌ترین قیمت هستند. سر و صدا و آلایندگی متوسط - در مقایسه با موتورهای دیزلی، موتورهای LPG صدای کمتری تولید می کنند و دود اگزوز تولید می کنند. این تا حدی به دلیل راندمان بالاتر مبدل های کاتالیزوری در دماهای بالاتر است. عملکرد برتر - بالابرهای LPG معمولاً بهتر از واحدهای برقی یا دیزلی عمل می کنند. معیارهای عملکردی مانند سرعت سفر، شتاب و سرعت بالابر معمولاً با موتورهای LPG بهتر هستند زیرا نسبت قدرت به وزن بهینه‌تر و موتورهای پاسخ‌گوی بیشتری دار

موتورهای لیفتراک دیزلی لیفتراک ها با موتورهای دیزلی بالابرهایی هستند که دارای ساختاری مستحکم هستند و برای استفاده در محیط های سخت در فضای باز ایده آل هستند. با توجه به دود اگزوز و گازهای گلخانه ای تولید شده از طریق احتراق سوخت دیزل، لیفتراک های دیزلی برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند و تعدادی مزایای منحصر به فرد از جمله: راندمان سوخت - موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای LPG هستند. در واقع، یک مخزن 50 لیتری گازوئیل بسیار بیشتر از یک مخزن 18 کیلوگرمی سوخت LPG در شرایط استفاده مشابه دوام می آورد. توان خروجی بالا – مدل‌های دیزلی در مقایسه با مدل‌های LPG و دیزلی با ظرفیت بالابر قابل مقایسه، گشتاور بیشتری دارند. این گشتاور اضافی به مدل های دیزلی اجازه می دهد تا در شیب ها و در حین یدک کشی عملکرد بهتری داشته باشند. عملکرد بهبود یافته - موتورهای دیزل عملکرد بهتری نسبت به یک جایگزین الکتریکی ارائه می دهند و شتاب و سرعت بالابر بهتری را نشان می دهند. سازگارتر - برخلاف لیفتراک‌های برقی، که در آن ضمیمه‌ها و/یا لوازم جانبی اضافی ظرفیت باتری را خالی می‌کنند، لیفتراک‌های دیزلی قدرت کافی برای کارکردن چیزهایی مانند گیره‌های چرخان، چنگال‌ها و غیره دارند. هزینه های نگهداری کمتر – نگهداری و سرویس لیفتراک های دیزلی نسبت به موتورهای LPG/گاز ارزان تر است. این بیشتر به دلیل ساختار ناهموار آنها و این واقعیت است که موتورهای دیزلی در دورهای کمتری کار می کنند که فشار کمتری بر قطعات وارد می کند. ارزش باقیمانده بالاتر – از آنجایی که لیفتراک های دیزلی در حین کار تحت فشار کمتری قرار می گیرند، تمایل دارند ارزش فروش مجدد خود را بهتر از لیفتراک های LPG و الکتریکی حفظ کنند. همانند لیفتراک های برقی، مدل های موتورهای دیزلی نیز بدون معایب نیستند، مانند: عملکرد پر سر و صدا – شنیدن این موضوع که موتورهای دیزلی صدای بسیار بیشتری نسبت به LPG یا جایگزین های الکتریکی تولید می کنند، نباید تعجب آور باشد. با این حال، این نویز در محیط‌های بیرونی که معمولاً این واحدها در آن یافت می‌شوند، مشکل بزرگی نیست. دودهای ضخیم و مضر اگزوز - بدیهی است که این گازهای گلخانه ای کار کردن با لیفتراک دیزلی را در داخل خانه بسیار دشوار می کند، زیرا این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در تهویه تاسیسات است. شاسی‌های بزرگ‌تر – مدل‌های دیزلی از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و به همین دلیل فضای بیشتری برای کار کردن نیاز دارند. قیمت خرید متوسط و هزینه‌های تعمیر و نگهداری - در حالی که لیفتراک‌های دیزلی با قیمتی کمتر از لیفتراک‌های برقی به فروش می‌رسند، قیمت آنها کمی بیشتر از مدل‌های LPG است. برعکس در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری صادق است، جایی که مدل های دیزلی ارزان تر از برقی اما گران تر از مدل های LPG هستند

موتورهای لیفتراک برقی لیفتراک های برقی یک راه حل ایده آل برای کاربردهای داخلی، به ویژه در کاربردهای بهداشتی یا حساس تر مانند صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی هستند. جمع و جور، محجوب و بسیار قابل مانور، این لیفتراک ها برای عملیات در داخل و اطراف تاسیسات بزرگ مانند انبارها، کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ساخته شده اند. از جمله ویژگی ها و ویژگی های قابل توجه آنها می توان به مزایای لیفتراک برقی اشاره کرد: برق بدون آلایندگی - این لیفتراک ها با باتری کار می کنند و هیچ دود یا گازهای خروجی مضر اگزوز تولید نمی کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه های داخلی مناسب باشند. قدرت ارزان‌تر – با شارژ مجدد در ساعات کم بار، لیفتراک‌های برقی می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی از نظر قدرت/سوخت در مقابل موتورهای احتراق داخلی داشته باشند. عملکرد کم صدا - با قطعات متحرک کمتر و لرزش کمتر، لیفتراک های برقی آلودگی صوتی کمتری نسبت به واحدهای احتراق داخلی تولید می کنند. یک شاسی جمع و جور - یک باتری با چگالی بالا به عنوان وزنه تعادل جمع و جور در لیفتراک های برقی عمل می کند. به این ترتیب، این واحدها شعاع چرخش کمتری دارند و نسبت به مدل های آی سی قدرت مانور بیشتری دارند. این قابلیت مانور با مدل های سه چرخ که شعاع چرخش حتی کمتری دارند، بیشتر شده است. قدرت به راحتی در دسترس - بر خلاف موتورهای احتراق داخلی، برای بلند کردن سریع و یا شروع از سکون روی سطح شیب دار یا درجه، نیازی به چرخش نیست. خروجی قابل تنظیم – کنترل‌کننده‌های الکتریکی پیشرفته امکان عملکرد سفارشی مانند سرعت بالابر و سفر و غیره را فراهم می‌کنند. با این حال، لیفتراک های برقی بدون اشکال نیستند، زیرا معایب عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه بالاتر - لیفتراک های برقی معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر از واحدهای احتراق داخلی خرده فروشی می شوند. با این حال، آنها این سرمایه گذاری اولیه را با کاهش هزینه های نگهداری و طول عمر بیشتر جبران می کنند. کاهش انعطاف‌پذیری - لیفتراک‌های برقی را نمی‌توان در حالی که باتری‌های آن‌ها شارژ می‌شود کار کرد. برای دور زدن این محدودیت، می‌توانید باتری‌های اضافی خریداری کنید که می‌توان آن‌ها را برای شارژ تعویض کرد یا از سیستم شارژ سریع استفاده کرد. توانایی کمتر در مدیریت استفاده شدید - رانندگی مکرر بر روی درجه های پله ای ممکن است باتری را سریعتر از حد انتظار تخلیه کند. تعمیر و نگهداری دشوارتر - تعمیر و نگهداری، به ویژه در طبیعت، با بالابرهای الکتریکی نسبت به مدل های احتراق داخلی به دلیل سیستم های الکتریکی پیچیده درگیر، دشوارتر است

 

لیفتراک های دیزلی سخت و قوی هستند. آنها می توانند بسیاری از لوازم جانبی، از جمله هیدرولیک را اداره کنند. از جنبه منفی، سر و صدا و بخارهای سمی زیادی از خود ساطع می کنند. به همه این دلایل، آنها بیشتر در فضای باز استفاده می شوند. در مقایسه با لیفتراک های برقی، مدل های دیزلی مایعات و قطعات متحرک بیشتری برای نگهداری دارند. موتور گاز LP / پروپان موتورهای پروپان در حد وسطی بین موتور الکتریکی و دیزلی قرار می گیرند. آنها نسبت به لیفتراک های دیزلی بسیار ساکت تر و کمتر مضر هستند و در باران و در زمین های ناهموار بهتر از لیفتراک های برقی هستند. این باعث می شود آنها به اندازه کافی همه کاره برای استفاده در داخل و خارج از خانه باشند. موتور CNG (گاز طبیعی فشرده). لیفتراک های CNG مشابه لیفتراک های LP هستند اما با چند تفاوت. تمیزتر می سوزند. مخازن سوخت آن‌ها به هم متصل می‌مانند، بنابراین کارگران مجبور نیستند آن‌ها را به اطراف بکشند. عیب لیفتراک های CNG این است که جایگاه های سوخت CNG بزرگ و پرهزینه برای راه اندازی و نگهداری هستند و نیاز به مجوز خاصی دارند. موتور بنزینی لیفتراک های بنزینی شبیه به دیزل هستند اما به طور کلی از نظر سرعت، قدرت و آلایندگی عملکرد بهتری دارند. با این حال، آنها رایج نیستند، زیرا راه اندازی و نگهداری جایگاه های سوخت بنزین پرهزینه است. آنها به بهترین وجه در موقعیت هایی استفاده می شوند که یک جایگاه سوخت بنزین در حال حاضر در محل یا نزدیک است.

 

دکل لیفتراک تکیه گاه عمودی برجسته ای است که امکان بالا و پایین بردن بارها را فراهم می کند.

 برای اکثر لیفتراک ها، دکل به سمت جلوی لیفتراک و مستقیماً در خط دید اپراتور لیفتراک طراحی شده است.

دکل‌های لیفتراک دارای بخش‌های مختلفی هستند که کالسکه لیفتراک را همراه با شاخک‌ها بالا یا پایین می‌آورند. این شامل: دوبلکس: دو مرحله دکل تریپلکس: سه مرحله دکل چهار: چهار بخش دکل هنگام انتخاب یک لیفتراک، مهم است که با ویژگی ها و اصطلاحات مختلف دکل لیفتراک آشنا شوید: ارتفاع بالابر دکل، ارتفاع بالابر آزاد و ارتفاع کشیده و ارتفاع پایین تر. این به شما امکان می دهد

 سیلندر بالابر سیلندر بالابر لیفتراک حرکت عمودی دکل یا بالا و پایین بردن کالسکه لیفتراک و شاخک ها را نیرو می دهد. سیلندر بالابر به طور کلی دارای نیروی هیدرولیکی است و یک سیلندر هیدرولیک تک اثره است، به این معنی که در یک جهت هل می دهد. سیلندر شیب مشابه سیلندر بالابر، سیلندر شیب حرکت را برای اهداف عملیاتی کنترل می کند. تفاوت اصلی این است که سیلندر شیب حرکت شیب کالسکه و زاویه چنگال ها را نسبت به زمین کنترل می کند. مونتاژ کالسکه لیفتراک کالسکه سکویی است که در جلوی دکل لیفتراک قرار دارد و برای نصب اجسامی که باید توسط دکل کنترل شوند استفاده می شود. این شامل شاخک های لیفتراک، پشتی بار و سایر ویژگی های یک لیفتراک است که مستقیماً با بارها در تماس هستند.

 

لیفتراک های دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است.

اگر قصد دارید یک ماشین دیزلی به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

 استانداردهای پوشیدن چنگال لیفتراک در طول بازرسی چنگال، ممکن است 10٪ یا بیشتر سایش پیدا کنید. این کشف به این معنی است که ظرفیت شما 20 درصد کاهش یافته و لیفتراک باید تا زمان تعویض شاخک ها از سرویس خارج شود. اطلاعات بیشتر در مورد استانداردهای پوشیدن چنگال کاربر را می توان در مقررات لیفت آسان1

یافت. این مقررات شما را از نظر ترک‌های سطحی، صافی، زاویه چنگال، هم‌ترازی نوک، آسیب قفل، سایش تیغه‌های چنگال، نشانه‌ها و قلاب‌های چنگال از طریق بازرسی کامل راهنمایی می‌کند. بهترین روش های چنگال لیفتراک برای به دست آوردن چرخه زندگی کامل از چنگال خود، از این بهترین شیوه ها استفاده کنید: به ظرفیت نامی لیفتراک توجه کنید و بارها را به میزان مناسب نگه دارید برای جلوگیری از کشیده شدن، شاخک ها را از زمین دور نگه دارید سعی نکنید چنگال ها را با جوشکاری تعمیر کنید، زیرا باعث به خطر افتادن خواص چنگال ها و شکننده شدن آن ها می شود. از حمل بارهای کامل یا جزئی روی یک چنگال خودداری کنید از فشار جانبی به دوشاخه ها یا فشار دادن بارها با نوک ها خودداری کنید که به آن بولدوزر نیز می گویند 

 

نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی لیفتراک ها ابزار ارزشمندی برای هر محیطی هستند که در آن اجسام بزرگ باید به طور معمول از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند. چه در یک فروشگاه مواد غذایی، یک انبار یا در هر جای دیگری کار می کنید، لیفتراک ها یک عنصر ضروری از شغل شما هستند. آنها شما را قادر می سازند تا اشیاء را در مسافت های کوتاه با سرعت و کارایی بسیار بیشتر از آنچه که می توانید به تنهایی انجام دهید، منتقل کنید. اگر به دنبال خرید لیفتراک هستید - چه برای اولین بار و چه برای گسترش ناوگانی که در حال حاضر دارید - ممکن است مطمئن نباشید که کدام نوع سوخت لیفتراک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. سه نوع اصلی لیفتراک وجود دارد - دیزلی، پروپان و برقی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین انتخاب شما در نهایت به اولویت‌ها بستگی دارد. این بسته به محیط کار و ترجیحات شخصی شما متفاوت خواهد بود. در زیر یک طرح کلی از سه نوع لیفتراک با مزایا و معایب هر کدام آورده شده است. برای تعیین اینکه کدام نوع لیفتراک برای شما مناسب است، می‌توانید هزینه‌ها و منافع را با نیازهای خود بسنجید. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

 

دیزل لیفتراک های دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است. اگر قصد دارید یک ماشین دیزلی را به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید. طرفداران در اینجا مزایای اصلی لیفتراک های دیزلی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند: قیمت برچسب: اگرچه به ارزانی لیفتراک پروپان نیست، هزینه اولیه یک لیفتراک جدید دیزلی معمولاً بسیار کمتر از یک لیفتراک برقی است. هنگام تصمیم گیری بین لیفتراک برقی و دیزلی، اگر به دنبال مقرون به صرفه بودن هستید، بهتر است گزینه قبلی را انتخاب کنید. قیمت سوخت: سوخت دیزل به طور قابل توجهی ارزان تر از پروپان است و در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی می کند. گشتاور: موتورهای دیزلی می توانند گشتاور بسیار بیشتری نسبت به پروپان یا الکتریکی تولید کنند و به آنها امکان می دهد کارهای مهم تری انجام دهند - بلند کردن بارهای سنگین تر، بالا رفتن از رمپ های شیب دارتر و شتاب گیری سریع تر. طول عمر طولانی: لیفتراک های دیزلی از بین سه نوع، بیشترین عمر را دارند و در ازای سرمایه گذاری، بیشترین زمان را به شما می دهند. تعمیر و نگهداری آسان: موتورهای دیزلی به دلیل طول عمر و دوام معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به موتورهای پروپان یا برقی نیاز دارند. ارزش باقیمانده بالاتر: لیفتراک های دیزلی معمولاً در پایان عمر خود ارزش بیشتری نسبت به مدل های پروپان یا برقی دارند. منفی از سوی دیگر، در اینجا معایب اصلی خرید لیفتراک دیزلی وجود دارد: قیمت برچسب: اگرچه ارزان تر از لیفتراک های برقی است، اما خرید لیفتراک های دیزلی معمولاً گران تر از لیفتراک های پروپان است. هزینه های تعمیر و نگهداری: موتورهای دیزلی ممکن است به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود نیاز داشته باشند، اما زمانی که به آن نیاز داشته باشند، هزینه بیشتری دارد. اثرات زیست محیطی: دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که مقادیر قابل توجهی کربن را در جو آزاد می کند. اگرچه به اندازه بسیاری از سوخت ها بد نیست، اما در بین سه نوع مورد استفاده در لیفتراک، کمترین سازگاری با محیط زیست را دارد. سر و صدا: لیفتراک های دیزلی بدون شک پر سر و صداترین از این سه هستند. احتراق سوخت در حجم زیاد اتفاق می افتد که می تواند ناخوشایند باشد. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

پروپان لیفتراک های پروپان از پروپان به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند. با توجه به اندازه، آنها حد وسط بین لیفتراک های دیزلی و برقی را اشغال می کنند. همین امر در مورد محیط ایده آل آنها نیز صادق است - آنها را می توان به راحتی هم در داخل و هم در خارج از منزل اداره کرد. یادگیری این مزایا و معایب لیفتراک پروپان می تواند اطلاعات بیشتری در مورد این نوع تجهیزات به شما بدهد. طرفداران آیا لیفتراک گازی گزینه مناسبی برای شما به نظر می رسد؟ در اینجا چند مزیت وجود دارد که می توانید از لیفتراک پروپان بدست آورید: قیمت برچسب: لیفتراک های پروپان معمولاً در هنگام خرید جدید ارزان تر از لیفتراک های دیزلی و برقی هستند. در بحث لیفتراک گازی در مقابل برقی، اولی در قیمت برچسب برنده است. بهره وری سوخت: لیفتراک های پروپان بیشترین کارایی را دارند، زیرا می توانند با یک مقدار مشخص سوخت طولانی ترین زمان را کار کنند. آنها معمولاً می توانند برای یک شیفت کامل روی یک تانک دوام بیاورند. زمان سوخت‌گیری: مخازن سوخت پروپان به راحتی در صورت خالی شدن تعویض می‌شوند و زمان صرف شده برای سوخت‌گیری در طول شیفت را به حداقل می‌رسانند. گشتاور: اگرچه گشتاور لیفتراک پروپان به اندازه گازوئیل نیست، اما به طور قابل توجهی بیشتر از الکتریکی است. تأثیرات زیست‌محیطی: کامیون‌های پروپان علیرغم اینکه به اندازه لیفتراک‌های برقی سازگار با محیط زیست نیستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به کامیون‌های دیزلی منتشر می‌کنند که باعث می‌شود از بین این دو، پایدارتر باشند. منفی جایی که جوانب مثبت وجود دارد، همیشه برخی معایب وجود دارد. در اینجا معایب اصلی لیفتراک پروپان ذکر شده است: هزینه کلی: اگرچه لیفتراک های پروپان کمترین قیمت برچسب را دارند، هزینه مالکیت در طول زمان بیشتر از دیزل یا برق است. دید: به دلیل فضای اشغال شده توسط مخزن سوخت در پشت دستگاه، لیفتراک های پروپان دید عقب ضعیفی دارند و حرکت آنها را سخت تر می کند. ارزش باقیمانده کمتر: از بین سه نوع لیفتراک، پروپان در پایان عمر خود کمترین مقدار باقیمانده را دارد. گشتاور: کامیون‌های پروپان ممکن است گشتاور بهتری نسبت به کامیون‌های برقی داشته باشند، اما همچنان به طور قابل توجهی کمتر از دیزل هستند. تأثیرات زیست‌محیطی: اگرچه پروپان دوست‌دار محیط‌زیست‌تر از گازوئیل است، اما همچنان یک سوخت فسیلی است و از نظر پایداری از برق پایین‌تر است. همچنین مقادیر زیادی مونوکسید کربن آزاد می کند. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

لیفتراک های دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است.

اگر قصد دارید یک ماشین دیزلی به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

 

نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی لیفتراک ها ابزار ارزشمندی برای هر محیطی هستند که در آن اجسام بزرگ باید به طور معمول از مکانی به مکان دیگر منتقل شوند.

چه در یک فروشگاه مواد غذایی، یک انبار یا در هر جای دیگری کار می کنید، لیفتراک ها یک عنصر ضروری از شغل شما هستند. آنها شما را قادر می سازند تا اشیاء را در مسافت های کوتاه با سرعت و کارایی بسیار بیشتر از آنچه که می توانید به تنهایی انجام دهید، منتقل کنید. اگر به دنبال خرید لیفتراک هستید - چه برای اولین بار و چه برای گسترش ناوگانی که در حال حاضر دارید - ممکن است مطمئن نباشید که کدام نوع سوخت لیفتراک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. سه نوع اصلی لیفتراک وجود دارد - دیزلی، پروپان و برقی. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین انتخاب شما در نهایت به اولویت‌ها بستگی دارد. این بسته به محیط کار و ترجیحات شخصی شما متفاوت خواهد بود. در زیر یک طرح کلی از سه نوع لیفتراک با مزایا و معایب هر کدام آورده شده است. برای تعیین اینکه کدام نوع لیفتراک برای شما مناسب است، می‌توانید هزینه‌ها و منافع را با نیازهای خود بسنجید. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

 

دیزل لیفتراک های دیزلی با سوخت دیزل کار می کنند و معمولاً بزرگترین نوع لیفتراک هستند. محیط ایده آل برای آنها در فضای باز، به ویژه در زمین های ناهموار است. اگر قصد دارید یک ماشین دیزلی را به ناوگان خود اضافه کنید، مزایا و معایب اصلی لیفتراک دیزلی را در زیر بررسی کنید. طرفداران در اینجا مزایای اصلی لیفتراک های دیزلی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند: قیمت برچسب: اگرچه به ارزانی لیفتراک پروپان نیست، هزینه اولیه یک لیفتراک جدید دیزلی معمولاً بسیار کمتر از یک لیفتراک برقی است. هنگام تصمیم گیری بین لیفتراک برقی و دیزلی، اگر به دنبال مقرون به صرفه بودن هستید، بهتر است گزینه قبلی را انتخاب کنید. قیمت سوخت: سوخت دیزل به طور قابل توجهی ارزان تر از پروپان است و در طول زمان در هزینه شما صرفه جویی می کند. گشتاور: موتورهای دیزلی می توانند گشتاور بسیار بیشتری نسبت به پروپان یا الکتریکی تولید کنند و به آنها امکان می دهد کارهای مهم تری انجام دهند - بلند کردن بارهای سنگین تر، بالا رفتن از رمپ های شیب دارتر و شتاب گیری سریع تر. طول عمر طولانی: لیفتراک های دیزلی از بین سه نوع، بیشترین عمر را دارند و در ازای سرمایه گذاری، بیشترین زمان را به شما می دهند. تعمیر و نگهداری آسان: موتورهای دیزلی به دلیل طول عمر و دوام معمولاً به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به موتورهای پروپان یا برقی نیاز دارند. ارزش باقیمانده بالاتر: لیفتراک های دیزلی معمولاً در پایان عمر خود ارزش بیشتری نسبت به مدل های پروپان یا برقی دارند. منفی از سوی دیگر، در اینجا معایب اصلی خرید لیفتراک دیزلی وجود دارد: قیمت برچسب: اگرچه ارزان تر از لیفتراک های برقی است، اما خرید لیفتراک های دیزلی معمولاً گران تر از لیفتراک های پروپان است. هزینه های تعمیر و نگهداری: موتورهای دیزلی ممکن است به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به همتایان خود نیاز داشته باشند، اما زمانی که به آن نیاز داشته باشند، هزینه بیشتری دارد. اثرات زیست محیطی: دیزل یک سوخت فسیلی است، به این معنی که مقادیر قابل توجهی کربن را در جو آزاد می کند. اگرچه به اندازه بسیاری از سوخت ها بد نیست، اما در بین سه نوع مورد استفاده در لیفتراک، کمترین سازگاری با محیط زیست را دارد. سر و صدا: لیفتراک های دیزلی بدون شک پر سر و صداترین از این سه هستند. احتراق سوخت در حجم زیاد اتفاق می افتد که می تواند ناخوشایند باشد. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

پروپان لیفتراک های پروپان از پروپان به عنوان منبع سوخت استفاده می کنند. با توجه به اندازه، آنها حد وسط بین لیفتراک های دیزلی و برقی را اشغال می کنند. همین امر در مورد محیط ایده آل آنها نیز صادق است - آنها را می توان به راحتی هم در داخل و هم در خارج از منزل اداره کرد. یادگیری این مزایا و معایب لیفتراک پروپان می تواند اطلاعات بیشتری در مورد این نوع تجهیزات به شما بدهد. طرفداران آیا لیفتراک گازی گزینه مناسبی برای شما به نظر می رسد؟ در اینجا چند مزیت وجود دارد که می توانید از لیفتراک پروپان بدست آورید: قیمت برچسب: لیفتراک های پروپان معمولاً در هنگام خرید جدید ارزان تر از لیفتراک های دیزلی و برقی هستند. در بحث لیفتراک گازی در مقابل برقی، اولی در قیمت برچسب برنده است. بهره وری سوخت: لیفتراک های پروپان بیشترین کارایی را دارند، زیرا می توانند با یک مقدار مشخص سوخت طولانی ترین زمان را کار کنند. آنها معمولاً می توانند برای یک شیفت کامل روی یک تانک دوام بیاورند. زمان سوخت‌گیری: مخازن سوخت پروپان به راحتی در صورت خالی شدن تعویض می‌شوند و زمان صرف شده برای سوخت‌گیری در طول شیفت را به حداقل می‌رسانند. گشتاور: اگرچه گشتاور لیفتراک پروپان به اندازه گازوئیل نیست، اما به طور قابل توجهی بیشتر از الکتریکی است. تأثیرات زیست‌محیطی: کامیون‌های پروپان علیرغم اینکه به اندازه لیفتراک‌های برقی سازگار با محیط زیست نیستند، انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به کامیون‌های دیزلی منتشر می‌کنند که باعث می‌شود از بین این دو، پایدارتر باشند. منفی جایی که جوانب مثبت وجود دارد، همیشه برخی معایب وجود دارد. در اینجا معایب اصلی لیفتراک پروپان ذکر شده است: هزینه کلی: اگرچه لیفتراک های پروپان کمترین قیمت برچسب را دارند، هزینه مالکیت در طول زمان بیشتر از دیزل یا برق است. دید: به دلیل فضای اشغال شده توسط مخزن سوخت در پشت دستگاه، لیفتراک های پروپان دید عقب ضعیفی دارند و حرکت آنها را سخت تر می کند. ارزش باقیمانده کمتر: از بین سه نوع لیفتراک، پروپان در پایان عمر خود کمترین مقدار باقیمانده را دارد. گشتاور: کامیون‌های پروپان ممکن است گشتاور بهتری نسبت به کامیون‌های برقی داشته باشند، اما همچنان به طور قابل توجهی کمتر از دیزل هستند. تأثیرات زیست‌محیطی: اگرچه پروپان دوست‌دار محیط‌زیست‌تر از گازوئیل است، اما همچنان یک سوخت فسیلی است و از نظر پایداری از برق پایین‌تر است. همچنین مقادیر زیادی مونوکسید کربن آزاد می کند. نحوه انتخاب بین لیفتراک دیزلی، پروپان یا برقی

 

چنگال ها شاید بارزترین قطعات کامیون دستی، خود چنگال ها باشند که به نام تینز نیز شناخته می شوند. از چنگال های لیفتراک برای برقراری تماس مستقیم با بار برای حمل و نقل استفاده می شود. آنها به واگن لیفتراک متصل می شوند و برای حمل بار از پایین طراحی شده اند

. چنگال لیفتراک در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.

 طیف گسترده ای از انواع چنگال برای کاربردهای مختلف موجود است.

 چنگال های استاندارد رایج ترین نوع چنگال های لیفتراک هستند، اما آنها نیز در عرض ها، طول ها و شکل های مختلف وجود دارند. تکیه گاه پشتی را بارگیری کنید پشتی لیفتراک سطح دیگری را در اختیار اپراتور قرار می دهد تا بار را روی آن قرار دهد و به کالسکه متصل می شود. این امر به جلوگیری از لغزش بار به سمت عقب به سمت اپراتور لیفتراک در هنگام بلند کردن و شرایط سفر کمک می کند. پشتی لیفتراک همچنین به محافظت از دکل لیفتراک و اجزای دکل در برابر آسیب رساندن به بار کمک می کند. استفاده از پشتی باری که برای لیفتراک طراحی شده است بسیار مهم است.

 

. وزنه ضد وزنه تعادل وزنی است که روی لیفتراک نصب می شود تا به جبران وزنی که توسط لیفتراک بلند می شود کمک کند. این به پایدار ماندن لیفتراک در طول عملیات بلند کردن و سفر کمک می کند. لیفتراک ها با حداکثر ظرفیت حمل با استفاده از وزنه تعادل برای تعادل طراحی شده اند، بنابراین دانستن ظرفیت حمل در نظر گرفته شده برای لیفتراک بسیار مهم است. برای این اطلاعات پلاک امتیاز لیفتراک را بررسی کنید. وزنه های تعادل لیفتراک احتراق داخلی در سمت عقب لیفتراک یا در طرف مقابل شاخک ها قرار دارند. برای بالابرهای الکتریکی، باتری به عنوان وزنه تعادل عمل می کند. منبع تغذیه منبع تغذیه به منبع تغذیه لیفتراک اشاره دارد که بسته به نوع لیفتراک می تواند شامل یک موتور یا باتری باشد. لیفتراک ها می توانند برقی (باطری)، دیزلی، گازی یا پروپان باشند. برای لیفتراک های احتراق داخلی، موتور معمولاً در پشت لیفتراک، زیر صندلی قرار می گیرد. لیفتراک های دارای پروپان اغلب برای دسترسی آسان تر، مخزن را در خارج نصب می کنند. لاستیک همه لیفتراک ها برای کار کردن به لاستیک نیاز دارند، اما نوع لاستیک ها و چیدمان لاستیک ها روی لیفتراک می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. لیفتراک هایی که از چهار تایر استفاده می کنند، قادر به بلند کردن بارهای سنگین هستند و برای بسیاری از کاربردها همه کاره هستند. لیفتراک های سه چرخ برای محیط های داخلی که فضا محدود است و توانایی چرخش و مانور موثر مهم است ایده آل هستند. دو نوع اصلی لاستیک لیفتراک وجود دارد: تایرهای بالشتکی – معمولاً برای لیفتراک هایی که در داخل خانه کار می کنند، جایی که سطوح صاف، صاف و یکدست هستند، استفاده می شود. لاستیک‌های بالشتکی معمولاً ارزان‌تر و نگهداری آسان‌تر هستند، اما فاقد لاستیک‌های بادی کششی هستند. لاستیک کوسن

 

 

. از روغن موتور مناسب استفاده کنید: لیفتراک های دیزلی برای عملکرد روان و صرفه جویی در مصرف سوخت باید از همان روغن موتور مناسب استفاده کنند. معمولاً یک محصول روغن موتور با ویسکوزیته 50 برای لیفتراک های دیزلی استفاده می شود، اما زمانی که لیفتراک در شرایط آب و هوایی سخت و دمای بالا کار می کند، این شاخص می تواند تا 60 باشد. 9. فیلتر هوا را تمیز نگه دارید: برخی کارشناسان می گویند تمیز نگه داشتن فیلتر هوا می تواند تا 10 درصد در مصرف مواد صرفه جویی کند. اپراتورها باید مرتباً چک کنند، تمیز کنند، از گرد و غبار اجتناب کنند و در صورت لزوم، فیلترهای جدید را جایگزین کنند. در بالا 9 نکته برای صرفه جویی در مصرف سوخت در هنگام کار با لیفتراک دیزلی آورده شده است، اکثر نکات بسیار ساده و قابل اجرا هستند. مشتریانی که به طور همزمان و به

 

لیفتراک ها ابزارهای مفید و همه کاره ای برای جابجایی ایمن و کارآمد مواد هستند. اگر به دنبال یک لیفتراک جدید هستید، گزینه های زیادی برای بررسی وجود دارد. اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا به دنبال لیفتراک دیزلی هستید یا برقی. انتخاب شما بستگی به این دارد که در کجا از لیفتراک استفاده کنید و برای چه چیزی به آن نیاز دارید. لیفتراک برقی لیفتراک های برقی به جای سوخت مایع با باتری کار می کنند. شما می توانید لیفتراک های برقی را در مکان هایی مانند خرده فروشی ها، فروشگاه های مواد غذایی و مراکز تولیدی پیدا کنید. مزایای لیفتراک برقی تطبیق پذیری طراحی لیفتراک برقی امکان کاربردهای زیادی را در انبار و فراتر از آن فراهم می کند. مزایای فراوان آن عبارتند از: حداقل آلودگی: از آنجایی که لیفتراک های برقی به جای سوخت با باتری کار می کنند، مونوکسید کربن منتشر نمی کنند. عدم انتشار گازهای گلخانه ای آنها را به گزینه های سالم تری برای کارمندان تبدیل می کند. عملکرد بی صدا: صداهای بلند عملکرد نیز یک خطر برای سلامتی کارکنان است که لیفتراک های برقی تولید نمی کنند. عمر باتری بیشتر: طول عمر کلی یک لیفتراک برقی تا 14000 ساعت یا حدود 12 سال است که بیشتر از 10000 ساعت یا حدود هشت سال است که لیفتراک های دیزلی دارند. تعمیر و نگهداری آسان: مراقبت از لیفتراک های برقی نسبتاً آسان است، فقط به افراد آموزش دیده نیاز دارند تا در صورت نیاز بر تغییرات باتری نظارت کنند. پایداری: باتری سنگین سرب اسیدی به عنوان تعادلی در برابر وزن هایی که این لیفتراک ها برمی دارند عمل می کند که به پایداری کلی لیفتراک های برقی می افزاید. معایب لیفتراک برقی اگرچه لیفتراک های برقی اغلب یک انتخاب قابل اعتماد هستند، چند اشکال احتمالی وجود دارد که باید در نظر داشت: تخلیه باتری: بارهای سنگین‌تر باتری را سریع‌تر تخلیه می‌کند و باعث می‌شود لیفتراک‌های برقی سریع‌تر از دیزلی‌ها در شرایط باربری سنگین انرژی خود را از دست بدهند. شتاب آهسته تر: لیفتراک های برقی با سرعت کمتری نسبت به لیفتراک های دیزلی شتاب می گیرند. با این حال، شرکت‌ها همچنین گزارش داده‌اند که این سرعت عملکرد پایین‌تر، ایمنی و طول عمر لاستیک‌ها را افزایش می‌دهد، به طوری که لاستیک‌ها در لیفتراک‌های برقی دو تا سه برابر بیشتر از لیفتراک‌های دیزلی دوام می‌آورند. خطرات سلامتی: خطرات و خطرات سلامتی مرتبط با باتری های سرب اسیدی از جمله گاز هیدروژن، پاشش اسید سولفوریک و شوک وجود دارد. ظرفیت بالابر پایین: لیفتراک های برقی به طور متوسط ظرفیت بالابری 3000 تا 6000 پوند دارند، در مقابل لیفتراک های دیزلی که می توانند تا 40000 پوند را بلند کنند. لیفتراک دیزلی لیفتراک های دیزلی که به آن ها لیفتراک احتراق داخلی نیز گفته می شود، با سوخت دیزل کار می کنند. طراحی‌های محکم آن‌ها امکان قدرت و تطبیق پذیری را در بسیاری از صنایع، از ساخت‌وساز و کشاورزی گرفته تا بازیافت و حمل‌ونقل تامین باغ فراهم می‌کند. مزایای لیفتراک دیزلی لیفتراک های دیزلی اغلب ابزار مناسبی برای این کار هستند. مزایای آنها عبارتند از: اندازه: لیفتراک های دیزلی بزرگتر از لیفتراک های برقی هستند که آنها را برای کارهای بیرونی مناسب می کند. ظرفیت بار: لیفتراک های دیزلی به دلیل اندازه آنها می توانند بارهای بزرگتر و سنگین تری را نسبت به لیفتراک های برقی جابجا کنند و همچنین می توانند سریعتر شتاب بگیرند که آنها را برای کارهای بزرگتر ایده آل می کند. پایداری: از آنجایی که لیفتراک های دیزلی برای کار در زمین های ناهموار و ناهموار طراحی شده اند، بسیار پایدارتر از بالابرهای برقی هستند. گشتاور بیشتر: بالابرهای دیزلی به دلیل داشتن موتورهای بزرگ، ظرفیت قدرت بالاتری نسبت به انواع دیگر لیفتراک دارند، بنابراین برای بکسل و حرکت بر روی سطوح شیب ایده آل هستند. معایب لیفتراک دیزلی مانند هر نوع ماشین دیگری، لیفتراک های دیزلی دارای معایبی هستند که باید در نظر گرفته شوند، از جمله: تعمیر و نگهداری: لیفتراک های دیزلی برای بررسی مسائلی مانند نشت سوخت که می تواند باعث مسمومیت با مونوکسید کربن شود، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. خطرات سلامتی: به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از لیفتراک های دیزلی در مکان های بدون تهویه می تواند خطرناک باشد، که همچنین آنها را برای استفاده در بسیاری از محیط های بسته ایده آل نمی کند. طول عمر: لیفتراک های دیزلی معمولاً هر هشت سال یکبار باید تعویض شوند، در حالی که بالابرهای برقی اغلب می توانند 12 سال کار کنند. چه نوع لیفتراک برای استفاده در فضای داخلی بهتر است

 

 

 

 

 

 

چه نوع لیفتراک برای استفاده در فضای داخلی بهتر است؟ برای ایمن ترین عملیات، لیفتراک برقی به جای لیفتراک دیزلی، بهترین انتخاب برای استفاده در داخل ساختمان است. بیشتر لیفتراک های دیزلی دود و صداهای بلند تولید می کنند که برای کارگران در فضاهای بسته خطرناک است. از آنجایی که لیفتراک های برقی مونوکسید کربن تولید نمی کنند و بی سر و صدا کار می کنند، می توانید با خیال راحت از آنها در داخل خانه استفاده کنید. لیفتراک های برقی نیز برای استفاده در داخل خانه بهتر است زیرا آنها کوچکتر و جمع و جورتر از اکثر مدل های دیزلی هستند. طرح‌های باریک و شعاع چرخش تنگ بسیاری از لیفتراک‌های برقی امکان جابجایی آسان‌تر را در فضاهای کوچک، مانند انبارهایی که راهروها نزدیک به هم هستند یا افراد زیادی در اطراف هستند، می‌دهد. این ویژگی های بالابر برقی باعث کارایی و راحتی می شود و همچنین به جلوگیری از تصادف و صدمات کمک می کند. انواع متداول لیفتراک برقی و کاربردهای داخلی آنها عبارتند از: لیفتراک های سه چرخ می توانند در فضاهای تنگ مانور دهند، شعاع گردش تنگ دارند و برای بارگیری، تخلیه و انتقال بارها به انبار مناسب هستند. لیفتراک های چهار چرخ جمع و جور هستند و در هنگام چرخش پایداری بیشتری دارند. لیفتراک های مفصلی می توانند بارهای بزرگ را با اتصالی روی کالسکه چنگال که بار را به جایی که باید برود، به هوا بلند کنند. لودرهای جانبی برای بارهای طولانی طراحی شده اند که طول کامیون را اشغال می کنند. راهروهای باریک تری را در انبارها در نظر بگیرید تا بتوانید موجودی بیشتری را در خود جای دهید. سفارش‌دهنده‌ها به شما کمک می‌کنند اقلام را به‌صورت سفارش از موجودی انبار جمع‌آوری کنید یا آن اقلام را دوباره در موجودی قرار دهید. لیفتراک های چند جهته به آرامی جهت و سرعت را تغییر می دهند. آنها می توانند با خیال راحت بارهای طولانی و حجیم را به پهلو حمل کنند و در همه جهات حرکت کنند. لیفتراک های راهروی باریک می توانند به راحتی در فضاهای تنگ جا شوند و برای جابجایی موجودی ایده آل هستند. چه نوع لیفتراک برای استفاده در فضای باز بهترین است؟ برای استفاده در فضای باز، لیفتراک های دیزلی بهترین گزینه هستند. تنظیمات هوای آزاد برای انتشار گازهای گلخانه ای ایمن تر هستند. علاوه بر این، اندازه و ظرفیت لیفتراک های دیزلی برای موقعیت هایی مانند کارگاه های ساخت و ساز، زمین های کشاورزی، محوطه های حمل و نقل، زباله ها یا هر مکان دیگری با زمین ناهموار بهترین کار را دارد. لیفتراک‌های دیزلی زمین ناهموار برای استفاده در مکان‌های بیرونی، به‌ویژه جاهایی که شن‌های سست یا کثیفی وجود دارد، ایده‌آل هستند. این لیفتراک ها برای بارگیری کالاهای پالت روی کانتینرها یا تریلرها، استخراج معادن و حمل مرغ زنده بهترین هستند. لیفتراک های زمین ناهموار دارای لاستیک های پنوماتیک هستند که با آج های ضخیم قابل باد کردن هستند تا امکان کشش تمام چرخ ها و مانور ایمن را فراهم کنند. در حالی که بیشتر لیفتراک‌های دیزلی برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند، می‌توانید از برخی مدل‌ها در داخل خانه استفاده کنید، مشروط بر اینکه تهویه کافی داشته باشید و از وسیله نقلیه‌ای با نامی برای عملکرد قانونی در داخل ساختمان استفاده کنید. قبل از استفاده از هر لیفتراک دیزلی در فضای بسته مانند کامیون یا انبار، مطمئن شوید که در مکانی هستید که انجام این کار ایمن باشد. برای انتخاب لیفتراک مناسب برای کسب و کار

 
                                                                                                                                              


 

لیفتراک سطح دیگری را در اختیار اپراتور قرار می دهد تا بار را روی آن قرار دهد و به کالسکه متصل می شود. این امر به جلوگیری از لغزش بار به سمت عقب به سمت اپراتور لیفتراک در هنگام بلند کردن و شرایط سفر کمک می کند. پشتی لیفتراک همچنین به محافظت از دکل لیفتراک و اجزای دکل در برابر آسیب رساندن به بار کمک می کند. استفاده از پشتی باری که برای لیفتراک طراحی شده است بسیار مهم است. همچنین مهم است که هرگز پشتی را قبل از کار با لیفتراک برای ایمنی خود و همچنین رفاه لیفتراک خارج نکنید

. وزنه ضد وزنه تعادل وزنی است که روی لیفتراک نصب می شود تا به جبران وزنی که توسط لیفتراک بلند می شود کمک کند. این به پایدار ماندن لیفتراک در طول عملیات بلند کردن و سفر کمک می کند. لیفتراک ها با حداکثر ظرفیت حمل با استفاده از وزنه تعادل برای تعادل طراحی شده اند، بنابراین دانستن ظرفیت حمل در نظر گرفته شده برای لیفتراک بسیار مهم است. برای این اطلاعات پلاک امتیاز لیفتراک را بررسی کنید. وزنه های تعادل لیفتراک احتراق داخلی در سمت عقب لیفتراک یا در طرف مقابل شاخک ها قرار دارند. برای بالابرهای الکتریکی، باتری به عنوان وزنه تعادل عمل می کند. منبع تغذیه منبع تغذیه به منبع تغذیه لیفتراک اشاره دارد که بسته به نوع لیفتراک می تواند شامل یک موتور یا باتری باشد. لیفتراک ها می توانند برقی (باطری)، دیزلی، گازی یا پروپان باشند. برای لیفتراک های احتراق داخلی، موتور معمولاً در پشت لیفتراک، زیر صندلی قرار می گیرد. لیفتراک های دارای پروپان اغلب برای دسترسی آسان تر، مخزن را در خارج نصب می کنند

همه لیفتراک ها برای کار کردن به لاستیک نیاز دارند، اما نوع لاستیک ها و چیدمان لاستیک ها روی لیفتراک می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. لیفتراک هایی که از چهار تایر استفاده می کنند، قادر به بلند کردن بارهای سنگین هستند و برای بسیاری از کاربردها همه کاره هستند. لیفتراک های سه چرخ برای محیط های داخلی که فضا محدود است و توانایی چرخش و مانور موثر مهم است ایده آل هستند. دو نوع اصلی لاستیک لیفتراک وجود دارد: تایرهای بالشتکی – معمولاً برای لیفتراک هایی که در داخل خانه کار می کنند، جایی که سطوح صاف، صاف و یکدست هستند، استفاده می شود. لاستیک‌های بالشتکی معمولاً ارزان‌تر و نگهداری آسان‌تر هستند، اما فاقد لاستیک‌های بادی کششی هستند. لیفتراک های تایر کوسن در انبارها و سایر محیط های داخلی که شعاع های چرخشی کوچک لازم است ایده آل هستند. لاستیک‌های بادی – لیفتراک‌های تایر بادی معمولاً برای کار در فضای باز استفاده می‌شوند، جایی که سطوح می‌توانند ناهموار، ناهموار یا متغیر باشند. لاستیک های بادی شباهت بیشتری به لاستیک های خودروی شما دارند و در برخورد با سطوح غیر سنگ فرش و زمین ناهموار بهتر هستند. لاستیک‌های بادی می‌توانند لاستیک‌های بادی بادی باشند، به این معنی که با هوا پر شده‌اند یا تایرهای بادی جامد، به این معنی که کاملاً از لاستیک جامد ساخته شده‌اند. چرخ ها چرخ های محرک چرخ‌های محرک نیروی لازم برای حرکت لیفتراک را فراهم می‌کنند و اغلب بزرگ‌تر از چرخ‌های فرمان هستند، زیرا وظیفه تحمل مقدار زیادی جرم را در حین کار بر عهده دارند. چرخ فرمان چرخ‌های فرمان عموماً در قسمت عقب لیفتراک قرار دارند و هدایت لیفتراک را تسهیل می‌کنند. کنترل حرکت لیفتراک با استفاده از چرخ یا چرخ های عقب آسان تر است. کابین اپراتور کابین لیفتراک بسته به گزینه های انتخاب شده می تواند باز یا بسته باشد. این فضای لیفتراک است که در آن اپراتور لیفتراک کامیون را کنترل و راه اندازی می کند. کابین شامل انواع کنترل ها و اجزای عملیاتی لیفتراک و ویژگی هایی است که برای مانور و دستکاری لیفتراک استفاده می شود. پدال‌های ترمز، فرمان، کنترل‌های دکل، پدال‌های شتاب، پدال‌های اینچ، ترمز دستی، اهرم‌ها و گیج‌ها، اما محدود به این موارد نیستند. صندلی اپراتور در صورت استفاده از لیفتراک نشسته، صندلی در کابین اپراتور قرار می گیرد. برخی از لیفتراک ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای پایه اپراتور باشند. چه از یک لیفتراک نشسته یا ایستاده استفاده کنید، مهم است که اپراتور لیفتراک در مکانی که توسط راهنمای عملیات و تعمیر و نگهداری برای آن لیفتراک خاص مناسب تشخیص داده شده است، نشسته یا ایستاده باشد.

فرمان اپراتور فرمان اپراتور حرکت چرخ های عقب یا چرخ های فرمان لیفتراک را کنترل می کند.

 برخی از فرمان‌ها دارای یک دستگیره به چرخ هستند تا امکان چرخش سریع‌تر را فراهم کند.

 اهرم ها اهرم های مختلفی در جلوی صندلی تعبیه شده است که حرکت دکل و شاخک ها را کنترل می کند. این اهرم های لیفتراک می تواند شامل موارد زیر باشد: اهرم شیب - زاویه دوشاخه ها را نسبت به زمین کنترل می کند.

 

 اهرم بالابر - ارتفاع شاخک ها را کنترل می کند. اهرم تعویض جانبی - حرکت افقی کالسکه را کنترل می کند

 پلاک رتبه بندی یا پلاک ظرفیت پلاک ظرفیت در جلوی یک لیفتراک نشان داده شده است و اطلاعات دقیق در مورد لیفتراک را به اپراتورها می گوید. این شامل ظرفیت حمل مدل، ارتفاع بالابر، درجه شیب به جلو و عقب، عرض آج، اطلاعات تایر و سایر اطلاعات ایمنی خواهد بود. برای همه اپراتورهای لیفتراک مهم است که قبل از کار با لیفتراک، اطلاعات روی رتبه یا پلاک ظرفیت را بخوانند و درک کنند. نگهبان بالای سر حفاظ سقفی یکی از ویژگی های مهم ایمنی لیفتراک است.

 هدف محافظ سقفی کمک به محافظت از اپراتور در صورت افتادن چیزی روی کابین لیفتراک است. لیفتراک ها برای کمک به به حداقل رساندن احتمال سقوط اجسام، از بار، در بالای حفاظ سقفی طراحی شده اند. با این حال، عواملی مانند ضربه‌های تصادفی یا بارهای نادرست می‌توانند منجر به افتادن یک شی در بالای کابین لیفتراک شوند. همیشه ب

 

قطعات یک موتور لیفتراکشامل موارد زیر است: خود موتور انتقال سیستم سوخت رادیاتور و سیستم خنک کننده ورودی هوا شیر هیدرولیک، پمپ و مخزن جعبه فیوز برق در یک لیفتراک برقی، این محفظه شامل باتری و کنترل کننده های الکتریکی است

. از آنجایی که لیفتراک‌های برقی با باتری کار می‌کنند، قطعات کمتری نسبت به کامیون‌های چنگال احتراق داخلی دارند. یعنی گیربکس، سیستم سوخت، رادیاتور و سیستم خنک کننده و ورودی هوا ندارند. با این حال، آنها دارای سیستم های هیدرولیک برای کار با دکل هستند. محل قرارگیری سیستم هیدرولیک روی لیفتراک برقی تویوتا محل قرارگیری سیستم هیدرولیک روی لیفتراک برقی تویوتا اینها در زیر تخته کف قرار دارند که پای اپراتور روی آن قرار می گیرد.

بخش اپراتور محفظه اپراتور جایی است که اپراتور لیفتراک در حین کار می نشیند یا می ایستد.

فرمان لیفتراک نیز دارای بوق برای ایمنی است. صندلی و کمربند ایمنی این نیز خود توضیحی است. لیفتراک های جدید نیاز به کمربند ایمنی دارند.

 پدال پدال های مختلفی برای عملکردهای مختلف وجود دارد، از جمله پدال گاز، ترمز سرویس، ترمز دستی و پدال اینچ. پدال های مختلف در یک لیفتراک احتراق داخلی پدال های مختلف

در یک لیفتراک احتراق داخلی اهرم ها لیفتراک ها دارای 3 اهرم اصلی کنترل هیدرولیک هستند: برای کنترل ارتفاع چنگال دستگیره را بلند کنید دستگیره کج برای کنترل شیب دکل (بالا و پایین) یک دستگیره کمکی که برای عملکردهای اتصال مانند جابجایی جانبی استفاده می شود 3 اهرم هیدرولیک در یک لیفتراک برقی نشسته 3 اهرم هیدرولیک در یک لیفتراک برقی نشسته برخی از لیفتراک ها دارای 4 یا حتی 5 دستگیره کنترل برای عملکردهای کمکی اضافی هستند. سنج ها اینها شامل ساعت سنج، دمای موتور، نشانگرهای هشدار دهنده و سرعت سنج است

. تابلوی ابزار روی یک لیفتراک برقی نشسته تابلوی ابزار روی یک لیفتراک برقی نشسته درست مانند یک ماشین، از آنها برای اندازه گیری جنبه های مختلف عملکرد آسانسور استفاده می شود.

صفحه داده گاهی اوقات پلاک ظرفیت یا پلاک نام نامیده می شود، پلاک اطلاعات لیفتراک حاوی اطلاعات مهمی در مورد طراحی و قابلیت های لیفتراک است

. صفحه اطلاعات یک لیفتراک صفحه اطلاعات یک لیفتراک که شامل اطلاعاتی مانند: وزن لیفتراک نوع سوخت نوع باتری نوع دکل پیوست ها ظرفیت بار اندازه لاستیک اپراتورها باید قبل از استفاده از بالابر صفحه اطلاعات را درک کنند

. چرخ ها و لاستیک ها چرخ ها و لاستیک های لیفتراک با وسایل نقلیه جاده ای متفاوت است. برای نمونه، انواع مختلفی از لاستیک موجود است. برای دیگری، لیفتراک ها بر خلاف ماشین ها هدایت می شوند. و در نهایت، لیفتراک ها انجام می دهند

لاستیک لیفتراک لیفتراک ها بسته به نوع لیفتراک و کاربرد انواع لاستیک های مختلفی دارند. انواع اصلی لاستیک لیفتراک عبارتند از: پنوماتیک این لاستیک ها مانند لاستیک های خودرو پر از هوا هستند

به طور کلی، کشش و پایداری بهتری در زمین های ناهموار دارند. اما آنها مستعد سوراخ شدن از ناخن ها و زباله های فلزی هستند. پنوماتیک جامد لاستیک های پنوماتیک جامد مانند لاستیک های بادی بادی هستند. اما به جای اینکه با هوا پر شوند، معمولاً با کف پر می شوند.

این همچنین آنها را گرانتر از تایرهای بادی پر از هوا می کند. پنوماتیک های جامد برای مناطق بیرونی با زباله های زیادی که می توانند لاستیک های پر از هوا را سوراخ کنند، بهترین هستند. آنها معمولاً در محوطه های چوب، محوطه های ضایعات و سایت های ساختمانی استفاده می شوند. کوسن تایرهای بالشتکی (که به آنها تایرهای فشاری نیز گفته می شود) از لاستیک جامد ساخته شده به یک نوار فولادی ساخته شده اند.

آنها برای استفاده در داخل ساختمان روی سطوح رانندگی صاف یا استفاده سبک در فضای باز ایده آل هستند. بسیاری از کاربران لیفتراک ترجیح می دهند آسانسورهای خود را با لاستیک های بالشتک بدون علامت تجهیز کنند. مزیت این لاستیک‌ها این است که مانند لاستیک‌های مشکی معمولی، کف را خراش نمی‌دهند. دکل: همه قسمت آن چیست؟ اگر می‌پرسید «قسمت جلویی لیفتراک چیست؟» جواب دکل است. دکل لیفتراک که به آن عمودی نیز می گویند، بخشی از لیفتراک است که بارهایی را که لیفتراک ها حمل می کنند، بلند، قرار داده و پایین می آورد. انواع دکل لیفتراک 4 نوع دکل لیفتراک وجود دارد: دکل تک مرحله ای یک دکل تک مرحله ای - که به آن دکل لیفتراک "Simplex" نیز گفته می شود - دارای یک کانال و بنابراین ارتفاع بالابری محدود است. دکل تک مرحله ای روی لیفتراک آفرود موفت

آنها قابلیت بالابر آزاد صفر دارند، یعنی با بالا رفتن دوشاخه ها، قسمت بالای دکل نیز بالا می رود. بنابراین، این نوع دکل‌ها برای محیط‌های بیرونی یا کاربردهایی که در آن فاصله بالای سر مهم نیست، بهترین هستند. دکل دو مرحله ای دکل دو مرحله ای - یا دکل "دوبل" یا "دوبلکس" - دارای دو کانال یا بخش با یا بدون قابلیت بالابر آزاد کامل است. دکل دو مرحله ای روی لیفتراک برقی تویوتا دکل دو مرحله ای روی لیفتراک برقی تویوتا. به سیلندر بالابر آزاد در مرکز توجه کنید دکل 2 مرحله ای برای کارهایی که نیازی به بلند شدن خیلی بالا نیست، بهترین است. به عنوان مثال می توان به تخلیه و بارگیری نیمه تریلرهای مسطح اشاره کرد. دکل سه مرحله ای این دکل که "Triplex"، "Triple" یا "Triple Stage Upright (TSU) نیز نامیده می شود، رایج ترین نوع دکل است.

دکل 3 مرحله ای دارای سه بخش است. این بخش ها کالسکه و شاخک ها را با دو ریل کشویی در طرفین و یک ریل ثابت تا حداکثر ارتفاع بالابر گسترش می دهند. بارگیری و تخلیه را در ارتفاعات بیشتر از دکل های تک مرحله ای یا دو مرحله ای امکان پذیر می کند. چهار دکل این دکل از چهار مجموعه ریل با زنجیر اضافه شده برای بالا بردن چهار مرحله با بالابر آزاد کامل استفاده می کند.

بالاترین دسترسی را فراهم می کند و معمولاً در انبارهای تخصصی در انبارهای تخصصی استفاده می شود. قطعات اصلی دکل لیفتراک چیست؟ قطعات دکل لیفتراک عبارتند از: ریل سیلندرها زنجیر کالسکه بیایید هر قسمت را مرور کنیم. ریل ریل ها "قاب" دکل هستند.

آن‌ها به دکل اجازه می‌دهند تا حداکثر ارتفاع دوشاخه (MFH) یا تا ارتفاع فرو ریخته یا پایین‌تر گسترش یابد. سیلندرهای بالابر سیلندرهای هیدرولیک نیز نامیده می شوند، سیلندرهای بالابر نیروی هیدرولیک را برای بالا و پایین بردن دکل و بار مهار می کنند. 2 نوع سیلندر بالابر وجود دارد: آسانسور رایگان خارج از هواپیما سیلندرهای بالابر آزاد در مرکز دکل نصب می شوند و به کالسکه اجازه می دهند بدون امتداد ریل از بالای دکل بالا برود

الحاقات و لوازم جانبی لیفتراک متناسب با هر برند یا مدلی لیفتراک ها برای دوام طراحی شده اند، اما مانند هر ماشین دیگری، قطعات لیفتراک در معرض سایش و پارگی هستند. قطعات و لوازم جانبی لیفتراک با کیفیت بالا برای کارکرد بالابر و ایمنی کارکنان شما ضروری است. به دنبال یک شریک قابل اعتماد هستید؟ لیفت آسان می تواند قطعات لیفتراک با کیفیت را برای هر مدل یا مدلی عرضه کند

لیفتراک ها، خواه با باتری یا موتور احتراق داخلی کار کنند، در هر کسب و کاری که عملیات آن شامل بلند کردن سنگین و جابجایی مواد باشد، ضروری است. آنها برای بلند کردن و جابجایی ایمن بارهای سنگین برای مدت زمان طولانی استفاده می شوند. لیفتراک ها برای دوام طراحی شده اند، اما مانند هر ماشین دیگری، قطعات لیفتراک در معرض سایش و پارگی هستند. برای کارکرد بالابرها و ایمن نگه داشتن کارمندان، قطعات و لوازم جانبی لیفتراک با کیفیت بالا ضروری است

هنگامی که یک لیفتراک در معرض ساعات طولانی، بارهای سنگین و آب و هوای سخت قرار می گیرد، فشاری بر روی گیربکس شما وارد می کند که می تواند منجر به نیاز به تعویض قطعات شود. حفظ آن قطعات در جعبه دنده خود با تعویض آن ها با جایگزین های باکیفیت به این معنی است که عمر لیفتراک خود را طولانی تر می کنید و زمان خرابی را نیز محدود می کنید. از دنده‌های داخلی گرفته تا مبدل‌های گشتاور و کیت‌های بازسازی، دارای قطعات انتقال برای همه انواع لیفتراک و مارک‌ها است. چه از یک لیفتراک گاز مایع، گاز یا یک لیفتراک بزرگ دیزلی استفاده کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! امروز با تیم ما تماس بگیرید تا راه حل کامل انتقال لیفتراک را در سریع ترین زمان ممکن به شما ارائه دهیم.

 

اجزای محرک لیفتراک انرژی مکانیکی تولید شده توسط نیروگاه را به حرکت محرک تبدیل می کند. اجزاء چرخش در دقیقه (RPM) را به سرعتی تنظیم می کنند که وقتی به چرخ ها تحویل داده می شود، چرخش نرم و کارآمد را فراهم می کند. در زیر یک مرور کلی وجود دارد: انتقال لیفتراک گیربکس مجموعه ای از چرخ دنده ها شامل دنده تعویض و شفت محرک است که توسط آن نیرو از موتور به چرخ ها منتقل می شود. مبدل گشتاور وسیله ای که انرژی مکانیکی را از موتور به گیربکس منتقل می کند. مانند یک فن الکتریکی که پره های دیگری را به حرکت در می آورد، پروانه و استاتور موتور محرکه، سیالات هیدرولیک را به داخل توربین هدایت می کند. توربین با نسبتی شروع به چرخش می کند که قدرت موتور را برای به حرکت درآوردن قطعات انتقال چند برابر می کند. مبدل در اصل یک کلاچ است که از مایع برای انتقال انرژی مکانیکی به گیربکس به تدریج و بدون ضربه استفاده می کند. مونتاژ به موتور اجازه می دهد بدون حرکت کامیون کار کند. پمپ شارژ دنده ای این پمپ جریان مداوم روغن خنک و فیلتر شده را به اجزای کلیدی انتقال می دهد. علاوه بر این، پمپ هیدرولیک اصلی در خارج از محفظه نصب شده است. و مانند پمپ شارژ، دنده توسط گیربکس هدایت می شود. بسته های کلاچ یک سری صفحات محصور که توسط شفت توربین به حرکت در می آیند. این صفحات از فشرده سازی هیدرولیک برای درگیر شدن با دنده های انتقال خاص استفاده می کنند و کامیون را قادر می سازد از بیش از یک دنده استفاده کند. این به گیربکس اجازه می دهد تا قدرت موتور را به حرکت روان به جلو یا معکوس تبدیل کند. ترمز دستی این ترمز توسط اپراتور کنترل می شود و چرخ های محرک را قفل می کند و اجازه نمی دهد سایر اجزای گیربکس بچرخند. چرخ دنده های پیش کاهش این چرخ دنده ها که روی محور محرک قرار دارند، قبل از کاهش دنده نهایی در چرخ، گشتاور را چند برابر می کنند. این کار پدال ترمز را کاهش می دهد و گشتاور بیشتری را فراهم می کند. سیستم اینچینگ این سیستم به اپراتور اجازه می دهد تا با استفاده از پدال اینچ، گیربکس را جدا کند. محور محرک لیفتراک محور محرک مکانیزمی است که RPM های انتقال آی سی یا موتور محرک الکتریکی را می پذیرد و آن را برای چرخاندن چرخ ها تنظیم می کند. محور محرک به عنوان بخشی از قاب و قائم عمل می کند. محور محرک همچنین با اتصال به انتهای باز و محکم کردن دو طرف قاب به عنوان عضو متقاطع اصلی قاب عمل می کند. برخی از پایه‌ها بر روی محور محرک نصب شده‌اند که به دلیل پوشش فلزی عظیم و سخت‌شده‌اش می‌تواند وزن کامل بارها را تحمل کند. دیفرانسیل لیفتراک مجموعه ای که در محورهای محرک هر دو لیفتراک برقی و IC یافت می شود دیفرانسیل است. دیفرانسیل مجموعه ای از چرخ دنده ها است که طوری طراحی و مونتاژ شده است که به یک چرخ اجازه می دهد سریعتر از دیگری بچرخد. این امر ضروری است زیرا هنگام چرخش، چرخ های داخلی مجبور نیستند به اندازه چرخ های بیرونی حرکت کنند. چرخ‌های بیرونی باید سریع‌تر بچرخند تا در طول چرخش خود را حفظ کنند. اگر هر دو چرخ روی یک محور یک تکه قرار می گرفتند، چرخ های بیرونی شروع به لغزش می کردند زیرا سعی می کردند خود را حفظ کنند. لیز خوردن باعث از دست دادن کشش می شود و باعث می شود که کامیون به سمت خارج از منحنی سر بخورد. چرخ دنده های دیفرانسیل هر چرخ را جداگانه تنظیم می کند. چرخ های داخلی و خارجی را با سرعت های مختلف به حرکت در می آورد و کشش مثبت را برای هر دو حفظ می کند.

 

تعمیر گیربکس لیفتراک موتور لیفتراک را با جرثقیل بلند کنید، ابتدا مبدل گشتاور را خارج کنید و سپس کل جعبه دنده لیفتراک را خارج کنید. قبل از جداسازی، لازم است ابتدا روغن انتقال لیفتراک را پر کنید و سپس شروع به برداشتن پوشش بالایی گیربکس کنید، پمپ بنزین لیفتراک را بردارید و آسیب دیدگی را بررسی کنید. سپس مجموعه کلاچ جلو و عقب را بردارید، آسیب دیدگی و فرسودگی و غیره را بررسی کنید. در صورت نیاز به تعویض، باید آن را با یکی جدید تعویض کنید. دوباره چک کنید و تمیز کنید سپس گیربکس را به ترتیب نصب کنید و سپس روی لیفتراک نصب کنید. عیب یابی خاص می تواند به روش های زیر اشاره داشته باشد:

قسمت خطای مبدل گشتاور 1) سرعت موتور لیفتراک کاهش می یابد،

راه حل افزایش سرعت موتور است. 2) در روغن حباب هایی وجود دارد، مستقیما سفتی خط لوله و اینکه آیا روغن هیدرولیک لیفتراک خراب شده است را بررسی کنید. 3) افزایش دمای روغن خیلی زیاد یا خیلی کم است.

قسمت گیربکس 02 1) صفحه اصطکاک گیر کرده یا فرسوده شده است، بررسی کنید که آیا صفحه اصطکاک لیفتراک دارای چسب، تماس ناهموار و تاب است یا خیر. 2). حلقه آب بند لیفتراک یا O-ring فرسوده شده است، بررسی کنید که آیا حلقه آب بند و عرض شیار فرسوده شده یا آسیب دیده است

. دمای روغن 03 خیلی زیاد است 1) مبدل گشتاور برای مدت طولانی در ناحیه نسبت سرعت پایین کار می کند، راندمان مبدل گشتاور بسیار کم است، یا زمان در حالت توقف بسیار طولانی است، این نوع شرایط کاری باید تغییر کند و توجه شود. برای جلوگیری از شرایط کاری فوق باید پرداخت شود. 2) در نسبت سرعت بالا، کلاچ یک طرفه گیر کرده و کنترل خود را از دست می دهد. باید بررسی و رد شود. 3). سوخت خیلی کم، یا حباب های هوا در سیستم تولید می شود، سوخت را افزایش دهید تا فشار دریچه تخلیه را تنظیم کنید. 4) در صورت عدم کیفیت روغن، روغن جدید باید تعویض شود. 04

 قسمت گیربکس 1)، مانع کلاچ، بررسی کنید که آیا صفحه اصطکاک لیز می خورد یا خیر. 2). اگر بلبرینگ آسیب دیده است، بررسی کنید که آیا سطح جفت آسیب دیده است یا خیر.

 گیربکس  کار نمی کند 1) بررسی کنید که آیا شیر کنترل گیر کرده یا شکسته است. 2) بررسی کنید که آیا فشار اصلی روغن طبیعی است یا خیر، اگر غیر طبیعی است، بررسی کنید که آیا پمپ سه گانه فرسوده یا آسیب دیده است. 3) اگر فشار روغن اصلی نرمال است، فشار روغن کلاچ را بررسی کنید. اگر غیر طبیعی است، بررسی کنید که آیا حلقه مهر و موم یا روغن فرسوده یا آسیب دیده است. بررسی کنید که آیا کلاچ و رینگ پیستون کلاچ آسیب دیده اند یا خیر. 4). بررسی کنید که آیا فشار روغن مبدل گشتاور طبیعی است یا خیر. اگر نه، مبدل گشتاور را بررسی کنید. 2. پس از تعمیر جعبه سرعت دوشاخه باید مراحل زیر بررسی شود 1. عامل تمیز کننده درب آجری، کولر گیربکس و لوله روغن خنک کننده لیفتراک LGFT را کاملا تمیز می کند تا از عدم وجود آشغال و عدم مانع عبور روغن اطمینان حاصل شود. پس از نصب، فشار جریان را بررسی کنید. در شرایط عادی، فشار گیربکس باید حداقل 12 کیلوگرم یا بیشتر باشد. . در صورت لزوم لوله روغن کولر مخزن آب را تعویض کنید. 2. بررسی کنید که مبدل گشتاور در جای خود قرار دارد یا خیر. 3. بررسی کنید که آیا پین های تعیین موقعیت و پیچ های مختلف بین موتور و گیربکس لیفتراک هلی به طور کامل نصب شده اند یا خیر. 4. بررسی کنید که آیا پیچ های مبدل گشتاور بیش از حد بلند هستند و آیا دستگاه پس از سفت شدن پیچ های نصب محکم می شود یا خیر. 5. خروجی چرخ فلایویل لیفتراک را بررسی کنید (مقدار مرجع: زیر 1.0 میلی متر). 6. بررسی کنید که آیا اهرم دنده، کابل دریچه گاز و خط خلاء به خوبی تنظیم شده اند یا خیر. 7. روغن گیربکس اتوماتیک مشخص شده توسط کارخانه اصلی را پر کنید (روغن دنده اضافی برای مدل های گیربکس دستی مورد نیاز است سطح روغن را بررسی کنید، نه زیاد یا خیلی کم. 8. بررسی کنید که چسب پای دستگاه آسیب نبیند. 9. اطمینان حاصل کنید که سیم های درج سیم و اتصال به زمین کاملاً نصب شده اند و محور محرک و نیم شفت طبق مقررات مونتاژ شده اند. 10. گیربکس لیفتراک سیستم بسیار مهمی در بدنه لیفتراک است که به طور مستقیم بر ایمنی رانندگی تاثیر می گذارد. توصیه می شود - به محض اینکه مشکلی پیدا شد، باید به موقع آن را تعمیر کرد

تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک یون لیتیوم افزایش بهره وری – باتری های سرب اسید باعث می شوند که لیفتراک شما در هنگام تخلیه برق از بین برود، اما باتری های لیفتراک لیتیومی این مشکل را ندارند. علاوه بر این، باتری های لیتیوم یونی نیازی به نگهداری، آبیاری یا تعویض ندارند. این آزمایش ساده را امتحان کنید: از اپراتورهای خود بخواهید مدت زمانی را که در هفته برای تعویض، شارژ و نگهداری باتری لیفتراک صرف می کنند، پیگیری کنند. می‌توانید دریابید که چگونه شرکت بخش خوبی از سود را برای باتری‌های لیفتراک «ارزان‌تر» خرج می‌کند. قیمت باتری لیفتراک چقدر است؟ باتری لیفتراک بسته به مشخصات و اندازه قیمت دارد.

 هزینه شارژر باتری لیفتراک چقدر است؟ هزینه شارژرهای باتری لیفتراک از 5 میلیون تا ... برای یک شارژر قابل حمل که به یک پریز برق 120 ولتی AC استاندارد وصل می شود تا برای شارژری که باید توسط برقکار مجاز به سیستم برق ساختمان وصل شود متغیر است. قیمت بسته به مشخصات شارژر متفاوت است. هزینه کل باتری لیفتراک: باتری‌های سرب اسیدی کم‌هزینه‌ترین جایگزین برای قیمت خرید هستند، اگرچه معایب قابل توجهی مانند الزامات نگهداری، ایمنی، ناکارآمدی و نیاز به اتاق شارژ وجود دارد. باتری های لیتیوم یون قیمت بالاتری دارند (شاید دو تا چهار برابر بیشتر از سرب اسید). با این حال، این باتری ها در مصرف انرژی کارآمدتر هستند، انرژی بیشتری را در یک واحد کوچکتر ذخیره می کنند، شارژ سریعتر دارند، ایمن تر هستند و عمر طولانی تری دارند. ممکن است نیاز به نصب ایستگاه های شارژ داشته باشید. و اگر می خواهید باتری های اسید سرب را به باتری های لیتیوم یونی جایگزین کنید، به یک متخصص برای تطبیق تجهیزات نیاز خواهید داشت. سختی بازیافت را در نظر بگیرید. اگر در مورد باتری لیفتراک یا لیفتراک برقی سؤالی دارید، لطفاً با نزدیکترین مکان خود تماس بگیرید یا به صورت آنلاین با لیفت اسان  تماس بگیرید

لوازم جانبی لیفتراک درلیفت آسان، ما همچنین طیف وسیعی از لوازم جانبی لیفتراک را ارائه می‌دهیم که به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه لیفتراک خود را فعال نگه دارید. طیف وسیعی از لوازم جانبی لیفتراک ما شامل چراغ‌ها، آینه‌ها، سیستم‌های دوربین و پسوند چنگال می‌شود - برای نام بردن از چند مورد.

لیفتراک های مدرن با انواع مختلف موتور و منابع قدرت از جمله دیزل، LPG و برق در دسترس هستند. در نهایت، انتخاب نوع موتور شما به نیاز، کاربرد و وضعیت مالی شما بستگی دارد، به طوری که هر منبع تغذیه با توجه به ویژگی های خود مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می دهد. آنچه در زیر می آید خلاصه مختصری از هر نوع موتور لیفتراک است: موتورهای لیفتراک برقی لیفتراک های برقی یک راه حل ایده آل برای کاربردهای داخلی، به ویژه در کاربردهای بهداشتی یا حساس تر مانند صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی هستند. جمع و جور، محجوب و بسیار قابل مانور، این لیفتراک ها برای عملیات در داخل و اطراف تاسیسات بزرگ مانند انبارها، کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ساخته شده اند

. از جمله ویژگی ها و ویژگی های قابل توجه آنها می توان به مزایای لیفتراک برقی اشاره کرد: برق بدون آلایندگی - این لیفتراک ها با باتری کار می کنند و هیچ دود یا گازهای خروجی مضر اگزوز تولید نمی کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه های داخلی مناسب باشند. قدرت ارزان‌تر – با شارژ مجدد در ساعات کم بار، لیفتراک‌های برقی می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی از نظر قدرت/سوخت در مقابل موتورهای احتراق داخلی داشته باشند. عملکرد کم صدا - با قطعات متحرک کمتر و لرزش کمتر، لیفتراک های برقی آلودگی صوتی کمتری نسبت به واحدهای احتراق داخلی تولید می کنند. یک شاسی جمع و جور - یک باتری با چگالی بالا به عنوان وزنه تعادل جمع و جور در لیفتراک های برقی عمل می کند. به این ترتیب، این واحدها شعاع چرخش کمتری دارند و نسبت به مدل های آی سی قدرت مانور بیشتری دارند. این قابلیت مانور با مدل های سه چرخ که شعاع چرخش حتی کمتری دارند، بیشتر شده است. قدرت به راحتی در دسترس - بر خلاف موتورهای احتراق داخلی، برای بلند کردن سریع و یا شروع از سکون روی سطح شیب دار یا درجه، نیازی به چرخش نیست. خروجی قابل تنظیم – کنترل‌کننده‌های الکتریکی پیشرفته امکان عملکرد سفارشی مانند سرعت بالابر و سفر و غیره را فراهم می‌کنند.

لیفتراک های برقی بدون اشکال نیستند، زیرا معایب عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه بالاتر - لیفتراک های برقی معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر از واحدهای احتراق داخلی خرده فروشی می شوند. با این حال، آنها این سرمایه گذاری اولیه را با کاهش هزینه های نگهداری و طول عمر بیشتر جبران می کنند. کاهش انعطاف‌پذیری - لیفتراک‌های برقی را نمی‌توان در حالی که باتری‌های آن‌ها شارژ می‌شود کار کرد. برای دور زدن این محدودیت، می‌توانید باتری‌های اضافی خریداری کنید که می‌توان آن‌ها را برای شارژ تعویض کرد یا از سیستم شارژ سریع استفاده کرد. توانایی کمتر در مدیریت استفاده شدید - رانندگی مکرر بر روی درجه های پله ای ممکن است باتری را سریعتر از حد انتظار تخلیه کند. تعمیر و نگهداری دشوارتر - تعمیر و نگهداری، به ویژه در طبیعت، با بالابرهای الکتریکی نسبت به مدل های احتراق داخلی به دلیل سیستم های الکتریکی پیچیده درگیر، دشوارتر است. موتورهای لیفتراک دیزلی لیفتراک ها با موتورهای دیزلی بالابرهایی هستند که دارای ساختاری مستحکم هستند و برای استفاده در محیط های سخت در فضای باز ایده آل هستند. با توجه به دود اگزوز و گازهای گلخانه ای تولید شده از طریق احتراق سوخت دیزل، لیفتراک های دیزلی برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند و تعدادی مزایای منحصر به فرد از جمله: راندمان سوخت - موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای LPG هستند. در واقع، یک مخزن 50 لیتری گازوئیل بسیار بیشتر از یک مخزن 18 کیلوگرمی سوخت LPG در شرایط استفاده مشابه دوام می آورد. توان خروجی بالا – مدل‌های دیزلی در مقایسه با مدل‌های LPG و دیزلی با ظرفیت بالابر قابل مقایسه، گشتاور بیشتری دارند. این گشتاور اضافی به مدل های دیزلی اجازه می دهد تا در شیب ها و در حین یدک کشی عملکرد بهتری داشته باشند. عملکرد بهبود یافته - موتورهای دیزل عملکرد بهتری نسبت به یک جایگزین الکتریکی ارائه می دهند و شتاب و سرعت بالابر بهتری را نشان می دهند. سازگارتر - برخلاف لیفتراک‌های برقی، که در آن ضمیمه‌ها و/یا لوازم جانبی اضافی ظرفیت باتری را خالی می‌کنند، لیفتراک‌های دیزلی قدرت کافی برای کارکردن چیزهایی مانند گیره‌های چرخان، چنگال‌ها و غیره دارند. هزینه های نگهداری کمتر – نگهداری و سرویس لیفتراک های دیزلی نسبت به موتورهای LPG/گاز ارزان تر است. این بیشتر به دلیل ساختار ناهموار آنها و این واقعیت است که موتورهای دیزلی در دورهای کمتری کار می کنند که فشار کمتری بر قطعات وارد می کند. ارزش باقیمانده بالاتر – از آنجایی که لیفتراک های دیزلی در حین کار تحت فشار کمتری قرار می گیرند، تمایل دارند ارزش فروش مجدد خود را بهتر از لیفتراک های LPG و الکتریکی حفظ کنند. همانند لیفتراک های برقی، مدل های موتورهای دیزلی نیز بدون معایب نیستند، مانند: عملکرد پر سر و صدا – شنیدن این موضوع که موتورهای دیزلی صدای بسیار بیشتری نسبت به LPG یا جایگزین های الکتریکی تولید می کنند، نباید تعجب آور باشد. با این حال، این نویز در محیط‌های بیرونی که معمولاً این واحدها در آن یافت می‌شوند، مشکل بزرگی نیست. دودهای ضخیم و مضر اگزوز - بدیهی است که این گازهای گلخانه ای کار کردن با لیفتراک دیزلی را در داخل خانه بسیار دشوار می کند، زیرا این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در تهویه تاسیسات است. شاسی‌های بزرگ‌تر – مدل‌های دیزلی از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و به همین دلیل فضای بیشتری برای کار کردن نیاز دارند. قیمت خرید متوسط و هزینه‌های تعمیر و نگهداری - در حالی که لیفتراک‌های دیزلی با قیمتی کمتر از لیفتراک‌های برقی به فروش می‌رسند، قیمت آنها کمی بیشتر از مدل‌های LPG است. برعکس در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری صادق است، جایی که مدل های دیزلی ارزان تر از برقی اما گران تر از مدل های LPG هستند.

موتورهای لیفتراک LPG لیفتراک های LPG در حد متوسطی بین مدل های برقی و دیزلی قرار دارند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی کار با لیفتراک LPG آورده شده است: انعطاف‌پذیری – در حالی که موتورهای LPG هنوز دود اگزوز و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند، سطوح تولید شده متوسط هستند و به راحتی با تهویه تأسیسات برطرف می‌شوند. به این ترتیب، لیفتراک های LPG بسته به کاربرد و نیاز ممکن است هم در داخل و هم در فضای باز استفاده شوند. قیمت خرید اولیه پایین – قیمت‌های خرده‌فروشی لیفتراک‌های LPG از بین سه گزینه ارزان‌ترین قیمت هستند. سر و صدا و آلایندگی متوسط - در مقایسه با موتورهای دیزلی، موتورهای LPG صدای کمتری تولید می کنند و دود اگزوز تولید می کنند. این تا حدی به دلیل راندمان بالاتر مبدل های کاتالیزوری در دماهای بالاتر است. عملکرد برتر - بالابرهای LPG معمولاً بهتر از واحدهای برقی یا دیزلی عمل می کنند. معیارهای عملکردی مانند سرعت سفر، شتاب و سرعت بالابر معمولاً با موتورهای LPG بهتر هستند زیرا نسبت قدرت به وزن بهینه‌تر و موتورهای پاسخ‌گوی بیشتری دارند. با موتور احتراق داخلی، لیفتراک های LPG با برخی از مشکلات مشابه مدل های دیزلی مواجه می شوند، از جمله: تعمیر و نگهداری گران تر - در حالی که از نظر قیمت خرده فروشی ارزان تر هستند، لیفتراک های LPG از نظر تعمیر و نگهداری و سوخت بیشتر از مدل های دیزلی یا برقی هزینه دارند. ارزش باقیمانده کمتر - از بین سه گزینه، لیفتراک های LPG در حفظ ارزش خود برای فروش مجدد در آینده بدترین هستند. این باید هنگام حسابداری سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای خرید لیفتراک در نظر گرفته شود. ممکن است سوخت تمام شود – برخلاف لیفتراک های برقی و دیزلی که دارای نشانگر سوخت/شارژ در پانل ابزار خود هستند، لیفتراک های LPG تمایل دارند که در مخزن سوخت خود یک نشانگر (در صورت وجود) داشته باشند. به این ترتیب، آنها مستعد تمام شدن سوخت هستند، که می تواند دور از ایستگاه سوخت گیری یا منطقه ذخیره سازی مخزن اتفاق بیفتد. همانطور که می بینید، برای هر نوع موتور لیفتراک تعدادی مزایا و معایب وجود دارد. در نهایت، انتخاب مدل شما به درخواست، نیازها و وضعیت مالی شما بستگی دارد. برای کمک به تصمیم گیری در مورد نوع موتور مناسب با نیازهای شما، همین امروز با لیفت آسان تماس بگیرید!

 

لیفتراک های مدرن با انواع مختلف موتور و منابع قدرت از جمله دیزل، LPG و برق در دسترس هستند. در نهایت، انتخاب نوع موتور شما به نیاز، کاربرد و وضعیت مالی شما بستگی دارد، به طوری که هر منبع تغذیه با توجه به ویژگی های خود مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می دهد. آنچه در زیر می آید خلاصه مختصری از هر نوع موتور لیفتراک است: موتورهای لیفتراک برقی لیفتراک های برقی یک راه حل ایده آل برای کاربردهای داخلی، به ویژه در کاربردهای بهداشتی یا حساس تر مانند صنایع دارویی، غذایی و آشامیدنی هستند. جمع و جور، محجوب و بسیار قابل مانور، این لیفتراک ها برای عملیات در داخل و اطراف تاسیسات بزرگ مانند انبارها، کارخانه ها و کارخانه های تولیدی ساخته شده اند

. از جمله ویژگی ها و ویژگی های قابل توجه آنها می توان به مزایای لیفتراک برقی اشاره کرد: برق بدون آلایندگی - این لیفتراک ها با باتری کار می کنند و هیچ دود یا گازهای خروجی مضر اگزوز تولید نمی کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه های داخلی مناسب باشند. قدرت ارزان‌تر – با شارژ مجدد در ساعات کم بار، لیفتراک‌های برقی می‌توانند صرفه‌جویی قابل‌توجهی از نظر قدرت/سوخت در مقابل موتورهای احتراق داخلی داشته باشند. عملکرد کم صدا - با قطعات متحرک کمتر و لرزش کمتر، لیفتراک های برقی آلودگی صوتی کمتری نسبت به واحدهای احتراق داخلی تولید می کنند. یک شاسی جمع و جور - یک باتری با چگالی بالا به عنوان وزنه تعادل جمع و جور در لیفتراک های برقی عمل می کند. به این ترتیب، این واحدها شعاع چرخش کمتری دارند و نسبت به مدل های آی سی قدرت مانور بیشتری دارند. این قابلیت مانور با مدل های سه چرخ که شعاع چرخش حتی کمتری دارند، بیشتر شده است. قدرت به راحتی در دسترس - بر خلاف موتورهای احتراق داخلی، برای بلند کردن سریع و یا شروع از سکون روی سطح شیب دار یا درجه، نیازی به چرخش نیست. خروجی قابل تنظیم – کنترل‌کننده‌های الکتریکی پیشرفته امکان عملکرد سفارشی مانند سرعت بالابر و سفر و غیره را فراهم می‌کنند.

لیفتراک های برقی بدون اشکال نیستند، زیرا معایب عبارتند از: سرمایه گذاری اولیه بالاتر - لیفتراک های برقی معمولاً 10 تا 20 درصد بیشتر از واحدهای احتراق داخلی خرده فروشی می شوند. با این حال، آنها این سرمایه گذاری اولیه را با کاهش هزینه های نگهداری و طول عمر بیشتر جبران می کنند. کاهش انعطاف‌پذیری - لیفتراک‌های برقی را نمی‌توان در حالی که باتری‌های آن‌ها شارژ می‌شود کار کرد. برای دور زدن این محدودیت، می‌توانید باتری‌های اضافی خریداری کنید که می‌توان آن‌ها را برای شارژ تعویض کرد یا از سیستم شارژ سریع استفاده کرد. توانایی کمتر در مدیریت استفاده شدید - رانندگی مکرر بر روی درجه های پله ای ممکن است باتری را سریعتر از حد انتظار تخلیه کند. تعمیر و نگهداری دشوارتر - تعمیر و نگهداری، به ویژه در طبیعت، با بالابرهای الکتریکی نسبت به مدل های احتراق داخلی به دلیل سیستم های الکتریکی پیچیده درگیر، دشوارتر است. موتورهای لیفتراک دیزلی لیفتراک ها با موتورهای دیزلی بالابرهایی هستند که دارای ساختاری مستحکم هستند و برای استفاده در محیط های سخت در فضای باز ایده آل هستند. با توجه به دود اگزوز و گازهای گلخانه ای تولید شده از طریق احتراق سوخت دیزل، لیفتراک های دیزلی برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند و تعدادی مزایای منحصر به فرد از جمله: راندمان سوخت - موتورهای دیزلی کارآمدتر از موتورهای LPG هستند. در واقع، یک مخزن 50 لیتری گازوئیل بسیار بیشتر از یک مخزن 18 کیلوگرمی سوخت LPG در شرایط استفاده مشابه دوام می آورد. توان خروجی بالا – مدل‌های دیزلی در مقایسه با مدل‌های LPG و دیزلی با ظرفیت بالابر قابل مقایسه، گشتاور بیشتری دارند. این گشتاور اضافی به مدل های دیزلی اجازه می دهد تا در شیب ها و در حین یدک کشی عملکرد بهتری داشته باشند. عملکرد بهبود یافته - موتورهای دیزل عملکرد بهتری نسبت به یک جایگزین الکتریکی ارائه می دهند و شتاب و سرعت بالابر بهتری را نشان می دهند. سازگارتر - برخلاف لیفتراک‌های برقی، که در آن ضمیمه‌ها و/یا لوازم جانبی اضافی ظرفیت باتری را خالی می‌کنند، لیفتراک‌های دیزلی قدرت کافی برای کارکردن چیزهایی مانند گیره‌های چرخان، چنگال‌ها و غیره دارند. هزینه های نگهداری کمتر – نگهداری و سرویس لیفتراک های دیزلی نسبت به موتورهای LPG/گاز ارزان تر است. این بیشتر به دلیل ساختار ناهموار آنها و این واقعیت است که موتورهای دیزلی در دورهای کمتری کار می کنند که فشار کمتری بر قطعات وارد می کند. ارزش باقیمانده بالاتر – از آنجایی که لیفتراک های دیزلی در حین کار تحت فشار کمتری قرار می گیرند، تمایل دارند ارزش فروش مجدد خود را بهتر از لیفتراک های LPG و الکتریکی حفظ کنند. همانند لیفتراک های برقی، مدل های موتورهای دیزلی نیز بدون معایب نیستند، مانند: عملکرد پر سر و صدا – شنیدن این موضوع که موتورهای دیزلی صدای بسیار بیشتری نسبت به LPG یا جایگزین های الکتریکی تولید می کنند، نباید تعجب آور باشد. با این حال، این نویز در محیط‌های بیرونی که معمولاً این واحدها در آن یافت می‌شوند، مشکل بزرگی نیست. دودهای ضخیم و مضر اگزوز - بدیهی است که این گازهای گلخانه ای کار کردن با لیفتراک دیزلی را در داخل خانه بسیار دشوار می کند، زیرا این امر مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در تهویه تاسیسات است. شاسی‌های بزرگ‌تر – مدل‌های دیزلی از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و به همین دلیل فضای بیشتری برای کار کردن نیاز دارند. قیمت خرید متوسط و هزینه‌های تعمیر و نگهداری - در حالی که لیفتراک‌های دیزلی با قیمتی کمتر از لیفتراک‌های برقی به فروش می‌رسند، قیمت آنها کمی بیشتر از مدل‌های LPG است. برعکس در مورد هزینه های تعمیر و نگهداری صادق است، جایی که مدل های دیزلی ارزان تر از برقی اما گران تر از مدل های LPG هستند.

موتورهای لیفتراک LPG لیفتراک های LPG در حد متوسطی بین مدل های برقی و دیزلی قرار دارند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی کار با لیفتراک LPG آورده شده است: انعطاف‌پذیری – در حالی که موتورهای LPG هنوز دود اگزوز و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند، سطوح تولید شده متوسط هستند و به راحتی با تهویه تأسیسات برطرف می‌شوند. به این ترتیب، لیفتراک های LPG بسته به کاربرد و نیاز ممکن است هم در داخل و هم در فضای باز استفاده شوند. قیمت خرید اولیه پایین – قیمت‌های خرده‌فروشی لیفتراک‌های LPG از بین سه گزینه ارزان‌ترین قیمت هستند. سر و صدا و آلایندگی متوسط - در مقایسه با موتورهای دیزلی، موتورهای LPG صدای کمتری تولید می کنند و دود اگزوز تولید می کنند. این تا حدی به دلیل راندمان بالاتر مبدل های کاتالیزوری در دماهای بالاتر است. عملکرد برتر - بالابرهای LPG معمولاً بهتر از واحدهای برقی یا دیزلی عمل می کنند. معیارهای عملکردی مانند سرعت سفر، شتاب و سرعت بالابر معمولاً با موتورهای LPG بهتر هستند زیرا نسبت قدرت به وزن بهینه‌تر و موتورهای پاسخ‌گوی بیشتری دارند. با موتور احتراق داخلی، لیفتراک های LPG با برخی از مشکلات مشابه مدل های دیزلی مواجه می شوند، از جمله: تعمیر و نگهداری گران تر - در حالی که از نظر قیمت خرده فروشی ارزان تر هستند، لیفتراک های LPG از نظر تعمیر و نگهداری و سوخت بیشتر از مدل های دیزلی یا برقی هزینه دارند. ارزش باقیمانده کمتر - از بین سه گزینه، لیفتراک های LPG در حفظ ارزش خود برای فروش مجدد در آینده بدترین هستند. این باید هنگام حسابداری سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای خرید لیفتراک در نظر گرفته شود. ممکن است سوخت تمام شود – برخلاف لیفتراک های برقی و دیزلی که دارای نشانگر سوخت/شارژ در پانل ابزار خود هستند، لیفتراک های LPG تمایل دارند که در مخزن سوخت خود یک نشانگر (در صورت وجود) داشته باشند. به این ترتیب، آنها مستعد تمام شدن سوخت هستند، که می تواند دور از ایستگاه سوخت گیری یا منطقه ذخیره سازی مخزن اتفاق بیفتد. همانطور که می بینید، برای هر نوع موتور لیفتراک تعدادی مزایا و معایب وجود دارد. در نهایت، انتخاب مدل شما به درخواست، نیازها و وضعیت مالی شما بستگی دارد. برای کمک به تصمیم گیری در مورد نوع موتور مناسب با نیازهای شما، همین امروز با لیفت آسان تماس بگیرید!

 

روکش شاخ  لیفتراک طول شاخک های موجود لیفتراک را افزایش می دهد. آنها معمولاً از فولاد ساختاری ساخته می شوند و روی چنگال های موجود می لغزند. آن‌ها در اندازه‌ها، روکش‌ها و نمایه‌های بسیاری برای رفع نیازهای کاربردی خاص موجود هستند. مقررات ایمنی طول چنگال -- استانداردهای ایمنی و بهداشت شغلی مشخص می کند که طول دوشاخه نباید بیشتر از 150 درصد طول چنگال اصلی لیفتراک باشد. یک لیفتراک با دوشاخ های موجود به طول 48 اینچ نباید به پسوند لیفتراک و بیشتر از 72 اینچ مجهز شود. ملاحظات بار -- الحاقات لیفتراک برای جابجایی بارهای حجیم سبک طراحی شده اند. مرکز بار هرگز نباید از 50 درصد طول کشش های لیفتراک تجاوز کند. حداکثر مرکز بار مجاز قابل جابجایی توسط لیفتراک با پسوند لیفتراک 72 اینچی 36 اینچ است. اگر مرکز بار دورتر از لیفتراک قرار گیرد، نیروی وارد بر شاخک ها و احتمال واژگونی وسیله نقلیه افزایش می یابد

. دقیقاً به همین دلیل است که پسوند چنگال لیفتراک که معمولاً به آن روکش شاخ لیفتراک گفته می شود ایجاد شد. از تخلیه کامیون ها گرفته تا بازیابی یا بارگیری در محفظه های انباری بسیار عمیق، پسوند چنگال برای یک لیفتراک زمانی استفاده می شود که دسترسی موجود کافی نباشد. جدا از اضافه کردن طول بسیار مورد نیاز، یک پسوند لیفتراک به لطف اهرم قابل توجهی که توسط الحاقات برای لیفتراک ارائه می شود، پایداری بار را نیز فراهم می کند و به کاهش خطر تصادف کمک می کند. اندازه‌ها و ظرفیت‌های بارگذاری مختلف اکستندرهای لیفتراک برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند. به عنوان مثال، پسوند چنگال لیفتراک زمین ناهموار با پسوند بالابر انبار داخلی متفاوت است. هر نوع کار الزامات ایمنی خاص خود را برای توسعه دهنده های لیفتراک دارد، اما هنگامی که به درستی استفاده می شود، پسوند لیفتراک راه بسیار خوبی برای افزایش بهره وری است. با این حال، در صورت استفاده نادرست، می توانند ایمنی را به خطر بیندازند.

 آنجایی که الحاقات لیفتراک یک عنصر حیاتی در کارکرد لیفتراکهای صنعتی نیرودار هستند، ما این صفحه را ایجاد کردیم تا نکات ایمنی، اطلاعات کلی در مورد پسوند چنگال لیفتراک و اینکه چگونه شرکت شما امروز می‌تواند مطابقت داشته باشد! مبانی الحاقات برای لیفتراک اروکش لیفتراک از فولاد سنگین ساخته شده و دارای یک مهار پاشنه ایمنی است. با این حال، آنها با چند نگرانی ایمنی همراه هستند. پسوند لیفتراک می تواند بار را ناپایدار کند. بارگذاری بیش از حد در پسوند لیفتراک می تواند باعث واژگونی بالابر شود. پسوند چنگال حتی می تواند بینایی راننده را مختل کند. یکی دیگر از اتصالات رایج، پسوند بوم لیفتراک است. این نوع اکستنشن بر روی شاخک ها نصب می شود و می تواند تلسکوپی باشد. این بدان معنی است که بوم را می توان برای افزایش طول آن گسترش داد و برای تحمل بارهای طولانی استفاده کرد. استفاده از پسوند لیفتراک آسان است. آنها به سادگی روی چنگال های موجود می لغزند و در جای خود زیر یک آویز چنگال قفل می شوند. برخی از پسوندهای چنگال لیفتراک سنگین دارای یک بریدگی جوشی در انتهای آن برای پایداری بیشتر هستند

روکش شاخ  لیفتراک چیست؟ یک لوازم جانبی لیفتراک است که برای بهبود قابلیت دسترسی و باربری بالابر طراحی شده است. روکش های مورد استفاده بر اساس نوع بالابر متفاوت است. علاوه بر این، روکش های لیفتراک بر اساس سازنده، ظرفیت بارگیری و سایر ویژگی های شناسایی برچسب گذاری می شوند. آموزش صدور گواهینامه لیفتراک بینش هایی را در مورد پسوند چنگال و سایر لوازم جانبی آسانسور ارائه می دهد. این آموزش به اپراتورهای لیفتراک می آموزد که چگونه با خیال راحت از لوازم جانبی مختلف آسانسور استفاده و نگهداری کنند. همچنین تأیید می کند که اپراتورهای لیفتراک می توانند الزامات را رعایت کنند

. آنها برای بارهای بزرگ گاه به گاه که نیاز به دوشاخه طولانی دارند، مناسب هستندروکش شاخ برای بارهای سبک ساخته شده است. اگر بار از حداکثر مرکز بار بیشتر شود، لیفتراک‌های طولانی‌تر ایمن‌تر از دوشاخه‌ها هستند. استفاده ازروکش  لیفتراک می تواند در زمان و فضای ذخیره سازی صرفه جویی کند. همچنین می تواند هزینه های نیروی کار را کاهش دهد و بهره وری را بهبود بخشد. روکش  با ایجاد قفسه های پالت با عمق دو برابر در هر طرف راهرو باعث صرفه جویی در فضا می شوند. این می تواند ظرفیت انبار را تا 30 درصد در مقایسه با قفسه بندی تک عمیق افزایش دهد روکش  لیفتراک می تواند به اپراتورها در صرفه جویی در زمان کمک کند. این به دلیل این واقعیت است که به اپراتورها اجازه می دهند

جک پالت با عرض قابل تنظیم این باعث می شود آنها در برنامه هایی که پالت های با اندازه های مختلف را مدیریت می کنند مفید باشند. به دلیل این عملکرد، این جک ها دارای مزیت تطبیق پذیری هستند. از این گذشته، اپراتور برای رسیدگی به پالت های مختلف به چندین جک پالت با اندازه ثابت نیاز ندارد. جک های پالت تک چنگالی همانطور که از نام آن پیداست، به جای 2 چنگال، این جک های پالت دارای یک چنگال هستند که می تواند بارها را به عرض کمتر از 14 اینچ جابجا کند. جک پالت تک چنگالی جک پالت تک چنگالی این به جک های پالت تک چنگالی اجازه می دهد تا بارهای بسیار باریک تری را نسبت به جک های پالت معمولی تحمل کنند. به عنوان مثال، آنها اغلب برای حمل و نقل گاوصندوق، دستگاه های خودپرداز و دستگاه های فروش خودکار استفاده می شوند. جک های پالت تاشو جک پالت تاشو - که گاهی اوقات "جک پالت تاشو" نامیده می شود - یک طرح نادر است. این جک ها در اصل یک جک پالت دستی دوشاخه معمولی هستند. تفاوت این است که چنگال ها می توانند در مقابل قسمت دسته جمع شوند. جک پالت تاشو جک پالت تاشو این اجازه می دهد تا جک پالت به راحتی حمل، بلند شده یا چرخانده شود تا مواد را حمل کند. این طراحی به ویژه برای آسان‌تر کردن حمل‌ونقل و اشغال فضای کمتر مفید است، مانند زمانی که در داخل یک کامیون یا ون مورد نیاز است. جک های پالت جانبی جک پالت جانبی یک نوع جک پالت دستی استاندارد است. اما در حالی که جک های پالت دستی معمولی فقط به جلو و عقب حرکت می کنند، این کامیون ها دارای چرخ های چرخشی هستند که به اپراتور اجازه می دهد جک را به صورت جانبی حرکت دهد. یک جک پالت جانبی یک جک پالت جانبی این در هنگام جابجایی بارهای بسیار گسترده مفید است زیرا اپراتور می تواند در جهت باریک ترین قسمت بار حرکت کند. جک های پالت رول متحرک آیا نمی دانید چه نوع جک پالت باید برای جابجایی رول های کاغذ استفاده شود؟ پاسخ یک جک پالت متحرک رول است. جک پالت رولی که توسط فروخته می شود جک پالت رولی که توسط فروخته می شود به جای دوشاخه های تخت، کامیون های پالت رول متحرک دارای چنگال های زاویه دار هستند که به گونه ای طراحی شده اند که بار را در جای خود نگه دارند تا از بین نرود. این جک ها علاوه بر استفاده برای رول های کاغذی، می توانند برای جابجایی مواد دیگری مانند: رول های فلزی پلاستیک ها فرش طناب پارچه نحوه استفاده از جک پالت اگر قبلاً هرگز از جک پالت استفاده نکرده اید، احتمالاً سؤالاتی در مورد نحوه انجام این کار دارید. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، اجازه دهید نحوه عملکرد جک پالت را توضیح دهیم. به این ترتیب، دستورالعمل های مربوط به عملکرد آنها بسیار منطقی تر خواهد بود. جک پالت چگونه کار می کند؟ در بخش اول گفتیم که جک پالت پایه از چند جزء تشکیل شده است که عبارتند از: رسیدگی پمپ هیدرولیک چرخ دستی چرخدار پیوندها چرخ ها را بارگیری کنید چنگال اما چگونه همه این قطعات با هم در جک پالت کار می کنند؟ در واقع بسیار ساده است. دسته به پمپ هیدرولیک که درست بالای فرمان اصلی قرار دارد وصل شده است. یک دستگاه پالت‌کامیون دستی تویوتا با علامت پمپ هیدرولیک پمپ هیدرولیک به دسته متصل است و وظیفه بلند کردن شاخک ها را بر عهده دارد و داخل دسته یک اهرم است. هنگامی که اهرم به موقعیت "بالا" منتقل می شود، اپراتور دسته را به سمت بالا و پایین پمپ می کند، که باعث بالا آمدن پیستون در پمپ هیدرولیک می شود. کاربر جک پالت دسته را برای بلند کردن شاخک ها پمپ می کند حرکت اهرم دسته به موقعیت "بالا" و پمپ کردن دسته، پمپ هیدرولیک را درگیر می کند. و این پیستون باعث می شود که پیوندها - که در زیر شاخک ها هستند و به چرخ های بار متصل هستند - مفصل شوند. این مفصل به نوبه خود باعث بالا آمدن چرخ ها و در نتیجه شاخک ها می شود. یک جک پالت دستی با چنگال ها بالا رفته چرخ ها توسط پیوندهایی به پمپ هیدرولیک متصل می شوند که باعث بالا آمدن آنها می شود هنگامی که اپراتور آماده است تا بار را پایین بیاورد، آنها به سادگی اهرم دسته را در موقعیت "پایین" قرار می دهند. این باعث می شود که پمپ هیدرولیک فشار را آزاد کند، که روند بالا را معکوس می کند و منجر به پایین آمدن شاخک ها روی زمین می شود. نحوه استفاده از جک پالت دستی اکنون که می‌دانید جک پالت چگونه کار می‌کند، درک نحوه کار با آن‌ها بسیار آسان خواهد بود. این یک خلاصه ساده است: روی دسته، مطمئن شوید که اهرم در موقعیت وسط (خنثی) قرار دارد از دستگیره برای هدایت استفاده کنید و سپس جک پالت را در موقعیت مقابل یک پالت فشار دهید اهرم را به سمت بالا (به سمت سر) فشار دهید تا چنگال ها را روی زمین پایین بیاورید چنگال‌های جک پالت را تا جایی که می‌روند از روی صفحه پالت فشار دهید اطمینان حاصل کنید که چرخ های بار روی یک قطعه متقاطع زیر پالت قرار نگیرند. در غیر این صورت بالا بردن جک باعث شکستن پالت می شود اهرم داخل دسته را در پایین ترین حالت (به سمت زمین) حرکت دهید تا در جای خود قفل شود. دسته را به سمت بالا و پایین پمپ کنید تا شاخک ها بلند شوند هنگامی که پالت از روی زمین جدا شد، اهرم را به حالت وسط (خنثی) برگردانید جک پالت را به محل مورد نظر خود منتقل کنید هنگامی که آماده گذاشتن پالت هستید، مطمئن شوید که کاملاً متوقف شده است، سپس مرحله 3 بالا را برای پایین آوردن پالت تکرار کنید. در اینجا ویدیویی وجود دارد که نشان می دهد کل این فرآیند چگونه انجام می شود

 

حوادثی رخ می دهد و پس از آن حوادثی رخ می دهد. تصادفات اغلب نتیجه بی احتیاطی است: یک اپراتور لیفتراک خیلی به قفسه نزدیک می شود و رنگ را می خراشد، یک میخ در حیاط باعث پنچر شدن لاستیک می شود، شخصی فراموش می کند باتری لیفتراک را یک شبه شارژ کند و غیره. از سوی دیگر، حوادث، مشکلات شدید (معمولا قابل پیشگیری) هستند که باعث می شوند شکم شما در کفش شما فرو برود. خرابی زنجیر دکل لیفتراک کاملاً در دسته حادثه قرار می گیرد. خرابی زنجیره دکل باعث می شود که چنگال ها، کالسکه و بار به زمین برخورد کنند. جابجایی وزن ناگهانی نیز می تواند باعث واژگونی لیفتراک و آسیب رساندن به اپراتور شود. به همین دلیل است که اپراتورها باید زنجیر دکل لیفتراک را قبل از هر شیفت بازرسی کنند. این مقاله شامل موارد زیر خواهد شد: بازرسی روزانه زنجیره دکل عمر زنجیر لیفتراک چقدر است؟ بازرسی های سالانه 3 راه برای به حداکثر رساندن عمر زنجیر خود تعویض زنجیر لیفتراک: آنچه باید بدانید در اینجا یک تازه‌سازی سریع در زنجیر دکل وجود دارد: وقتی اپراتور اهرم را برای بلند کردن بار می‌کشد، فشار هیدرولیک سیلندرهای بالابر را بالا می‌برد که ریل‌های دکل داخلی را بالا می‌برد. اما زنجیر چیزی است که در واقع کالسکه، دوشاخه و بار را بلند می کند. پس از هزاران چرخه بلند کردن/پایین‌آوری، حلقه‌های زنجیره بلند می‌شوند، ترک می‌خورند یا سایر نشانه‌های سایش را نشان می‌دهند. همانطور که در بالا ذکر شد، زنجیر ضعیف یک خطر ایمنی جدی است. بازرسی روزانه زنجیره لیفتراک: 6 چیزی که باید به دنبال آن باشید در اینجا موارد اساسی وجود دارد که اپراتورها باید در بازرسی های قبل از شیفت به دنبال آنها باشند: لینک های شکسته یا شکسته - ترک های کوچک نشانه شکست در آینده است. لینک های کرک شده یا شکسته را بلافاصله جایگزین کنید. پین های چرخان - پین های پیچ خورده یا چرخانده شده باید فوراً تعویض شوند (همچنین نشان دهنده عدم نگهداری صحیح زنجیر هستند). زنگ - زنجیر دکل لیفتراک با زنگ زدگی یا خوردگی قابل مشاهده باید فوراً تعویض شود. زنگ زدگی و خوردگی حرکت آزاد زنجیر را محدود می کند که منجر به آسیب بیشتر و افزایش خطر خرابی می شود. نشانه های ناهماهنگی - به دنبال سوراخ های بزرگ شده در صفحات بیرونی و الگوهای سایش نامتقارن روی سر سوزن ها باشید. علائم دیگری که ممکن است زنجیر لیفتراک نیاز به تعویض داشته باشد عبارتند از: صدای سیلی در هنگام حرکت دکل چنگال ها روی زمین می کشند بازرسی سالانه زنجیره دکل لیفتراک هر سال یا 1000 ساعت (علاوه بر بازرسی روزانه) زنجیر لیفتراک خود را به طور حرفه ای بازرسی کنید. یک تکنسین حرفه ای لیفتراک می تواند اطمینان حاصل کند که کشش در هر دو طرف متعادل است و از یک سنج سایش زنجیر لیفتراک برای بررسی کشیدگی استفاده می کند. زنجیر لیفتراک با ازدیاد طول ۲ درصد یا بیشتر باید تعویض شود. شاید زیاد به نظر نرسد، اما این را در نظر بگیرید: زنجیر لیفتراک با کشیدگی 3 درصد، 15 درصد استحکام خود را از دست داده است. عمر زنجیر لیفتراک چقدر است؟ در یک عملیات تک شیفتی که نسبتاً تمیز است، زنجیر برگ لیفتراک باید سه تا پنج سال دوام بیاورد. گرد و غبار، مواد شیمیایی و عملیات در فضای باز می تواند این طول عمر را کوتاه کند. 3 راه برای به حداکثر رساندن عمر زنجیر لیفتراک زنجیرها را فقط با بخار یا روغن‌زدای ملایم تمیز کنید، از مواد شوینده خشن اجتناب کنید برای خشک کردن زنجیر از هوای فشرده استفاده کنید زنجیر را روغن کاری نگه دارید، در صورت وجود از روان کننده های مخصوص برای ذخیره سازی سرد استفاده کنید (توصیه های سازنده را دنبال کنید) تعویض حوادثی رخ می دهد و پس از آن حوادثی رخ می دهد. تصادفات اغلب نتیجه بی احتیاطی است: یک اپراتور لیفتراک خیلی به قفسه نزدیک می شود و رنگ را می خراشد، یک میخ در حیاط باعث پنچر شدن لاستیک می شود، شخصی فراموش می کند باتری لیفتراک را یک شبه شارژ کند و غیره. از سوی دیگر، حوادث، مشکلات شدید (معمولا قابل پیشگیری) هستند که باعث می شوند شکم شما در کفش شما فرو برود. خرابی زنجیر دکل لیفتراک کاملاً در دسته حادثه قرار می گیرد. خرابی زنجیره دکل باعث می شود که چنگال ها، کالسکه و بار به زمین برخورد کنند. جابجایی وزن ناگهانی نیز می تواند باعث واژگونی لیفتراک و آسیب رساندن به اپراتور شود. به همین دلیل است که اپراتورها باید زنجیر دکل لیفتراک را قبل از هر شیفت بازرسی کنند. این مقاله شامل موارد زیر خواهد شد: بازرسی روزانه زنجیره دکل عمر زنجیر لیفتراک چقدر است؟ بازرسی های سالانه 3 راه برای به حداکثر رساندن عمر زنجیر خود تعویض زنجیر لیفتراک: آنچه باید بدانید در اینجا یک تازه‌سازی سریع در زنجیر دکل وجود دارد: وقتی اپراتور اهرم را برای بلند کردن بار می‌کشد، فشار هیدرولیک سیلندرهای بالابر را بالا می‌برد که ریل‌های دکل داخلی را بالا می‌برد. اما زنجیر چیزی است که در واقع کالسکه، دوشاخه و بار را بلند می کند. پس از هزاران چرخه بلند کردن/پایین‌آوری، حلقه‌های زنجیره بلند می‌شوند، ترک می‌خورند یا سایر نشانه‌های سایش را نشان می‌دهند. همانطور که در بالا ذکر شد، زنجیر ضعیف یک خطر ایمنی جدی است. بازرسی روزانه زنجیره لیفتراک: 6 چیزی که باید به دنبال آن باشید در اینجا موارد اساسی وجود دارد که اپراتورها باید در بازرسی های قبل از شیفت به دنبال آنها باشند: لینک های شکسته یا شکسته - ترک های کوچک نشانه شکست در آینده است. لینک های کرک شده یا شکسته را بلافاصله جایگزین کنید. پین های چرخان - پین های پیچ خورده یا چرخانده شده باید فوراً تعویض شوند (همچنین نشان دهنده عدم نگهداری صحیح زنجیر هستند). زنگ - زنجیر دکل لیفتراک با زنگ زدگی یا خوردگی قابل مشاهده باید فوراً تعویض شود. زنگ زدگی و خوردگی حرکت آزاد زنجیر را محدود می کند که منجر به آسیب بیشتر و افزایش خطر خرابی می شود. نشانه های ناهماهنگی - به دنبال سوراخ های بزرگ شده در صفحات بیرونی و الگوهای سایش نامتقارن روی سر سوزن ها باشید. علائم دیگری که ممکن است زنجیر لیفتراک نیاز به تعویض داشته باشد عبارتند از: صدای سیلی در هنگام حرکت دکل چنگال ها روی زمین می کشند بازرسی سالانه زنجیره دکل لیفتراک هر سال یا 1000 ساعت (علاوه بر بازرسی روزانه) زنجیر لیفتراک خود را به طور حرفه ای بازرسی کنید. یک تکنسین حرفه ای لیفتراک می تواند اطمینان حاصل کند که کشش در هر دو طرف متعادل است و از یک سنج سایش زنجیر لیفتراک برای بررسی کشیدگی استفاده می کند. زنجیر لیفتراک با ازدیاد طول ۲ درصد یا بیشتر باید تعویض شود. شاید زیاد به نظر نرسد، اما این را در نظر بگیرید: زنجیر لیفتراک با کشیدگی 3 درصد، 15 درصد استحکام خود را از دست داده است. عمر زنجیر لیفتراک چقدر است؟ در یک عملیات تک شیفتی که نسبتاً تمیز است، زنجیر برگ لیفتراک باید سه تا پنج سال دوام بیاورد. گرد و غبار، مواد شیمیایی و عملیات در فضای باز می تواند این طول عمر را کوتاه کند. 3 راه برای به حداکثر رساندن عمر زنجیر لیفتراک زنجیرها را فقط با بخار یا روغن‌زدای ملایم تمیز کنید، از مواد شوینده خشن اجتناب کنید برای خشک کردن زنجیر از هوای فشرده استفاده کنید زنجیر را روغن کاری نگه دارید، در صورت وجود از روان کننده های مخصوص برای ذخیره سازی سرد استفاده کنید (توصیه های سازنده را دنبال کنید)

 

 انواع مختلف لیفتراک چیست؟ لیفتراک زمین ناهموار برای ساخت و ساز در فضای باز و با زمین های دشوار، یک لیفتراک زمین ناهموار ایده آل است. این لاستیک دارای لاستیک‌های بادی با رزوه‌های ضخیم‌تر است که باعث پایداری در زمین‌های ناهموار می‌شود، و همچنین موتور قوی‌تری دارد تا بتواند به سرعت‌های بالاتر و مانورپذیری بهتری دست یابد، که باعث می‌شود آنها قوی‌تر و بادوام‌تر باشند. این بدان معنی است که آنها برای حمل بارهای سنگین در زمین های ناهموار عالی هستند، با برخی از مدل ها تا 3 تن در هر بار حمل می شود. تعادل کالیبره شده با دقت در پشت کامیون از تعادل بیش از حد جلوگیری می کند و به راحتی در گل، یخ یا حتی برف کار می کند. انواع مختلف لیفتراک چیست؟ لیفتراک های جانبی لودر صنعتی لیفتراک های لودر جانبی برای کار در راهروهای باریک ایده آل هستند. این به این دلیل است که شاخک ها در کنار کامیون نصب می شوند و می توانند بارهای عریض یا طولانی را که با لیفتراک مستقیم رو به جلو ناهنجار یا غیرقابل دسترس هستند، حمل کنند. دو نوع اصلی لیفتراک لودر جانبی وجود دارد، کابین محصور که بیشتر در فضای باز استفاده می شود و نسخه ایستاده که بیشتر برای کارهای داخلی مناسب است. همچنین یک نسخه چند طرفه وجود دارد که در آن چرخ ها همه 90 درجه می چرخند و امکان حمل و نقل را در هر جهت آسان می کند. در نتیجه، آنها به ویژه برای بلند کردن و حمل و نقل لوله ها، لوله ها و مواد ورق ایمن و کارآمد مفید هستند. لودرهای جانبی نیز به دلیل توانایی حمل بارهای طولانی طولانی در راهروهای باریک در صنعت چوب بسیار برجسته هستند. انواع مختلف

لیفتراک هندلر تلسکوپی لیفتراک های هندلر تلسکوپی برای استفاده در کشاورزی و انواع صنایعی که نیاز به بالابری بالا دارند ایده آل هستند. آنها طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهند که آنها را در موقعیت های مختلف بسیار مفیدتر می کند، به طوری که اغلب به عنوان جرثقیل های کوچک در نظر گرفته می شوند تا کامیون های لیفتراک. کنترلرهای تلسکوپی دارای مزیت اضافی یک بوم تلسکوپی هستند که به کامیون اجازه می دهد تا به یک ماشین بسیار قوی تر و انعطاف پذیرتر تبدیل شود. تعدادی ضمیمه کاربردی در دسترس است، از جمله میز بالابر، سطل، چنگال پالت و گیره گل. این ضمیمه ها و توانایی گسترش قابلیت های بلند کردن با پایه های جلویی، تله هندلر را قادر می سازد تا در ارتفاعاتی که لیفتراک های معمولی نمی توانند به آن برسند، کار را انجام دهد. هندلرهای تلسکوپی نیز به شدت در سایت های ساختمانی و همچنین در کشاورزی استفاده می شوند و به دلیل انعطاف پذیری بیشتر، تا حد زیادی جایگزین لیفتراک های زمین ناهموار دکلی در هر دو صنعت شده اند. انواع مختلف لیفتراک چیست؟ کامیون های پالت با عابر پیاده بالابرهای عابر پیاده و کامیون های پالت معمولاً در انبارها و انبارها برای حمل و نقل آسان پالت ها استفاده می شوند. همه کامیون‌های پیاده‌رو دارای چنگال‌هایی هستند که زیر پالت می‌لغزند و از جک هیدرولیک برای بلند کردن بار از روی زمین برای مانور آسان استفاده می‌کنند. طیف گسترده ای از سبک ها و طرح ها در دسترس

 

ممکن است فکر کنید روغن انتقال لیفتراک فقط یک چیز دیگری است که باید در مورد کارکرد روان لیفتراک خود نگران باشید. اما مانند هر جزء دیگر در لیفتراک شما، روغن کاری مناسب برای اطمینان از روان کارکردن و ماندگاری بیشتر آن کلیدی است.

روغن انتقال لیفتراک چیست؟ روغن انتقال لیفتراک نوع خاصی از روغن است که در انتقال لیفتراک استفاده می شود. این روغن برای تحمل گرما و فشار شدیدی که توسط چرخ دنده های گیربکس ایجاد می شود طراحی شده است. همچنین برای محافظت از چرخ دنده ها در برابر سایش و پارگی طراحی شده است

. انتقال نیروی لیفتراک وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ‌های محرک را بر عهده دارد و در معرض تنش و حرارت بالایی قرار دارد. برای محافظت از چرخ دنده ها و سایر اجزای گیربکس و اطمینان از عملکرد روان، استفاده از نوع صحیح روان کننده مهم است.

انواع سیالات انتقال لیفتراک چیست؟ لیفتراک ها قطعات ضروری ماشین آلات صنعتی هستند و برای اطمینان از طول عمر و قابلیت اطمینان نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. یکی از مهمترین بخش های تعمیر و نگهداری تعویض روغن گیربکس است. انواع مختلفی از روغن انتقال لیفتراک در دسترس است، بنابراین مهم است که تفاوت را برای انتخاب مناسب برای ماشین خاص خود بدانید.

 روغن انتقال لیفتراک

روغن گیربکس اتوماتیک: این رایج ترین نوع روغن گیربکس است که در لیفتراک ها استفاده می شود و برای ارائه عملکرد روان و مطمئن طراحی شده است. این روغن معمولاً یک روغن مصنوعی است که به طور ویژه برای کاهش سایش و ایجاد گرما و همچنین روانکاری و محافظت خوب فرموله شده است. روغن های نوع دکسرون عموماً به عنوان روغن گیربکس اتوماتیک استفاده می شوند.

از روغن صحیح استفاده کنید: مهم است که از نوع صحیح روغن گیربکس همانطور که در دفترچه راهنمای خودرو مشخص شده است استفاده کنید. استفاده از نوع نامناسب روغن می تواند به گیربکس آسیب برساند. لیفتراک را گرم کنید: بهتر است روغن گیربکس را زمانی که لیفتراک گرم است تعویض کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که روغن به راحتی جریان می یابد و هر گونه آلودگی در روغن معلق است و می تواند تخلیه شود. روغن را تخلیه کنید: یک ظرف تخلیه را زیر گیربکس قرار دهید و درپوش تخلیه را بردارید تا روغن تخلیه شود. تعویض فیلتر روغن: اگر لیفتراک دارای فیلتر روغن است، باید همزمان با روغن تعویض شود. با روغن جدید پر کنید: از یک قیف برای اضافه کردن مقدار صحیح روغن گیربکس جدید به گیربکس استفاده کنید. سطح روغن را بررسی کنید: سطح روغن را با استفاده از میله یا شیشه دید بررسی کنید و در صورت لزوم روغن بیشتری اضافه کنید تا به سطح صحیح برسد. روغن قدیمی را به درستی دور بریزید: روغن گیربکس قدیمی باید به شیوه ای مسئولانه از نظر زیست محیطی دور ریخته شود، مانند بردن آن به یک مرکز بازیافت. ثبت تعمیر و نگهداری: حتماً تغییر روغن را در گزارش تعمیر و نگهداری لیفتراک ثبت کنید تا تاریخچه تعمیر و نگهداری لیفتراک را پیگیری کنید. نکات تعمیر و نگهداری روغن انتقال لیفتراک نگهداری از روغن انتقال لیفتراک بخش ضروری از نگهداری صحیح لیفتراک است

اندازه ها و اشکال مختلف بار را با یک لیفتراک حمل کنید بارگیری و تخلیه پالت های بیشتری در هر انتخاب نسبت به قبل تریلرها را فقط از یک طرف بارگیری و تخلیه کنید صرف نظر از اندازه، یک بار هرگز نباید از حداکثر محدودیت وزن بار تجاوز کند. شاخک های بلند در لیفتراک برای استفاده روزمره در نظر گرفته نشده اند. در صورت استفاده زیاد به سرعت فرسوده می شوند

روکش شاخ لیفتراک قانونی است؟ پسوند بوم لیفتراک قانونی است، اما قوانینی برای جلوگیری از تصادفات دارد. آنها نباید از 1.5 برابر طول شاخک ها تجاوز کنند و باید بتوانند بار توزیع شده یکنواخت سه برابر ظرفیت نامی آن را تحمل کنند. و مرکز بار نامی باید برابر با 50 درصد طول نگهدارنده بار پسوند چنگال باشد.

 

پسوندها ممکن است در حین استفاده از بین بروند یا آسیب ببینند. به طور معمول، اکستنشن های چنگال را می توان در بالای یک چنگال قرار داد و در پایه تیغه ها قفل کرد. مکانیسم های مختلفی برای محکم کردن اکستنشن ها در محل استفاده می شود، از جمله حلقه ها و پین ها. پیروی از دستورالعمل های نصب ارائه شده با پسوند لیفتراک نیز ضروری است. همچنین، اپراتورهای لیفتراک باید قبل از استفاده از بالابر خود یا ضمیمه های آن، اطمینان حاصل کنند که الحاقات به طور ایمن در جای خود قرار دارند. نکات ایمنی برای استفاده از پسوند لیفتراک پسوند چنگال می تواند خطرناک باشد. بزرگترین خطر مرتبط با اکستنشن چنگال: کاهش ظرفیت بلند کردن به دلیل وزن اتصالات. خطرات دیگر عبارتند از سرنگونی لیفتراک و سقوط بار. پسوندهای فورک همچنین می توانند با دورتر کردن بار از نقطه تکیه گاه، مرکز بار را افزایش دهند. این یک کامیون را بیشتر در معرض خطر واژگونی قرار می دهد. برای کمک به جلوگیری از حوادث هنگام استفاده از پسوند لیفتراک، اپراتورهای لیفتراک باید: ظرفیت وزن لیفتراک را بررسی کنید و از بارگذاری بیش از حد لیفتراک خود اجتناب کنید. همیشه باید به نمودار بار مراجعه کنید که حداکثر محدودیت های باربری را در مراکز مختلف بار مشخص می کندا

نحوه نصب روکش شاخ  روی جلوی لیفتراک قرار می گیرند و باید به درستی نصب شوند. در غیر این صورت، روکش شاخ ها ممکن است در حین استفاده از بین بروند یا آسیب ببینند. به طور معمول، روکش شاخ را می توان در بالای یک چنگال قرار داد و در پایه تیغه ها قفل کرد. مکانیسم های مختلفی برای محکم کردن ا ها در محل استفاده می شود، از جمله حلقه ها و پین ها. پیروی از دستورالعمل های نصب ارائه شده با پسوند لیفتراک نیز ضروری است. همچنین، اپراتورهای لیفتراک باید قبل از استفاده از بالابر خود یا ضمیمه های آن، اطمینان حاصل کنند که الحاقات به طور ایمن در جای خود قرار دارند

نکات ایمنی برای استفاده از روکش شاخ می تواند خطرناک باشد. بزرگترین خطر مرتبط با روکش شاخ  کاهش ظرفیت بلند کردن به دلیل وزن اتصالات. خطرات دیگر عبارتند از سرنگونی لیفتراک و سقوط بار. پسوندهای فورک همچنین می توانند با دورتر کردن بار از نقطه تکیه گاه، مرکز بار را افزایش دهند. این یک لیفتراک را بیشتر در معرض خطر واژگونی قرار می دهد. برای کمک به جلوگیری از حوادث هنگام استفاده از پسوند لیفتراک، اپراتورهای لیفتراک باید: ظرفیت وزن لیفتراک را بررسی کنید و از بارگذاری بیش از حد لیفتراک خود اجتناب کنید. همیشه باید به نمودار بار مراجعه کنید که حداکثر محدودیت های باربری را در مراکز مختلف بار مشخص می کند. از توسعه دهنده های لیفتراک که متناسب با عرض شاخک ساخته شده اند استفاده کنید. عرض داخلی کشش چنگال نباید بیش از نیم اینچ از عرض چنگال تجاوز کند. از برداشتن بار با نوک پسوند خودداری کنید. مرکز بار باید بالای دوشاخه باشد و نباید از 50 درصد طول امتداد چنگال تجاوز کند. محدودیت های مکانیکی توسعه دهنده های لیفتراک را بشناسید. لیفتراک بدون بار را با روکش شاخ به صورت نیمه بارگیری کنید. کارگران را در مورد محدودیت های بالابرهای طولانی در لیفتراک آموزش دهید. اگر پیوست جدیدی به لیفتراک اضافه شود، کارگران را دوباره آموزش دهید. الحاقات لیفتراک را هر شش ماه یکبار بررسی کنید و به دنبال مشکلات اجزای باربر و ترک در جوش های باربر باشید. نکات ذکر شده می تواند به کارگران کمک کند تا با خیال راحت از روکش شاخ لیفتراک استفاده کنند. علاوه بر این، ثبت نام کارگران در یک برنامه آموزشی عمیق گواهینامه لیفتراک می تواند ارزش این نکات را تقویت کند. این برنامه همچنین می تواند تضمین کند که کارگران برای جلوگیری از حوادث لیفتراک مجهز هستند. سوالات متداول الحاقات لیفتراک چیزهای زیادی در مورد توسعه دهنده لیفتراک وجود دارد. برای اینکه بیشترین ارزش را از اکستندرهای خود ببرید، باید تا آنجا که ممکن است در مورد آنها بیاموزید.

 

سیلندرهای بیرونی در قسمت عقب دکل قرار دارند و ریل های تو در تو را به سمت بالا فشار می دهند.

سیلندر شیب اینها حرکت رو به جلو و عقب دکل را کنترل می کنند.

آنها سیلندرهای هیدرولیک دو کاره هستند، به این معنی که هم می توانند فشار دهند و هم بکشند. زنجیر بالابر زنجیر دکل لیفتراک کالسکه را به سیلندرهای هیدرولیک متصل می کند.

آنها در ترکیب با سیلندرهای بالابر و ریل برای بالا و پایین بردن کالسکه کار می کنند. کالسکه کالسکه قطعه ای است که بلند می شود و در لیفتراک نیز کار را انجام می دهد. کالسکه در داخل ریل های دکل نصب شده و به زنجیر بالابر متصل می شود و دارای ریل نصب برای اتصالات می باشد.

یک تکیه گاه بار روی کالسکه پیچ می شود و کمک می کند تا بار از چنگال ها (و حتی روی خود لیفتراک) عقب نخورد. اندازه های کلاس کالسکه همه کالسکه ها یکسان نیستند. در عوض، آنها بر اساس اندازه و وزنی که می توانند تحمل کنند، متفاوت هستند. در زیر 5 کلاس کالسکه به همراه ظرفیت آنها آمده است:

پیوست ها ضمیمه ها به کالسکه سوار می شوند و در واقع بارها را حمل می کنند. اتصالات رایج لیفتراک عبارتند از: چنگال ساده ترین اتصال، چنگال ها به سادگی به کالسکه متصل می شوند

پیوست ها ضمیمه ها به کالسکه سوار می شوند و در واقع بارها را حمل می کنند. اتصالات رایج لیفتراک عبارتند از: چنگال ساده ترین اتصال، چنگال ها به سادگی به کالسکه متصل می شوند

ندازه های رایج چنگال عبارتند از: 42” 48” 54” 60” 72” 96

 

بررسی سطح مایع باتری های لیفتراک خود داشته باشید – تقریباً هر پنج دوره شارژ توصیه می شود. چندین سلول را بررسی کنید تا ببینید آیا آب کافی برای پوشش عنصر باتری پلاستیکی وجود دارد یا خیر. اگر از بازرسی دو یا سه مشخص نیست، تمام سلول ها را بررسی کنید. در صورت لزوم، مایع را پر کنید. به طور معمول، باتری های لیفتراک در صورت نو بودن باید هر ده بار شارژ شوند، و همانطور که در بالا ذکر شد، باید برای پوشاندن عنصر پلاستیکی باتری پر شوند. باتری‌ها را فقط زمانی باید شارژ کرد که کاملاً شارژ شوند. همچنین مهم است که باتری را بیش از حد پر نکنید زیرا باید فضای اضافی برای انبساط در هنگام استفاده از باتری کامیون بالابر وجود داشته باشد. آب مصرفی در باتری ها باید بین 5 تا 7 در مقیاس pH و در حد توصیه شده باتری ها برای ناخالصی ها باشد. برای اطلاعات دقیق در مورد محدودیت های مجاز ناخالصی های آب، اسناد موجود در باتری لیفتراک خود را بررسی کنید. آب مقطر ترجیح داده می شود. هر ماه باید تمام سلول های باتری را با یک هیدرومتر پس از شارژ کردن، گرانش بخوانید. باتری‌های لیفتراک استاندارد و کاملاً شارژ شده معمولاً وزن مخصوص ایده‌آل 1.285 دارند (مشخصات باتری خود را برای عدد دقیق مدل خود بررسی کنید). باتری لیفتراک خود را در دمای ایمن نگه دارید اغلب از لیفتراک ها در محیط های نسبتاً شدید استفاده می شود، اما برای عمر باتری بهینه باید دمای کار را در 113 درجه فارنهایت (45 درجه سانتیگراد) یا کمتر از آن نگه دارید. اگر راهی برای کار در دماهای گرم تر وجود ندارد، مطمئن شوید که باتری لیفت تراک گردش زیادی در محفظه باتری دارد تا بتواند خنک شود. به دلیل شیمی، عمر باتری به ازای هر 10 دسامبر دمای بالای 25 درجه سانتیگراد 50 درصد کاهش می یابد. بنابراین طول عمر 35 درجه سانتیگراد نیمی از 25 درجه سانتیگراد و طول عمر 45 درجه سانتیگراد نیمی از 35 درجه سانتیگراد است.

 

باتری لیفتراک دوام می آورد؟ باتری‌های لیتیوم یونی معمولاً بین 2000 تا 3000 چرخه شارژ دوام می‌آورند در حالی که باتری‌های سرب اسیدی بین 1000 تا 1500 چرخه شارژ هستند. به نظر می رسد یک پیروزی واضح برای باتری های لیتیوم یونی باشد، اما اگر چندین شیفت کاری داشته باشید، با باتری های لیتیوم یونی که به طور منظم در طول روز شارژ می شوند، عمر هر باتری نسبت به زمانی که از باتری های سرب اسیدی استفاده می کردید کوتاه تر می شود. در شروع هر شیفت حذف و تعویض می شوند. باتری‌های لیتیوم یونی نسبت به باتری‌های سرب اسیدی تعمیر و نگهداری کمتری دارند، که می‌تواند به این معنی باشد که قبل از پایان عمرشان عمر طولانی‌تری دارند. باتری های سرب اسیدی باید با آب پر شوند تا از صفحات سربی داخل آنها محافظت شود و اگر اجازه داده شود خیلی گرم یا خیلی سرد شوند، آسیب می بینند. مقرون به صرفه ترین باتری لیفتراک برای عملیات شما کدام است؟ هزینه هر نوع باتری باید بر اساس نیازها، بودجه و شرایط عملیات شما محاسبه شود. اگر کار با یک شیفت، تعداد لیفتراک کم و فضای کافی برای شارژ باتری ها دارید، سرب اسید ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. اگر چندین شیفت، ناوگان بزرگتر و فضا یا زمان کمی برای جدا کردن و شارژ مجدد باتری ها دارید، لیتیوم یون ممکن است مقرون به صرفه تر

 

 

 

باشد. صرف نظر از باتری ای که برای لیفتراک خود انتخاب می کنید، مزایای برقی شدن بسیار زیاد است - از کاهش هزینه سوخت گرفته تا انتشار کمتر CO2 و نگهداری کمتر. همچنین نکته مهم این است که شما برای مقررات آتی در سال 2030 آماده خواهید شد که فروش خودروهای جدید گازسوز، دیزلی و هیبریدی را در دنیا ممنوع می کند

:

 

کدام مناطق زمینه سرمایه گذاری روشنی برای تامین کنندگان باتری لیفتراک دارند؟ اروپا و آسیا و اقیانوسیه فرصت های تجاری جذابی را ارائه می دهند پیش بینی می شود که بازار باتری لیفتراک اروپا در ده سال آینده از نظر سهم در بازار جهانی پیشتاز باشد. تمرکز بالا بر پایداری و کاهش انتشار کربن در منطقه، عامل اصلی اتخاذ راه حل های پایدار در منطقه است. انتظار می رود افزایش استفاده از لیفتراک برقی و سایر تجهیزات الکتریکی در تاسیسات تولیدی، یارانه های دولتی جذاب برای استفاده از تجهیزات الکتریکی، و فعالیت های تولیدی رو به رشد در سراسر منطقه، محموله های باتری لیفتراک در اروپا را تا سال 2032 هدایت کند. آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا در ده سال آینده بازارهای پیشرو در مناطق باتری لیفتراک خواهند بود. انتظار می‌رود افزایش فعالیت‌های صنعتی و افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه بخش تولید، تقاضا برای باتری‌های لیفتراک در منطقه آسیا و اقیانوسیه را افزایش دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که افزایش فعالیت‌های ساخت‌وساز به دلیل تقاضای بالا برای توسعه زیرساخت‌ها در منطقه به نفع پتانسیل رشد بازار باتری لیفتراک باشد. پیش‌بینی می‌شود که اقتصادهایی مانند هند و چین بازارهای بسیار سودمندی برای تولیدکنندگان کلیدی باتری‌های لیفتراک باشند. در حال حاضر، بازار باتری لیفتراک آسیا و اقیانوسیه نزدیک به 30 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. بینش کشوری آیا چین برای شرکت‌های تولید باتری لیفتراک سود قابل قبولی ارائه می‌کند؟ "بخش صنعتی قوی و ابتکارات دولتی حمایت کننده در فروش باتری لیفتراک چین" چین به دلیل بخش صنعتی قوی خود شناخته شده است و همچنین یک قطب تولیدی کلیدی برای تقریباً همه چیز است. این امر آن را به یک بازار بسیار پرسود حمل و نقل مواد در چشم انداز جهانی تبدیل می کند. انتظار می‌رود افزایش سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های حمایتی دولت برای ارتقای فعالیت‌های تولیدی در کشور، نیاز به لیفتراک را افزایش داده و در نتیجه منجر به استفاده بیشتر از سیستم‌های باتری لیفتراک شود. بینش های دسته بندی کدام نوع باتری بیشتر در لیفتراک استفاده می شود؟ "ویژگی خود تخلیه کم باتری های سرب اسیدی را به انتخاب ترجیحی تبدیل می کند" بازار جهانی باتری لیفتراک، بر اساس نوع، به باتری‌های لیتیوم یون، باتری‌های سرب اسید، باتری‌های نیکل کادمیوم و غیره تقسیم می‌شود. بازار قرار است در آینده تقاضای بالایی برای باتری های سرب اسیدی داشته باشد. این تقاضای زیاد برای باتری های سرب اسیدی لیفتراک را می توان به ماهیت بادوام و قابل اعتماد آنها در مقایسه با سایر انواع باتری نسبت داد. این باتری ها همچنین دارای کمترین میزان خود تخلیه در بین انواع باتری های موجود در بازار هستند که آنها را به گزینه ای مطلوب برای کاربردهای مختلف تبدیل می کند. در نتیجه، جای تعجب نیست که این بخش در حال حاضر 60 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای باتری‌های لیتیومی لیفتراک در آینده به دلیل مقرون به صرفه بودن و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، با سرعت بیشتری افزایش یابد. زمان شارژ سریع تر، راندمان شارژ مجدد بیش از 98 درصد و عدم وجود دوره خنک شدن از دیگر عوامل برجسته ای هستند که به رشد فروش باتری های لیفتراک لیتیوم یونی در سال های آینده کمک می کنند. صنعت انبارداری چگونه مسیر رشد بازار باتری لیفتراک را شکل داده است؟ «افزایش فعالیت‌های انبارداری باعث افزایش فروش باتری لیفتراک می‌شود

 

کثر لیفتراک‌ها دارای لاستیک مقاوم در برابر سوراخ شدن یا تایر بادی پر از هوا هستند. تایرهای جامد دارای نشانگر سایش بر روی آنها هستند. مهم است که بررسی لاستیک های لیفتراک بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری شما باشد. تایرهای لیفتراک پنوماتیکی پر از هوا برای کارکرد ایمن و کارآمد نیاز به فشار صحیح دارند. لاستیک کم باد شده ظرفیتش کم است و پتانسیل آن را دارد که در زیر بار از رینگ خارج شود. لاستیک های فرسوده لیفتراک باعث افزایش بار روی پیشرانه و در نتیجه افزایش مصرف سوخت و سایش زودهنگام قطعات مکانیکی و افزایش خستگی اپراتور می شود. یک لاستیک لیفتراک با کیفیت ارزش آن را دارد زیرا تایرهای نامرغوب بر روی سطح پایین شما تأثیر می گذارد

لاستیک های لیفتراک در سه نوع بالشتکی، بادی جامد و پنوماتیک بادی موجود می باشند. لاستیک های کوسن از لاستیک جامد تشکیل شده اند و مستقیماً روی چرخ فشار داده می شوند. آنها پایین تر روی زمین می نشینند و شعاع چرخش کمتری را ارائه می دهند که مزیتی در مانورپذیری ایجاد می کند. تایرهای بالشتکی عمدتاً برای کاربردهای داخلی یا سنگ فرش شده مناسب هستند زیرا می توانند روی سطوح ناهموار مانند سنگریزه مبارزه کنند. کوسن 2. لاستیک های پنوماتیک (جامد) از لاستیک جامد طراحی شده اند، بسیار شبیه تایرهای بالشتکی و رایج ترین تایرهای موجود در بازار امروزی هستند. لاستیک های پنوماتیک جامد معمولاً برای ترکیبی از کاربردهای داخلی و خارجی استفاده می شوند. با این حال، لاستیک‌های بادی جامد همان سواری راحت را که تایرهای بالشتکی روی سطوح آسفالت‌شده انجام می‌دهند، ارائه نمی‌دهند. سرمایه گذاری اولیه بیشتر است، اما عملا غیر قابل تخریب هستند و عمر بسیار طولانی دارند. کوسن 3. لاستیک های پنوماتیک (پر شده با هوا) از لاستیک طراحی شده اند، اما مانند تایرهای ماشین یا کامیون پر از هوا هستند. آج عمیقی دارند و از مواد لاستیکی قوی و بادوام ساخته شده اند. این لاستیک ها برای زمین های ناهموار و در فضای باز بهتر هستند. اگرچه لاستیک ها جزء مهمی برای عملکرد لیفتراک هستند، گزینه های دیگر باید قبل از خرید بررسی و در نظر گرفته شوند. کوسن اجزای مبتنی بر برنامه هنگامی که اپراتور لیفتراک را به صورت معکوس کار می کند، آلارم های پشتیبان هشدار واضحی به عابرین پیاده ارائه می دهند. چراغ های چشمک زن / استروب / چراغ های چرخان به اپراتور کمک می کند تا عابران پیاده را از حضور لیفتراک آگاه کند. آینه ها دید گسترده ای را برای اپراتور ارائه می دهند ارگونومی ارگونومی ممکن است لوکس به نظر برسد، اما برای کارمندی که روز خود را با لیفتراک سپری می‌کند، صندلی‌های قابل تنظیم و امکانات رفاهی می‌تواند خطر آسیب‌های ناشی از استرس را کاهش داده و روز پربارتری را رقم بزند. پیوست ها

شیفترهای جانبی به اپراتور این امکان را می دهند که بدون حرکت لیفتراک بار را به چپ و راست حرکت دهند. این به اپراتور اجازه می دهد تا بار را دقیقاً در جایی که نیاز دارد قرار دهد. موقعیت گیر چنگال تعویض جانبی امکان تنظیم فاصله دوشاخه از روی صندلی راننده را فراهم می کند و نیازی به تنظیم دستی چنگال ها را از بین می برد.

 

دانستن زمان تعویض لاستیک‌های صنعتی بسیار مهم است – آنها را خیلی زود تعویض کنید و خطر هزینه‌های زیادی را دارید، خیلی دیر تعویض کنید و ایمنی ماشین و اپراتور را به خطر می‌اندازید.– از آنجایی که لاستیک ها فرسوده می شوند، نوار نارنجی بسیار قابل مشاهده ای روی سطح لاستیک ظاهر می شود که نشان می دهد

راهنمای تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک هر چه باتری لیفتراک شما بیشتر دوام بیاورد، هزینه شما کاهش می یابد. اکثر باتری‌های لیفتراک اسید سرب حدود 2000 چرخه شارژ را ارائه می‌کنند که معمولاً به پنج سال عمر مفید تبدیل می‌شود. اما حتی این طول عمر تنها با نگهداری مناسب قابل دستیابی است. برای اینکه بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرید، باید فواصل نگهداری منظمی را برای همه باتری ها ایجاد کنید. با مراقبت صحیح، بسیاری از باتری‌های اسید سرب می‌توانند بیش از مدت زمان ضمانت خود دوام بیاورند و لیفتراک‌ها را برای سال‌های گذشته از عمر باتری معمولی صنعتی تغذیه کنند. سه کار تعمیر و نگهداری ضروری وجود دارد که خدمات قابل اعتمادی را برای باتری‌های لیفتراک ارائه می‌کند: آبیاری سلول‌ها، شستن کیس باتری، و انجام شارژهای یکسان سازی منظم. توضیح دقیق هر کار به همراه نکاتی برای انجام ایمن هر کار در ادامه می آید. آبیاری باتری لیفتراک سیستم دییونیزاسیون آب شکل 1. سیستم دیونیزه کننده آب (WDS-1) مستقیماً آب را از شیر تصفیه می کند تا عملکرد باتری را به حداکثر برساند و همچنین شامل یک چراغ خلوص است که وضعیت سیستم را نظارت می کند. الکترولیت باتری مخلوطی از اسید سولفوریک و آب دیونیزه (نه لزوماً آب مقطر) است. وقتی سطح آب پایین می‌آید، صفحات باتری می‌توانند در معرض هوای آزاد قرار بگیرند. این باعث اکسیداسیون می شود که به طور دائم ظرفیت را کاهش می دهد و عمر کلی باتری را کوتاه می کند. علاوه بر تلفات آب در اثر تبخیر ساده، فرآیند شارژ، آب را به مولکول های مرکب آن تجزیه می کند. همانطور که هیدروژن و اکسیژن از دریچه های باتری خارج می شوند، سطح آب درون سلول ها کاهش می یابد. از دست دادن بیش از حد آب ممکن است نشانه این باشد که باتری بیش از آنچه باید گاز می گیرد. اگر متوجه شدید که باتری بیش از حد معمول آب در طول شارژ از دست می دهد، از یک تکنسین بخواهید باتری و شارژر را بررسی کند. هنگام آب دادن به باتری لیفتراک این نکات را در نظر داشته باشید: فقط باتری لیفتراک آب بعد از شارژ، نه قبل از آن. الکترولیت در طول فرآیند شارژ منبسط می شود و افزودن آب قبل از شارژ کامل خطر آبیاری بیش از حد را به همراه دارد که علت اصلی جوش می باشد. از آب تمیز و غیر یونیزه استفاده کنید. بسیاری از شهرداری ها دارای مواد افزودنی یا مواد معدنی در آب لوله کشی هستند. این آلاینده‌ها با تبخیر آب روی سلول‌ها جمع می‌شوند و لایه‌هایی از باقیمانده باقی می‌مانند که ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید، قبل از افزودن آب به سلول‌ها، از سیستم دییونیزاسیون آب برای تصفیه کردن آن استفاده کنید. (توجه: برخی منابع آب مقطر را توصیه می کنند. آب مقطر اغلب خالص تر از آب دیونیزه است، اما همچنین بسیار گران تر است. آب دیونیزه شده مناسب برای کاربردهای باتری لیفتراک مناسب است). سلول های باتری را تا حدود 1/4 اینچ بالای محافظ المنت پر کنید. این یکی از بهترین شیوه های باتری صنعتی است که اغلب توسط کارگران نادیده گرفته می شود. متأسفانه، پر شدن بیش از حد یا کمتر از حد باتری می تواند عواقب جدی داشته باشد، همانطور که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت. برای بهترین نتیجه، یک سیستم آبیاری یکپارچه نصب کنید. این سیستم روی کابینت شارژر نصب می‌شود و شیلنگ‌هایی به سلول‌های باتری منتهی می‌شوند. می توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار چندین باتری را آب کند و درست پس از اتمام چرخه شارژ فعال شود. کاهش زمان شارژ پیامدهای آشکاری برای تسهیلات کلی عملیات شما دارد. سازندگان باتری توصیه می کنند باتری لیفتراک را هفته ای یک بار آبیاری کنید. باتری‌های قدیمی‌تر ممکن است نیاز به آبیاری مکرر داشته باشند، و باید بیشتر بررسی شوند. با این حال، نیاز مداوم به آبیاری ممکن است نشانه این باشد که مشکلی در باتری یا شارژر شما وجود ندارد. اگر یک واحد به طور مداوم سطح آب پایین را نشان می دهد، باتری و تجهیزات شارژ آن را بررسی بهترین روش های باتری صنعتی: شارژهای یکسان سازی با گذشت زمان، سلول های مختلف در لیفتراک ها ممکن است ظرفیت های قدرت کمی متفاوتی را ایجاد کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، کاربران نمی‌توانند باتری‌ها را با قدرت کامل شارژ کنند. یک سلول ممکن است به طور کامل شارژ شود در حالی که دیگری فقط نیم شارژ را نگه می دارد. هزینه های یکسان سازی از این ناکارآمدی جلوگیری می کند. اساساً هزینه یکسان سازی یک شارژ اضافی هدفمند است. چرخه شارژ معمولی حدود هشت ساعت طول می کشد، در حالی که شارژ یکسان سازی سه ساعت یا بیشتر طول می کشد. شارژرها همچنان جریان کم انرژی را برای ساعات پایانی ارائه می دهند. این عمل همچنین از طبقه بندی، یک وضعیت بالقوه مضر که در آن اسید و آب در سلول ها جدا می شوند، جلوگیری می کند. در طی مراحل نهایی شارژ یکسان سازی، باتری های لیفتراک هیدروژن و اکسیژن آزاد می کنند. این گازهای فراری حباب‌هایی را تشکیل می‌دهند که یک عمل تکان دهنده برای الکترولیت ایجاد می‌کنند و در نتیجه از لایه‌بندی جلوگیری می‌کنند. توجه داشته باشید که شارژهای یکسان سازی به زمان های خنک شدن طولانی تری نسبت به چرخه شارژ معمولی نیاز دارند. از آنجایی که بیشتر سازندگان باتری شارژ هفتگی یکسان سازی را توصیه می کنند، بسیاری از عملیات ها این کار را در آخر هفته انجام می دهند و زمان کافی برای شارژ و خنک شدن قبل از شیفت بعدی فراهم می کنند. شستشوی باتری لیفتراک چند راه وجود دارد که الکترولیت باتری لیفتراک می تواند فرار کند و روی جعبه باتری انباشته شود: از آنجایی که باتری ها در حین شارژ شدن گاز آزاد می کنند، بخار اسیدی ریز ممکن است به بالای کیس باتری منتقل شود. الکترولیت تحریک‌شده می‌تواند در طول فرآیند شارژ از دریچه‌های باتری بیرون بریزد، اتفاقی که معمولاً به عنوان «جوش‌آور» شناخته می‌شود. آبیاری بیش از حد سلول ها خطر جوش زدن را افزایش می دهد. باتری ها ممکن است الکترولیت نشت کنند. اگر آنها در قفسه‌های طبقه‌بندی شده ذخیره شوند، و قطره چکه‌ها به طور مرتب نصب یا تعویض نشوند، باتری‌های سطوح بالایی ممکن است الکترولیت را روی باتری‌های زیر بچکانند. باقی مانده اسیدی که روی جعبه های باتری لیفتراک ایجاد می شود می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. اول از همه، ممکن است یک مدار رسانا بین پایه های سرب و بدنه فولادی ایجاد کند. این باعث می شود خود تخلیه در سطح پایین اما ثابت، سوزاندن در چرخه شارژ و محدود کردن طول عمر باتری. ثانیا، تجمع اسید می تواند پایانه ها را خورده کند. ترمینال های آسیب دیده ممکن است باعث مشکلات الکتریکی در بالابرها و همچنین محدود کردن ظرفیت باتری شود. آنها حتی ممکن است باتری را برای استفاده نامناسب کنند. به طور منظم قسمت بالایی قاب باتری ها را با یک چربی زدای خنثی کننده اسید مانند AcidSafe Liquid تمیز کنید. فقط مطمئن شوید که درپوش های هواکش قبل از هر کار شستشو محکم وصل شده اند. وارد کردن تصادفی خنثی کننده ها به الکترولیت باتری شما را خراب می کند. علاوه بر تمیز کردن بالای باتری به طور منظم، یا به دنبال جوش یا ریختن آن، باتری‌های لیفتراک را دو تا چهار بار در سال، بسته به استفاده، کاملاً بشویید. یک فروشنده باتری با کیت کابینت شستشوی باتری می تواند به سادگی این خدمات را در محل ارائه دهد، با حداقل زمان خرابی باتری های لیفتراک. تکنسین ها با یک کابینت شستشوی باتری قابل حمل همراه با جیب های چنگال برای تحویل آسان وارد می شوند. دو مخزن 330 گالن به آنها اجازه می دهد تا در آب شیرین حمل کنند، تمام رواناب های حاصل از شستشو را جذب کنند و آب مصرف شده را برای بازیافت و/یا دور بردارند، مطابق با مقررات فدرال و محیط زیست محلی. نکات ایمنی برای شستشو و آبیاری باتری لیفتراک کیت محافظ شخصی شکل 2. کار با باتری های لیفتراک صنعتی می تواند یک کار خطرناک باشد. مهم است که مدیریت لباس محافظ شخصی ارائه دهد و پرسنل با استفاده از لباس محافظ شخصی اقدامات احتیاطی را انجام دهند. تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک اغلب کارکنان را در مجاورت الکترولیت اسیدی قرار می دهد که می تواند باعث سوختگی شیمیایی جدی یا حتی کوری شود. اداره ایمنی و بهداشت شغلی کارفرمایان را ملزم می کند که تجهیزات حفاظت فردی و ایستگاه های شستشوی چشم را برای همه کارمندانی که باطری های لیفتراک را آب و شستشو می دهند، فراهم کنند. تجهیزات حفاظت فردی برای شستشو و آبیاری باتری ها باید شامل موارد زیر باشد: عینک پاشش شیمیایی سپرهای پاشش شیمیایی ژاکت یا پیش بند مقاوم در برابر اسید دستکش ضد اسید چکمه های HAZ-MAT علاوه بر محافظت در برابر پاشش اسید، کارکنان اتاق باتری باید تمام اقدامات ایمنی توصیه شده توسط OSHA را رعایت کنند. این موارد شامل موارد زیر است: اتاق‌های باتری، مکان‌هایی عاری از دود هستند و باید دارای علائمی باشد که این موضوع را منعکس می‌کند. سایر علائم اتاق باتری باید خطرات الکتریکی، ایستگاه های شستشوی چشم، کیت های ریخته شده و مناطق تردد کامیون ها را برچسب گذاری کنند. هنگام کار با باتری لیفتراک هرگز از جواهرات فلزی استفاده نکنید. برای جلوگیری از سوختگی الکتریکی از تماس با پایانه ها یا سلول های باتری خودداری کنید. از ابزار فلزی در نزدیکی باتری استفاده نکنید. فقط ابزارهای بدون جرقه برای نگهداری باتری ایمن هستند. تجهیزات مقاوم در برابر جرقه را برای به حداقل رساندن خطرات انفجار انتخاب کنید. باتری ها را فقط در مناطقی نگهداری کنید که دارای تهویه مکانیکی و آشکارسازهای گاز هیدروژن هستند. چک لیست تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک بسته به کاربرد و کاربرد، برخی از کاربران لیفتراک ممکن است نیاز به افزایش یا کاهش داشته باشند

وظایف تعمیر و نگهداری هفتگی سطح الکترولیت را بررسی کنید. سلول های آب در صورت لزوم (پس از شارژ). باقیمانده روی جعبه باتری را بررسی کنید. در صورت لزوم با AcidSafe تمیز کنید. پس از شارژ، وزن مخصوص را با هیدرومتر اندازه گیری کنید. باتری‌های لیفتراک استاندارد، کاملاً شارژ شده، معمولاً باید وزن مخصوص ایده‌آل 1.285 داشته باشند (برای اطمینان با سازنده‌ها مشورت کنید). اگر وزن مخصوص از سلولی به سلول دیگر متفاوت است، یک بار یکسان سازی را امتحان کنید. شارژ یکسان سازی را با زمان خنک شدن کافی فراهم کنید. وظایف نگهداری ماهانه باتری ها را بررسی دقیق کنید. به دنبال نشانه های خوردگی در پایانه ها باشید. اتصالات و کابل ها را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. رویه کیس های باتری را با AcidSafe یا خنثی کننده مشابه تمیز کنید. پس از شارژ، وزن مخصوص را با هیدرومتر اندازه گیری کنید. باتری‌های لیفتراک استاندارد، کاملاً شارژ شده، معمولاً باید وزن مخصوص ایده‌آل 1.285 داشته باشند (برای اطمینان با سازنده‌ها مشورت کنید). اگر وزن مخصوص از سلولی به سلول دیگر متفاوت است، یک بار یکسان سازی را امتحان کنید. هر سه تا شش ماه یکبار باتری ها را کاملا بشویید. کابینت‌های شستشوی باتری فرآیند را خودکار می‌کنند، از جمله عوامل خنثی‌کننده اختیاری و خشک‌کردن در هوا پس از اتمام شستشو. باتری های مصرف شده را به خدمات بازیافت بفرستید. فروشندگان باتری لیفتراک ممکن است بسته های خدماتی را ارائه دهند که همه این خدمات تعمیر و نگهداری را ارائه می دهد. از ارائه دهنده خود بپرسید به طور متناوب، اپراتورهای اتاق باتری می توانند تعمیر و نگهداری داخلی را برای افزایش عمر کل مجموعه باتری انجام دهند. مهم نیست که چه کسی این خدمات را ارائه می دهد، با این حال، نگهداری باتری ها بخش مهمی از راه اندازی ناوگان لیفتراک برقی سودآور است.

نکات ایمنی برای شستشو و آبیاری باتری لیفتراک کیت محافظ شخصی شکل 2. کار با باتری های لیفتراک صنعتی می تواند یک کار خطرناک باشد. مهم است که مدیریت لباس محافظ شخصی ارائه دهد و پرسنل با استفاده از لباس محافظ شخصی اقدامات احتیاطی را انجام دهند. تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک اغلب کارکنان را در مجاورت الکترولیت اسیدی قرار می دهد که می تواند باعث سوختگی شیمیایی جدی یا حتی کوری شود. اداره ایمنی و بهداشت شغلی کارفرمایان را ملزم می کند که تجهیزات حفاظت فردی و ایستگاه های شستشوی چشم را برای همه کارمندانی که باطری های لیفتراک را آب و شستشو می دهند، فراهم کنند. تجهیزات حفاظت فردی برای شستشو و آبیاری باتری ها باید شامل موارد زیر باشد: عینک پاشش شیمیایی سپرهای پاشش شیمیایی ژاکت یا پیش بند مقاوم در برابر اسید دستکش ضد اسید چکمه های HAZ-MAT علاوه بر محافظت در برابر پاشش اسید، کارکنان اتاق باتری باید تمام اقدامات ایمنی توصیه شده توسط OSHA را رعایت کنند. این موارد شامل موارد زیر است: اتاق‌های باتری، مکان‌هایی عاری از دود هستند و باید دارای علائمی باشد که این موضوع را منعکس می‌کند. سایر علائم اتاق باتری باید خطرات الکتریکی، ایستگاه های شستشوی چشم، کیت های ریخته شده و مناطق تردد کامیون ها را برچسب گذاری کنند. هنگام کار با باتری لیفتراک هرگز از جواهرات فلزی استفاده نکنید. برای جلوگیری از سوختگی الکتریکی از تماس با پایانه ها یا سلول های باتری خودداری کنید. از ابزار فلزی در نزدیکی باتری استفاده نکنید. فقط ابزارهای بدون جرقه برای نگهداری باتری ایمن هستند. تجهیزات مقاوم در برابر جرقه را برای به حداقل رساندن خطرات انفجار انتخاب کنید. باتری ها را فقط در مناطقی نگهداری کنید که دارای تهویه مکانیکی و آشکارسازهای گاز هیدروژن هستند. چک لیست تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک بسته به کاربرد و کاربرد، برخی از کاربران لیفتراک ممکن است نیاز به افزایش یا کاهش فواصل نگهداری داشته باشند. با این حال، به عنوان یک راهنمای کلی، این چک لیست را دنبال کنید:

 

شستشوی باتری لیفتراک چند راه وجود دارد که الکترولیت باتری لیفتراک می تواند فرار کند و روی جعبه باتری انباشته شود: از آنجایی که باتری ها در حین شارژ شدن گاز آزاد می کنند، بخار اسیدی ریز ممکن است به بالای کیس باتری منتقل شود. الکترولیت تحریک‌شده می‌تواند در طول فرآیند شارژ از دریچه‌های باتری بیرون بریزد، اتفاقی که معمولاً به عنوان «جوش‌آور» شناخته می‌شود. آبیاری بیش از حد سلول ها خطر جوش زدن را افزایش می دهد. باتری ها ممکن است الکترولیت نشت کنند. اگر آنها در قفسه‌های طبقه‌بندی شده ذخیره شوند، و قطره چکه‌ها به طور مرتب نصب یا تعویض نشوند، باتری‌های سطوح بالایی ممکن است الکترولیت را روی باتری‌های زیر بچکانند. باقی مانده اسیدی که روی جعبه های باتری لیفتراک ایجاد می شود می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. اول از همه، ممکن است یک مدار رسانا بین پایه های سرب و بدنه فولادی ایجاد کند. این باعث می شود خود تخلیه در سطح پایین اما ثابت، سوزاندن در چرخه شارژ و محدود کردن طول عمر باتری. ثانیا، تجمع اسید می تواند پایانه ها را خورده کند. ترمینال های آسیب دیده ممکن است باعث مشکلات الکتریکی در بالابرها و همچنین محدود کردن ظرفیت باتری شود. آنها حتی ممکن است باتری را برای استفاده نامناسب کنند. به طور منظم قسمت بالایی قاب باتری ها را با یک چربی زدای خنثی کننده اسید مانند AcidSafe Liquid تمیز کنید. فقط مطمئن شوید که درپوش های هواکش قبل از هر کار شستشو محکم وصل شده اند. وارد کردن تصادفی خنثی کننده ها به الکترولیت باتری شما را خراب می کند. علاوه بر تمیز کردن بالای باتری به طور منظم، یا به دنبال جوش یا ریختن آن، باتری‌های لیفتراک را دو تا چهار بار در سال، بسته به استفاده، کاملاً بشویید. یک فروشنده باتری با کیت کابینت شستشوی باتری می تواند به سادگی این خدمات را در محل ارائه دهد، با حداقل زمان خرابی باتری های لیفتراک. تکنسین ها با یک کابینت شستشوی باتری قابل حمل همراه با جیب های چنگال برای تحویل آسان وارد می شوند. دو مخزن 330 گالن به آنها اجازه می دهد تا در آب شیرین حمل کنند، تمام رواناب های حاصل از شستشو را جذب کنند و آب مصرف شده را برای بازیافت و/یا دور بردارند، مطابق با مقررات فدرال و محیط زیست محلی.

هنگام آب دادن به باتری لیفتراک این نکات را در نظر داشته باشید: فقط باتری لیفتراک آب بعد از شارژ، نه قبل از آن. الکترولیت در طول فرآیند شارژ منبسط می شود و افزودن آب قبل از شارژ کامل خطر آبیاری بیش از حد را به همراه دارد که علت اصلی جوش می باشد. از آب تمیز و غیر یونیزه استفاده کنید. بسیاری از شهرداری ها دارای مواد افزودنی یا مواد معدنی در آب لوله کشی هستند. این آلاینده‌ها با تبخیر آب روی سلول‌ها جمع می‌شوند و لایه‌هایی از باقیمانده باقی می‌مانند که ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد. اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید، قبل از افزودن آب به سلول‌ها، از سیستم دییونیزاسیون آب برای تصفیه کردن آن استفاده کنید. (توجه: برخی منابع آب مقطر را توصیه می کنند. آب مقطر اغلب خالص تر از آب دیونیزه است، اما همچنین بسیار گران تر است. آب دیونیزه شده مناسب برای کاربردهای باتری لیفتراک مناسب است). سلول های باتری را تا حدود 1/4 اینچ بالای محافظ المنت پر کنید. این یکی از بهترین شیوه های باتری صنعتی است که اغلب توسط کارگران نادیده گرفته می شود. متأسفانه، پر شدن بیش از حد یا کمتر از حد باتری می تواند عواقب جدی داشته باشد، همانطور که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت. برای بهترین نتیجه، یک سیستم آبیاری یکپارچه نصب کنید. این سیستم روی کابینت شارژر نصب می‌شود و شیلنگ‌هایی به سلول‌های باتری منتهی می‌شوند. می توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار چندین باتری را آب کند و درست پس از اتمام چرخه شارژ فعال شود. کاهش زمان شارژ پیامدهای آشکاری برای تسهیلات کلی عملیات شما دارد. سازندگان باتری توصیه می کنند باتری لیفتراک را هفته ای یک بار آبیاری کنید. باتری‌های قدیمی‌تر ممکن است نیاز به آبیاری مکرر داشته باشند، و باید بیشتر بررسی شوند. با این حال، نیاز مداوم به آبیاری ممکن است نشانه این باشد که مشکلی در باتری یا شارژر شما وجود ندارد. اگر یک واحد به طور مداوم سطح آب پایین را نشان می دهد، باتری و تجهیزات شارژ آن را بررسی کنید. در راهنمای کامل ما برای آبیاری باتری لیفتراک بیشتر بدانید. بهترین روش های باتری صنعتی: شارژهای یکسان سازی با گذشت زمان، سلول های مختلف در لیفتراک ها ممکن است ظرفیت های قدرت کمی متفاوتی را ایجاد کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، کاربران نمی‌توانند باتری‌ها را با قدرت کامل شارژ کنند. یک سلول ممکن است به طور کامل شارژ شود در حالی که دیگری فقط نیم شارژ را نگه می دارد. هزینه های یکسان سازی از این ناکارآمدی جلوگیری می کند. اساساً هزینه یکسان سازی یک شارژ اضافی هدفمند است. چرخه شارژ معمولی حدود هشت ساعت طول می کشد، در حالی که شارژ یکسان سازی سه ساعت یا بیشتر طول می کشد. شارژرها همچنان جریان کم انرژی را برای ساعات پایانی ارائه می دهند. این عمل همچنین از طبقه بندی، یک وضعیت بالقوه مضر که در آن اسید و آب در سلول ها جدا می شوند، جلوگیری می کند. در طی مراحل نهایی شارژ یکسان سازی، باتری های لیفتراک هیدروژن و اکسیژن آزاد می کنند. این گازهای فراری حباب‌هایی را تشکیل می‌دهند که یک عمل تکان دهنده برای الکترولیت ایجاد می‌کنند و در نتیجه از لایه‌بندی جلوگیری می‌کنند. توجه داشته باشید که شارژهای یکسان سازی به زمان های خنک شدن طولانی تری نسبت به چرخه شارژ معمولی نیاز دارند. از آنجایی که بیشتر سازندگان باتری شارژ هفتگی یکسان سازی را توصیه می کنند، بسیاری از عملیات ها این کار را در آخر هفته انجام می دهند و زمان کافی برای شارژ و خنک شدن قبل از شیفت بعدی فراهم می کنند

 

 

. آیا می خواهید لیفتراک دست دوم بخرید؟ این که آیا این یک لیفتراک مستعمل یا یک ماشین کاملاً جدید است: تصمیم "خرید یک لیفتراک" اغلب با سرمایه گذاری بین 10000 یورو تا 200000 یورو مرتبط است. این امر به ویژه زمانی صادق است که از لیفتراک باید برای مدت طولانی استفاده شود و تقاضا برای بهره وری و جابجایی کالاها افزایش می یابد. برخی از شرکت ها به انواع لیفتراک تعادلی خاص و گران قیمت نیاز دارند که به آنها مزیت رقابتی می دهد. درجه بالای تخصص از جمله تجهیزات گران قیمت مانند شیفت های جانبی و هرگونه ساخت و ساز خاص ممکن است رقبا را از ورود به بازار منصرف کند. اگر می خواهید یک لیفتراک بخرید، مهمترین ملاحظات عبارتند از: نوع لیفتراک تعادل، ظرفیت بارگیری (یعنی تا چه وزنی می توان پالت را بلند کرد)، ارتفاع بالابر، نوع دکل، لاستیک ها و نوع درایو متداول ترین پیشرانه ها برقی، دیزلی و گاز مایع هستند، اما در این میان پیشرانه های هیبریدی نیز وجود دارند. اگر می خواهید لیفتراک بخرید سوالات زیر نیز مهم هستند: محدوده لیفتراک چقدر است؟ آیا شما فقط نیاز به بلند کردن یک پالت 2500 کیلوگرمی در داخل خانه دارید یا استفاده در فضای باز دارید؟ برای استفاده در داخل ساختمان، لیفتراک های 3 چرخ با لاستیک های بدون علامت رایج هستند و معمولاً از لیفتراک های برقی استفاده می شود. لیفتراک های دیزلی بیشتر در خارج از خانه رایج هستند زیرا می توانند خود را با زمین وفق دهند. لیفتراک های زمین ناهموار با لاستیک های بزرگ خود تحت تأثیر قرار می گیرند. تا چه ارتفاعی باید بتوانم پالت را بلند کنم و بار کنم؟ چه مارکی نیاز دارید؟ اگر ناوگانی با نام تجاری خاص مانند لینده تویوتا کماتسوهایسترلینده...  دارید، ممکن است از مزیت اضافه کردن یک لیفتراک از همان مارک و نوع برخوردار باشید زیرا می توانید از تجهیزاتی مانند شیفت های جانبی برای همه ماشین ها استفاده کنید. همچنین، استفاده از همان مدل‌های لیفتراک، استاکر یا کامیون پالت ممکن است توسط اپراتورهای سازمان شما مورد استقبال قرار گیرد. مزایا - خرید لیفتراک دست دوم - مزایای طولانی مدت هزینه با استفاده فشرده، روزانه و حمل و نقل منظم پالت ها و سایر مواد - هزینه های نسبتا ثابت در طول عمر مفید، مبنای خوبی برای برنامه ریزی بودجه فراهم می کند - آسیب رنگ سطحی به شاسی لیفتراک استفاده شده نسبتاً ثانویه است - شرکت های بزرگتر با ناوگان لیفتراک انعطاف پذیرتر هستند و مجبور نیستند برای مقابله با اوج بار به ارائه دهندگان خدمات خارجی متوسل شوند. سرمایه گذاری در لیفتراک - ملاحظات - سرمایه گذاری قابل توجهی در خرید لیفتراک ضروری است. - برای استفاده طولانی مدت، ممکن است به فناوری و مزایای آخرین نسل مدل اعتماد نکنید. - آیا لیفتراک تعادلی که امروز خریداری می شود با استانداردهای ایمنی یا آلایندگی داخلی و عمومی شرکت مطابقت دارد؟ - آیا تجهیزات فعلی (مثلاً یک شیفت جانبی) با لیفتراک جدید استفاده می شود؟ - اپراتورهای چندین مکان شرکت ممکن است نیاز به برنامه ریزی برای حمل و نقل لیفتراک ها با تغییر وظایف داشته باشند در اینجا ما می رویم. اکنون از لیفت آسان استفاده کنید و لیفتراک مناسب را خریداری کنید. لیفتراک های مناسب از هر نوع، دکل، ظرفیت، لاستیک و درایو (دیزلی، گاز مایع، برقی) و همچنین تجهیزات جانبی مانند شیفت های جانبی را با بهترین قیمت از نمایندگی ها و تامین کنندگان حرفه ای در منطقه خود بیابید.

لیفتراک ها یکی از پرکاربردترین وسایل نقلیه برای سازندگان هستند. چه نیاز به جابجایی بارهای سنگین در یک انبار یا محل ساخت و ساز داشته باشید، لیفتراک ها می توانند با خیال راحت اشیایی را که انسان نمی تواند آنها را بلند کند و آنها را در هر محل کاری ضروری می کند. از آنجایی که طیف گسترده ای از سبک ها و مدل های موجود وجود دارد، انتخاب بهترین لیفتراک دشوار است. چه به دنبال اجاره یک لیفتراک یا خرید یک لیفتراک برای پروژه بعدی خود باشید، راهنمای ما انواع مختلف لیفتراک، مزایا و مدل های محبوب لیفتراک را پوشش می دهد تا به شما در انتخاب لیفتراک مناسب برای نیازهای خود کمک کند. در زیر ما محبوب ترین انواع لیفتراک در بازار، موارد استفاده از آنها و مدل ها و تولید کنندگان محبوب را پوشش خواهیم دالیفتراک انباری شناخته شده ترین نوع بالابر است. شبیه یک چرخ دستی گلف با دو چنگال که از جلو کشیده شده است. شما اغلب از این لیفتراک در تأسیساتی با اقلام زیادی در موجودی استفاده خواهید کرد، زیرا برای بارگیری و تخلیه پالت ها و حمل و نقل اقلام به و از وسایل نقلیه تحویل عالی است. برخی از محبوب ترین مدل های لیفتراک انبار عبارتند ، Komatsu 20 BX50 و Toyota 3-Wheel Electric Lift. بیشتر لیفتراک های صنعتی می توانند وزنی معادل 5000 پوند را بلند کنند، اما برخی از مدل های سنگین می توانند تا 25000 پوند وزن را بالا ببرند. لیفتراک های انباری دارای چند نوع فرعی هستند، از جمله لودرهای جانبی و بالابرهای تعادلی. ویژگی کلیدی: کامیون ها ظرفیت بارگیری 1-5 تن را دارند موارد استفاده: برای بالا بردن و حمل و نقل اقلام در فواصل کوتاه مناسب است لودر جانبی لیفتراک لودر جانبی در یک انبار نوع فرعی لیفتراک انبار، لودرهای جانبی معمولاً در مراکز خدمات فولادی و تأسیسات تولیدی با اقلام سنگین و حجیم یافت می شود. اپراتور در یک محفظه جانبی می ایستد در حالی که یک لودر جانبی اشیاء را تخلیه می کند. به دلیل عملکرد جانبی، لیفتراک های جانبی می توانند به راحتی در کنار قفسه ها حرکت کنند و بدون نیاز به چرخش بار و تخلیه کنند. این باعث می شود آنها برای پیمایش راهروهای باریک و جابجایی بارهای طولانی مانند چوب و لوله مناسب باشند. تویوتا، ریموند، ییل و هیوندای از برترین برندهای سازنده لودرهای جانبی هستند. ویژگی کلیدی: محفظه جانبی که در جهت بار حرکت می کند موارد استفاده: بلند کردن وسایل سنگین و بلند مانند لوله و الوار لیفتراک ضد تعادل اپراتور جعبه های بالابر با لیفتراک تعادلی

آیا می خواهید یک لیفتراک دست دوم بخرید یا بفروشید؟ این چیزی است که باید بدانید خرید لیفتراک دست دوم برای مشاغلی که نیاز به بالابر دارند اما به دلیل محدودیت های بودجه نمی توانند لیفتراک جدید بخرند، گزینه ای مقرون به صرفه است. با این حال، تعیین قیمت منصفانه برای پرداخت لیفتراک استفاده شده، می تواند خسته کننده و گیج کننده باشد. اگر قصد فروش یا معامله در یک لیفتراک دست دوم را دارید، پیدا کردن ارزش آن می تواند به همان اندازه دشوار باشد. این که آیا قصد خرید یا فروش یک لیفتراک را دارید، دانستن انواع مختلف بالابرها و ارزش بازار آنها بسیار مهم است. شما نمی خواهید هنگام خرید لیفتراک دست دوم هزینه اضافی بپردازید. و اگر فروشنده هستید، می‌خواهید مطمئن شوید که آن را کم ارزش نمی‌دانید. این مقاله اصول اولیه تعیین قیمت لیفتراک را در اختیار شما قرار می دهد و شما را در این فرآیند راهنمایی میکنیم

 

. لیفتراک مستعمل من چقدر می ارزد؟ هیچ قیمت از پیش تعیین شده ای برای هر لیفتراک استفاده شده وجود ندارد.

قبل از فروش لیفتراک دست دوم باید تحقیقات گسترده ای انجام دهید. سپس، می‌توانید قیمتی تعیین کنید که اطمینان حاصل کنید که بازگشت سرمایه را داشته باشد

در اینجا برخی از چندین عامل تعیین کننده قیمتی که می توانید انتظار پرداخت را داشته باشید آورده شده است: 1.

سازنده از آنجایی که آنها معمولاً با فناوری بهتر ساخته می شوند و عملکرد عالی ارائه می دهند، مارک های معروف معمولاً هزینه بیشتری نسبت به همتایان کمتر شناخته شده خود دارند. 2. ظرفیت بار و قدرت بالابر وزنی که یک لیفتراک می تواند افزایش دهد و حمل کند، بر هزینه بالابر تأثیر می گذارد. هر چه کامیون قدرتمندتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. 3. نوع موتور قیمت خرید لیفتراک های برقی با باتری و بالابرهایی که با بنزین، دیزل یا سایر سوخت های فسیلی کار می کنند تقریباً یکسان است. اگرچه باتری‌های لیفتراک برقی هر از گاهی نیاز به تعویض دارند، اما در درازمدت، هزینه کارکرد آن‌ها بسیار کمتر است.

. نوع موتور قیمت خرید لیفتراک های برقی با باتری و بالابرهایی که با بنزین، دیزل یا سایر سوخت های فسیلی کار می کنند تقریباً یکسان است. اگرچه باتری‌های لیفتراک برقی هر از گاهی نیاز به تعویض دارند، اما در درازمدت، کارکرد روزانه آن‌ها بسیار کم‌هزینه است. 4. نوع لاستیک لاستیک های بادی نسبت به لاستیک های بادی هزینه بیشتری برای تعویض دارند، اگرچه لاستیک های بادی کشش بهتر و رانندگی نرم تری دارند. لاستیک های بادی همچنین حمل آسانسور را در زمین های ناهموار آسان تر از تایرهای بالشتکی می کنند. 5. تعداد ساعاتی که از لیفتراک استفاده شده است سن لیفتراک بر اساس چند ساعت استفاده از آن است تا تعداد مایل هایی که طی کرده است. فاکتورهای کلیدی که باید در هنگام خرید یک لیفتراک دست دوم در نظر بگیرید، این است که برای چه کاری از آن استفاده می شود و چند ساعت در روز کار می کند. اگر قرار باشد برای بلند کردن بارهای سنگین در شیفت های طولانی استفاده شود، یک کامیون مستعمل با ساعات کم هم دوام بیشتری خواهد داشت و هم عملکرد بهتری نسبت به لیفتراک های قدیمی با ساعت های بیشتر دارد، که می تواند هزینه تعمیر و نگهداری و تعمیرات بیشتری نیز داشته باشد. 6. عرضه و تقاضا عرضه و تقاضا ارزش محصولات و خدمات را در بیشتر صنایع دیکته می کند. هنگام خرید یا فروش آسانسور دست دوم، همین امر صادق است. در بازاری که تقاضای زیادی برای بالابر دست دوم وجود دارد، ممکن است در پیدا کردن لیفتراک با قیمت پایین مشکل داشته باشید. در مقایسه با هر لیفتراکی که در این بازار می فروشید، باید علاقه زیادی پیدا کنید. از سوی دیگر، اگر عرضه لیفتراک مستعمل از تقاضا بیشتر باشد، بازار خریدار را بر فروشندگان ترجیح می دهد.

خرید لیفتراک دست دوم می تواند مقرون به صرفه تر از خرید یک لیفتراک جدید باشد. احتمالاً برای تکمیل خرید خود نیز نیازی به صبر طولانی نخواهید داشت. و هنگامی که لیفتراک خود را خریداری کردید، می توانید بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید. برعکس، یک لیفتراک مستعمل ممکن است طول عمر کمتری نسبت به یک بالابر جدید داشته باشد. آ همچنین ممکن است فاقد گارانتی یا ضمانت کوتاه باشد. ممکن است لازم باشد قطعات مختلف یک لیفتراک دست دوم را زودتر از زمانی که یک مدل جدید خریداری می کنید، تعویض کنید. قیمت لیفتراک نو و دست دوم قیمت لیفتراک چقدر است؟ قیمت لیفتراک می تواند بر اساس سن دستگاه، سابقه استفاده و منبع تغذیه متفاوت باشد.

در اینجا یک راهنمای قیمت گذاری کلی آمده است که محدوده قیمت تجهیزات جدید و دست دوم را منعکس می کند: نوع بالابر محدوده هزینه استفاده شده محدوده هزینه جدید لیفتراک برقی 3000 پوندی 5000 دلار تا 10 هزار دلار 20000 تا 30000 دلار 5000 پوند احتراق داخلی 10000 تا 15000 دلار 15000 تا 30000 دلار بر اساس یک سال کاری 250 روزه، در اینجا هزینه های عملیاتی سالانه تخمین زده شده بر اساس نوع منبع برق تقسیم شده است: لیفتراک برقی: 1500 تا 2000 دلار لیفتراک دیزلی: 12،00 تا 15،000 دلار لیفتراک بنزینی: 10000 تا 12500 دلار نحوه محاسبه ارزش لیفتراک ارزش گذاری یک لیفتراک به چیزی بیش از مشت زدن چند عدد در ماشین حساب نیاز دارد. در اینجا چند عامل وجود دارد که به شما کمک می کند تا قیمت خرید یا فروش منصفانه را تعیین کنید: 1. سن. لیفتراک از ارزش جدید استفاده می‌کند، درست مانند اتومبیل‌ها، لیفتراک‌ها نیز از لحظه خروج از محل فروش شروع به استهلاک می‌کنند. برای رسیدن به تخمین پارکینگ، شماره سریال را بررسی کنید تا سن آسانسور را تعیین کنید. در مورد قیمت همان مدل در زمان جدید تحقیق کنید و 15٪ در سال برای استهلاک کسر کنید. این به شما یک قیمت پایه تخمینی برای استفاده به عنوان نقطه شروع می دهد. 2. استفاده از تاریخچه.

استفاده از تاریخچه. جابجایی منظم بارهای سنگین و کار با بالابر در شرایط آب و هوایی شدید نیز می تواند باعث پیری سریعتر آن شود. بنابراین، درخواست برای مشاهده رکورد تمام ساعات استفاده از لیفتراک سودمند است. لیفتراک هایی که به صورت روزانه برای شیفت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، نسبت به لیفتراک هایی که سابقه بار کاری کوتاه تر و سبک تر دارند، سریع تر پیر می شوند. دانستن تعداد ساعت ها و نحوه استفاده از لیفتراک فاکتورهای کلیدی در تخمین ارزش بازار بالابر مستعمل است. 3. ویژگی های اضافی. ویژگی های اضافی در یک لیفتراک کارکرده معمولاً به ارزش آن می افزاید و باعث افزایش قیمت می شود. به عنوان مثال می توان به پنل کنترل دیجیتال، کابین تهویه مطبوع، ترازوی توزین بار خودکار و گزینه های مشابه اشاره کرد. 4. وضعیت فعلی. ارزش بازار بالابر دست دوم تا حد زیادی به نحوه نگهداری آن بستگی دارد. رنگ خوب، لاستیک‌های خوب، دکل بدون آسیب، محفظه راننده تمیز، و موتوری که به خوبی نگهداری می‌شود، همگی باعث می‌شوند که در مجموع بالاتری داشته باشیم. قطعاتی که اخیراً جایگزین شده اند یا ویژگی هایی که اضافه شده اند نیز ارزش آسانسور را افزایش می دهند. تاریخچه خدمات و تعمیر و نگهداری لیفتراک خرید آسانسور دست دوم از یک فروشنده احتمالاً در ابتدا گران‌تر خواهد بود، اگرچه احتمالاً وضعیت کارکرد بسیار خوبی خواهد داشت، که باید در هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی کند و کسب و کار شما را روان نگه دارد. هنگام معامله با لیفتراک، انتظار داشته باشید بالابرهایی با بیش از 10000 ساعت بی ارزش باشند. دو دلیل دیگر که کامیون‌های قدیمی بی‌ارزش این است که ممکن است استانداردهای را رعایت نکنند و ممکن است یک خطر ایمنی باشند. هنگام تصمیم گیری برای خرید یک لیفتراک کارکرده از یک فروشنده، مواردی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا فروشنده خدمات تعمیرات خرابی را در محل ارائه می دهد، زمان پاسخ اضطراری آنها و اینکه آیا قطعات جایگزین به راحتی در دسترس هستند یا خیر. فروش لیفتراک دست دوم اگر قصد فروش لیفتراک دست دوم خود را دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد: واقع بین باشید. تحقیقات آنلاین انجام دهید تا متوجه شوید که فروشندگان و طرف های خصوصی چقدر برای لیفتراک های هم سن و مدل درخواست می کنند، که به شما کمک می کند قیمت رقابتی تعیین کنید. عکس های خوبی بگیرید. پس از تمیز کردن و ترمیم کامل هرگونه ایراد آرایشی، عکس یا تصاویری را در وب سایت خود یا سایر سایت هایی که می توانید تجهیزات سنگین دست دوم را در آنها به فروش برسانید، قرار دهید. وضعیت لیفتراک را به طور دقیق شرح دهید. این باید شامل مدل، سال و شرایط کلی باشد. به تعمیرات، تعویض قطعات یا ارتقاء اخیر اشاره کنید. خریداران باید بدانند دقیقاً چه چیزی دریافت می‌کنند، بنابراین هنگام توصیف ویژگی‌های لیفتراک خود صادق باشید و در مورد فاش کردن مشکلات یا نقص‌های مکانیکی پیشاپیش باشید. برای مذاکره آماده باشید. حتی اگر قیمت منصفانه ای تعیین کنید، ممکن است مجبور شوید به قیمتی کمتر از قیمت درخواستی خود رضایت دهید. به عنوان مثال، اگر قطعه ای وجود دارد که نیاز به تعویض دارد، ممکن است لازم باشد برای انجام فروش، هزینه تعمیر را از قیمت درخواستی خود کسر کنید. خط پایین در مورد نحوه خرید و فروش لیفتراک های مستعمل خرید و فروش آسانسورهای دست دوم ممکن است دشوار باشد. هر لیفتراک متفاوت است، اما انجام تحقیقات می تواند به شما در تعیین ارزش منصفانه یک ماشین کمک کند. بعلاوه، تحقیق می تواند به شما کمک کند لیفتراک را شناسایی کنید که مناسب کسب و کار شما در حال حاضر و آینده باشد. البته، مهم نیست که کدام آسانسور را می‌خرید یا می‌فروشید، باید اطمینان حاصل کنید که تمام اپراتورهای شرکت شما به درستی آموزش دیده‌اند. خوشبختانه، با یک برنامه صدور گواهینامه عمیق، می توانید به سرعت و به راحتی کارگران خود را در مورد ایمنی لیفتراک به سرعت بالا ببرید. می خواهید در پول پس انداز کنید؟ از آموزش ایمنی گواهینامه لیفتراک استفاده کنید داشتن اپراتورهای آموزش دیده و تایید شده هزینه خرید لیفتراک را کاهش نمی دهد



 

اندازه های مختلف لیفتراک چیست؟ سه اندازه اصلی لیفتراک وجود دارد که در طول زمان با انواع استفاده تکامل یافته اند. بیشترین استفاده در اندازه های 2-3 تنی، 25-35 تنی و 4-5 تنی خواهد بود. با این حال، بسیاری از شرکت ها ممکن است نیازهای اندازه خود را به دلخواه تغییر دهند. مزایای هر سایز لیفتراک چیست؟ هر سه اندازه لیفتراک را می توان برای جابجایی محدوده یا انواع بارها استفاده کرد، اما در بارهایی که هر اندازه می تواند بلند کند تفاوت هایی وجود دارد. لیفتراک انواع مختلفی دارد، اما هدف هر کدام چیست؟ بیایید نگاهی به سه اندازه لیفتراک و کاربرد آنها بیندازیم. لیفتراک2 تن رایج ترین اندازه لیفتراک 2 تنی است. این واحدها برای بارهای سبک تا متوسط ​​استفاده می شوند.

مزایا: این اندازه لیفتراک انتخابی مقرون به صرفه است زیرا می تواند انواع و اندازه های مختلف اشیاء را بلند کند. همچنین دارای اسب بخار بالایی است که امکان افزایش سرعت و مانور را در فضاهای تنگ فراهم می کند. معایب: فاصله بسیار کم از سطح زمین، امکان دسترسی به برخی مناطق و موانع را محدود می کند. همچنین ظرفیت باربری این دستگاه محدود است، بنابراین ممکن است قادر به حمل بارهای بزرگ یا سنگین نباشد. لیفتراک 25-35 تن لیفتراک 25-35 تنی برای بارهای سنگین تر استفاده می شود و قادر است اجسام سنگین تری را نسبت به همتایان کوچکتر خود بلند کند. این اندازه لیفتراک برای وسایل بسیار سنگین استفاده می شود. ظرفیت بار این واحدها از 20000 پوند تا 40000 پوند است. مزایا: این اندازه لیفتراک می تواند بار بسیار بزرگتر و سنگین تری را نسبت به شاخک های کوچکتر حمل کند و برای کارهای سنگین تری مانند جابجایی پالت ها و بارهای بسیار بزرگ مناسب تر است. در حالی که ظرفیت وزن بالایی دارد، هزینه هر تن آن نیز به همان اندازه بالاست که آن را به گزینه گران‌تری نسبت به دیگر لیفتراک‌ها تبدیل می‌کند. معایب: این واحدها هزینه بالایی دارند و نمی توانند از فضاهای باریک عبور کنند. این اندازه لیفتراک نیز بسیار بزرگ و سنگین است که ممکن است اندازه قابل استفاده در داخل ساختمان را محدود کند. اگر بخواهید چیزی مانند یک وسیله را به مکان های تنگ منتقل کنید، اندازه و وزن اضافی می تواند مشکل ساز شود. لیفتراک 40 تن لیفتراک 40 تنی در کارخانه ها، انبارها، شرکت های حمل و نقل، شهرک های صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این واحدها برای جابجایی اشیا از یک مکان به مکان دیگر در یک مرکز ایده آل هستند. مزایا: کناره این لیفتراک بزرگ آن را برای جابجایی بارهای بزرگ و سنگین ایده آل می کند زیرا برای تحمل وزن زیاد طراحی شده و ظرفیت بالایی دارد. همچنین این لیفتراک می تواند اجسام سنگین تری را بلند کند و جابجایی اجسام بسیار بزرگ و سنگین مانند ظروف یا ماشین آلات را ممکن می سازد. معایب: وزن دستگاه بسیار زیاد است، بنابراین ممکن است در برخی مناطق مناسب نباشد یا حتی نتواند وارد ساختمانی شود که می خواهید بار را به آن منتقل کنید. همچنین این نوع لیفتراک قابلیت مانور محدودی دارد، بنابراین در هنگام حرکت برای انجام پیچ های محکم و یا بالا و پایین رفتن از رمپ هایی که ممکن است محدودیت داشته باشید با مشکل مواجه می شود

 

 

لیفت آسان ااینجا است ما با هم تعیین خواهیم کرد که آیا خرید اقساطی، اجاره یا قرارداد اجاره لیفتراک بهترین گزینه برای شماست. ما همچنین خوشحالیم که در مورد راه حل های کوتاه مدت صحبت کنیم: اگر مجبور هستید با اوج تقاضا کنار بیایید یا عملکرد حمل و نقل را در مشاغل فصلی افزایش دهید، ما لیفتراک های اجاره ای را برای استفاده موقت از طریق خدمات مشاوره اجاره لیفتراک ارائه می دهیم. جهت مشاوره و سفارش با کارشناسان لیفت آسان با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید
02636104164-09015154903